Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / type?
Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / type?
Dersom dere skulle byttet sykkel i dag, hva ville dere valgt? Jeg byttet nettopp fra Harley Fat Bob til GS 1200 fordi jeg var lei kjøreegenskapene (manglende sådannet:)) til Harleyen. Så langt er jeg storfornøyd og ville fortsatt kjøpt samme sykkel. Dvs en 2012 modell som er siste i rekken før enn en 2013 modell med barnesykdommer.
Noen av dere som ville totalt byttet merke og/eller type sykkel?
Noen av dere som ville totalt byttet merke og/eller type sykkel?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Löwe
- Innlegg: 42
- Registrert: 13 mar 2012, 08:51
- Motorsykkelen din: Triumph Explorer 1200 2012
- Bosted: Siggerud, Akershus
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg byttet fra Triumph sprint til Triumph explorer i fjor.
Ønske om endret kjørestilling og en sykkel som håndterer stadig dårligere veistandard var bakgrunnen.
Skulle jeg byttet nå hadde jeg ikke hatt behov for å se noen annen vei enn til Triumph.
Kjempefornøyd.
Ønske om endret kjørestilling og en sykkel som håndterer stadig dårligere veistandard var bakgrunnen.
Skulle jeg byttet nå hadde jeg ikke hatt behov for å se noen annen vei enn til Triumph.
Kjempefornøyd.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hadde nok byttet til en Kawa Z1000 om jeg skulle byttet i dag.
KTM forhandleren har lagt ned i regionen, så hadde nok ikke valgt KTM igjen. Hadde de fortsatt hadde det muligens vært en KTM 1290 SuperDuke.
KTM forhandleren har lagt ned i regionen, så hadde nok ikke valgt KTM igjen. Hadde de fortsatt hadde det muligens vært en KTM 1290 SuperDuke.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
KTM 1290 Super Duke vill vært min drømmesykkel om -20 år:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg har lagt for mye av sjela mi i VF-en, så den blir neppe solgt, men en VFR800 før 2002-mod blir sikkert kjøpt inn. Kanskje allerede til neste år :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Löwe skrev:Jeg byttet fra Triumph sprint til Triumph explorer i fjor.
Ønske om endret kjørestilling og en sykkel som håndterer stadig dårligere veistandard var bakgrunnen.
Skulle jeg byttet nå hadde jeg ikke hatt behov for å se noen annen vei enn til Triumph.
Kjempefornøyd.
@Löwe! Var du på Havaristen i går

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
BMW R1200GS (wethead)
[TaSK]
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Av samme grunn ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe en nyere VFR enn 2001 siden jeg ikke liker frontstuket med kantede utseende i fronten.Elolz skrev:Å bytte til noe annet enn plastrakett er utelukket![]()
![]()
Er veldig fornøyd med Kawasaki, og er rimelig sikker på at neste sykkel blir en Ninja ZX6R (636) 2006-2007. Årsaken til akkurat denne årsmodellen er at de hadde mye rundere og finere former på denne tiden, og eksosen opp under baksetetEr ikke så glad i de nyere plastrakettmodellene, syns det blir for kantete og futuristisk. Eneste nyere sykkel jeg virkelig liker er ZX10R 2011+.
Men jeg liker pottene under salen, men ikke nok til å overse fronten.
Nyere sykler ligner på spinoff-produkter etter transformers-leketøy :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
transformers er jo gulle kult da :-)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Platec
- Innlegg: 42
- Registrert: 04 jul 2012, 19:43
- Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
- Bosted: Hamar
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hva jeg evt skulle byttet til en annen sykkel innen Lett-klassen er valget usikkert, men enten en nyere CBR125R (2011-2013), Yamaha YZF-R125 eller KTM Duke 125 
Men hvis jeg kunne gjort meg selv ett lite år eldre ville det blitt den nye Kawasaki Ninja 300 2013 med ABS!
Og kaaanskje det blir en mulighet om et år, altså sommeren jeg fyller 18, etter at jeg har tatt bil-lappen! 

Men hvis jeg kunne gjort meg selv ett lite år eldre ville det blitt den nye Kawasaki Ninja 300 2013 med ABS!


-
- Innlegg: 444
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Bmw r1200gs, men litt tidlig å bytte nå.... Men hvis
I don`t care about little things.....
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Det hadde blitt enten Panigale S eller BMW HP4.
Antagelig Ducatien.
Antagelig Ducatien.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Ser ingen grunn til noengang å bytte ut MT-01...
Jo, en.. Ubegrenset med penger.
Da hadde jeg vurdert en Triumph Rocket 3.

Jo, en.. Ubegrenset med penger.
Da hadde jeg vurdert en Triumph Rocket 3.

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Å bytte ut Triumphen hadde gått greit, for Scrambler lages enda. Men jeg er mer i tvil om Ducatien. Luftkjølt Monster 1100 er utelukket, og Streetfighter med 1098 motor er ikke stygg på den "rette måten". Så jeg må nok beholde de jeg har. c",)
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hadde ikke byttet for alt i verden pr dags dato.
Sendt med Note2
Sendt med Note2
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg driver å pønsker på bytte. Det står mest på hvordan det skal finansieres. Mest sannsynlig blir det en Honda VFR1200.
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Noe med større tank kanskje ?tomsnes skrev:Ser ingen grunn til noengang å bytte ut MT-01...![]()
Jo, en.. Ubegrenset med penger.
Da hadde jeg vurdert en Triumph Rocket 3.

Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Nei, det vil fortsatt bli samme sykkel for min del. Stortrives med sittestilling og "nakkestilling" på min CBF600 S (som jeg hentet på Vinstra i august i fjor). Spør igjen i juli, når vi kommer hjem etter første langtur med CBF, så får vi se om jeg fortsatt er så strålende fornøyd som jeg er i dag.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Har alltid blitt noe "helt annet" alle gangene jeg har byttet tidligere. Nå er jeg for første gang der at det må bli en nyere av akkurat den jeg har nu. Det har jeg aldri opplevd før, men så har man sannsynligvis truffet helt riktig med sykkelvalget denne gangen
Altså; ville blitt ny R1200GS LC.
Samtidig så mangler jeg omtrent ingen ting "viktig" med den lett brukte GSen jeg har, unntatt mer fri for å dra på flere turer. Så for andre gang i livet lar jeg fornuften råde.

Altså; ville blitt ny R1200GS LC.
Samtidig så mangler jeg omtrent ingen ting "viktig" med den lett brukte GSen jeg har, unntatt mer fri for å dra på flere turer. Så for andre gang i livet lar jeg fornuften råde.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hadde nok gått for en MV Agusta Brutale 1090 RR, KTM Superduke 1290, Triumph Speed Triple R eller Ducati Streetfighter



- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hadde nok handlet samme sykkel igjen, ikke det at det er flere ting
jeg kunne tenkt meg annerledes på den jeg har
Men det er fortsatt den sykkelen jeg liker best
Hadde jeg måtte bytte tror jeg Ducati "KZ1300"
hadde ligget godt an 
jeg kunne tenkt meg annerledes på den jeg har

Men det er fortsatt den sykkelen jeg liker best

Hadde jeg måtte bytte tror jeg Ducati "KZ1300"


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Gikk i hele fjor og siklet på BMV R1200GS Adv eller Yamaha XT122Z Super Ténéré og holdt på å ryke til på BMW'en i et ubevoktet øyeblikk når fruen var på Åsane Senter mens jeg slo i hjel litt tid på egen hånd og stakk innom Ride i Åsane. Heldigvis (får jeg vel si...) slo vettet inn i siste liten og impulskjøpet til rundt 250k ble avverget. :-)å
I år har jeg innsett at Diversion'en er mer enn OK til mitt bruk, i alle fall frem til fruen er klar for en tur utaskjers på to hjul. Da må det handles noe nytt. Inntil da; BMW'en får vente - Diversion blir!
I år har jeg innsett at Diversion'en er mer enn OK til mitt bruk, i alle fall frem til fruen er klar for en tur utaskjers på to hjul. Da må det handles noe nytt. Inntil da; BMW'en får vente - Diversion blir!

Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Kanskje en feit cruiser hadde vært tingen ?
Yamaha Warrior er jo ganske feit, ikke sant ?
Så kunne jeg kjørt den i sommer og brukt neste vinter til å slanke den.
Ellers spøker jo tanken ¨på 6 sylindere i bakhodet.
Eb HD Electra Glide Bagger hadde heller ikke vært så dumt.
Følelsen sier Harley, fornuften sier sykkel fra solopgangens land.
Og om etpar dager har æ dilla på noe helt annet...................
Yamaha Warrior er jo ganske feit, ikke sant ?
Så kunne jeg kjørt den i sommer og brukt neste vinter til å slanke den.
Ellers spøker jo tanken ¨på 6 sylindere i bakhodet.
Eb HD Electra Glide Bagger hadde heller ikke vært så dumt.


Følelsen sier Harley, fornuften sier sykkel fra solopgangens land.
Og om etpar dager har æ dilla på noe helt annet...................
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Har veldig sansen for Bandit men måtte nok prøvekjørt den litt mer for å se om sittestillingen passer meg, men ville også prøvd mange andre motorsykler før jeg eventuelt byttet ut Kawasakien min 

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Ikke med en HP4 hvis det var vederlagsfritt engang?LordShaft skrev:Hadde ikke byttet for alt i verden pr dags dato.
Sendt med Note2
