jonnykr skrev:Jeg har hatt Telenor i mange år og er kjempefornøyd med dem. Stabile linjer og aldri noe tull er min erfaring.

Jeg hater Stjelehor som pesten! Du finner ikke et annet selskap som er så opphengt i å dra ut teknologi så lenge de kan!
En gang fikk jeg høre av en høyt i Telenor (Mens jeg holdt på å legge fiber at) :
"Fiber? Pøh! 100mbit? Er da INGEN som trenger det, ADSL holder fint i flere år fremover"
Dette virker være den generelle holdningen til disse gamle .. Jeg finner faen ikke ord for hva de er engang.. i Telenor..
Og 79 kroner måneden (elns) skal de ta for VEDLIKEHOLD av telenettet.. VEDLIKEHOLD my ass! Om man klager på linja, selv om man veit at det er noe galt (Kan se det på DSLAM) så svarer de bare "Ja, men telefonen fungerer, og vi har ikke krav til å levere bredbånd".. For 79 kroner mnd skulle man tro de hadde nok av midler til å bytte ut STORE strekker med kobberkabel! Og holde den vedlike.
Den kabelen er faenmeg nedbetalt mange ganger!
Kobbernettet må overleveres en egen instans som har retningslinjer om at ALL kobber skal vedlikeholdes! (Tenk om det hadde liggi cat6 fra sentral og ut ... omg, that speed!)
Men en ting skal Stjelehor ha.. Jeg hadde aldri problemer med linja mi på Dokka

(Sugen hastighet, men det er det jo på ADSL)