Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / type?
Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / type?
Dersom dere skulle byttet sykkel i dag, hva ville dere valgt? Jeg byttet nettopp fra Harley Fat Bob til GS 1200 fordi jeg var lei kjøreegenskapene (manglende sådannet:)) til Harleyen. Så langt er jeg storfornøyd og ville fortsatt kjøpt samme sykkel. Dvs en 2012 modell som er siste i rekken før enn en 2013 modell med barnesykdommer.
Noen av dere som ville totalt byttet merke og/eller type sykkel?
Noen av dere som ville totalt byttet merke og/eller type sykkel?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Löwe
- Innlegg: 42
- Registrert: 13 mar 2012, 08:51
- Motorsykkelen din: Triumph Explorer 1200 2012
- Bosted: Siggerud, Akershus
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg byttet fra Triumph sprint til Triumph explorer i fjor.
Ønske om endret kjørestilling og en sykkel som håndterer stadig dårligere veistandard var bakgrunnen.
Skulle jeg byttet nå hadde jeg ikke hatt behov for å se noen annen vei enn til Triumph.
Kjempefornøyd.
Ønske om endret kjørestilling og en sykkel som håndterer stadig dårligere veistandard var bakgrunnen.
Skulle jeg byttet nå hadde jeg ikke hatt behov for å se noen annen vei enn til Triumph.
Kjempefornøyd.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hadde nok byttet til en Kawa Z1000 om jeg skulle byttet i dag.
KTM forhandleren har lagt ned i regionen, så hadde nok ikke valgt KTM igjen. Hadde de fortsatt hadde det muligens vært en KTM 1290 SuperDuke.
KTM forhandleren har lagt ned i regionen, så hadde nok ikke valgt KTM igjen. Hadde de fortsatt hadde det muligens vært en KTM 1290 SuperDuke.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
KTM 1290 Super Duke vill vært min drømmesykkel om -20 år:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Jeg har lagt for mye av sjela mi i VF-en, så den blir neppe solgt, men en VFR800 før 2002-mod blir sikkert kjøpt inn. Kanskje allerede til neste år :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Löwe skrev:Jeg byttet fra Triumph sprint til Triumph explorer i fjor.
Ønske om endret kjørestilling og en sykkel som håndterer stadig dårligere veistandard var bakgrunnen.
Skulle jeg byttet nå hadde jeg ikke hatt behov for å se noen annen vei enn til Triumph.
Kjempefornøyd.
@Löwe! Var du på Havaristen i går

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
BMW R1200GS (wethead)
[TaSK]
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Av samme grunn ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å kjøpe en nyere VFR enn 2001 siden jeg ikke liker frontstuket med kantede utseende i fronten.Elolz skrev:Å bytte til noe annet enn plastrakett er utelukket![]()
![]()
Er veldig fornøyd med Kawasaki, og er rimelig sikker på at neste sykkel blir en Ninja ZX6R (636) 2006-2007. Årsaken til akkurat denne årsmodellen er at de hadde mye rundere og finere former på denne tiden, og eksosen opp under baksetetEr ikke så glad i de nyere plastrakettmodellene, syns det blir for kantete og futuristisk. Eneste nyere sykkel jeg virkelig liker er ZX10R 2011+.
Men jeg liker pottene under salen, men ikke nok til å overse fronten.
Nyere sykler ligner på spinoff-produkter etter transformers-leketøy :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
transformers er jo gulle kult da :-)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Platec
- Innlegg: 42
- Registrert: 04 jul 2012, 19:43
- Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006
- Bosted: Hamar
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hva jeg evt skulle byttet til en annen sykkel innen Lett-klassen er valget usikkert, men enten en nyere CBR125R (2011-2013), Yamaha YZF-R125 eller KTM Duke 125 
Men hvis jeg kunne gjort meg selv ett lite år eldre ville det blitt den nye Kawasaki Ninja 300 2013 med ABS!
Og kaaanskje det blir en mulighet om et år, altså sommeren jeg fyller 18, etter at jeg har tatt bil-lappen! 

Men hvis jeg kunne gjort meg selv ett lite år eldre ville det blitt den nye Kawasaki Ninja 300 2013 med ABS!


-
- Innlegg: 444
- Registrert: 27 okt 2010, 11:43
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
- Bosted: Vestsida
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Bmw r1200gs, men litt tidlig å bytte nå.... Men hvis
I don`t care about little things.....
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Det hadde blitt enten Panigale S eller BMW HP4.
Antagelig Ducatien.
Antagelig Ducatien.
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Ser ingen grunn til noengang å bytte ut MT-01...
Jo, en.. Ubegrenset med penger.
Da hadde jeg vurdert en Triumph Rocket 3.

Jo, en.. Ubegrenset med penger.
Da hadde jeg vurdert en Triumph Rocket 3.

"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Å bytte ut Triumphen hadde gått greit, for Scrambler lages enda. Men jeg er mer i tvil om Ducatien. Luftkjølt Monster 1100 er utelukket, og Streetfighter med 1098 motor er ikke stygg på den "rette måten". Så jeg må nok beholde de jeg har. c",)
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Dersom dere skulle bytte sykkel I DAG... samme merke / t
Hadde ikke byttet for alt i verden pr dags dato.
Sendt med Note2
Sendt med Note2