I dag fant jeg på den glupe idéen å justere huggeren (bakskjermen) slik at den ble liggende tettere på hjulet.
Det straffet seg, gitt...
Da jeg startet opp og begynte å kjøre på den våre grusveien her vi bor, hørte jeg en lyd som jeg lurte fælt på hva var. Men så tenkte jeg at "jo, dette må være småstein som kastes opp i forskjermen" og kjørte videre.
Helt til Hadeland MC hvor mekaniker Reimar reagerte på en rar lyd da jeg buldret inn verkstedbakgården hans.
Og jada! Der hadde det kilt seg fast en liten stein i det grovmønstrede Pirelli-dekket og som hadde slipt et avlangt hull i hugger'n.
Så da er den hugger'n ikke mye verdt lenger og klar for søpla. Tru'kke jeg gidder å prøve å reklamere engang...
Klønete og klein huggerjustering av meg, dette

:
Det neste jeg gjorde med Stelvio'en idag var å bytte ut originalt luftfilter med et oljet BMC-filter. Fikk ikke dette til å passe og fant at den eneste muligheten var å skjære av en del av den ene kanten for å få det på plass i sporet.
Og til slutt, på plass med et PIAA horn med langt bedre lyd enn den ynkelig originaltuta
Og nå: ut å vaske sykkern...