ArcticTiger skrev:Det var ikke noen Jappser blant de 4 Beste jonny, var ikke deet litt rart

Og har du sjekket om noen av de hadde biltema-ollje i mottorn

Tar jeg med knusende ro. Jeg så en test i 2012 (video) mellom GS1200, Tiger Explorer, Yamaha XTZ1200 Super Tenere og KTM990 Adventure.
Der var GS mest komfortabel på asfalt. Tiger nestbest på asfalt og vant mye på motkraft og respons, Yamaha Super Tenere kom deretter og KTM 990 Adventure til slutt.
Uttafor asfalten var bildet snudd. KTM var overlegent best "offroad". Deretter kom Yamaha Super Tenere, så BMW GS1200 Adventure, og Tigern til slutt.
Yamaha var tett oppunder GS1200 i komfort og like bra i kjøreegenskaper på asfalt, men nærmere KTM 990 på grus.
Hvorfor den ikke er med her bryr meg egentlig ikke, for jeg nekter å tro at den er plutselig har blitt SÅ mye DÅRLIGERE på ett år, at den ikke ville ha plassert seg høyt på lista her om de hadde prioritert "offroad" egenskapene likke høyt som komforten på asfalt.
Og bare det at de har med multistrada, viser at denne testen prioiterer asfalt. Og som sagt, for meg er ikke det "Adventurekjøring" slik jeg og de fleste andre tidligere oppfattet begrepet. Nå vil sikkert de som kjører "reisenduroer" eller "Adventuresykler" eller hva de velger å kalle dem protestere vilt å si at asfalt er like mye "adventure" det.
Men for meg er asfalt touring og Adventurekjøring det som skjer uttafor asfalt og allfarvei, der hvor ikke så mange ferdes. F.eks. som på dette bildet her, tatt oppi lia på Finnskogen i går. Og derfor ville jeg gått for enten Yamaha XTZ1200 eller KTM 990 om jeg hadde hatt muligheten til det.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.