Intruder skrev:fs650e
Det er greit du ikkke liker mine holdninger,og hva så ?
Jeg begynte dette med å forsvare romfolket,og andre fattige,dette hører antakelig ikke hjemme i din verden...(dust ?)
Hver sin smak...

Vel! Nå spørs det jo på hvordan man ser på det.
Om du mener folk som plager folk og spør om du vil ha gull, som går og tigger utenfor nattklubber... Nei, det hører absolutt ikke hjemme i min verden! Få dem vekk! (nå nå.. Ikke les vekk som i "hiv dem ut av landet", men mer som "finn en løsning")
Etter det jeg har lest om disse så er de langt fra fattige, og vet å utnytte oss nordmenn. Idioter som vi er. Om dette er tilfellet kan ovenstående leses som "Hiv dem til helvete ut".
Om du mener romfolk som et folkeslag, så jo absolutt. Jeg tror (og mener) at alle folkeslag har mye i gi verden, på hver sine måter.(Og i blant fra sine egne land...)
Kultur er noe som bør oppsøkes, ikke påtvinges. Jeg har min kultur, jeg vil ikke bli påtvunget annen kultur, med mindre jeg velger å oppsøke den.
Dessverre er det enkelte som skal ødelegge for alle. (med dette mener jeg r.eks romfolk i Norge, kontra romfolk i Romania.)
Bare se på samholdet som eksisterer i familier rundt i verden, der yngste generasjon tar vare på den eldre, og 3-4 generasjoner bor sammen. Er enkelte som har forstått at penger/makt ikke er alt, og at ekte lykke og rikdom finner man i ens egen familie. Man kan være økonomisk sett fattig, men være verdens rikeste person.
Men det var vel kanskje ikke dette du mente? Eller?