Hvordan fikse unnamanøver i kjøregården??

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Hvordan fikse unnamanøver i kjøregården??

Legg inn av lasse_hansen »

Mrs.Harley skrev:Takker for alle tips jeg fikk i går! Har akkurat vært på kjøretime igjen og fikk til unnamanøveren i dag :-) Yeah :thumleft Vi øvde først på å kjøre slalom på veien noen runder. Da jeg fikk det til der fikk jeg nok mestringsfølelse til å "tørre" å dra til i kjøregården.
Konklusjonen fra kjørelæreren: Kjører du sånn for sensor så er det bestått :-)

Neste uke er det krypkjøring.
Toppers!! Forsett sånn :thumleft Går bra detta :prf

Tommel opp for deg
436_susan_britain_7067354x3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Mrs.Harley
Innlegg: 19
Registrert: 09 mai 2013, 21:22
Motorsykkelen din: Harley Davidson sportster 883
Sted: Sandnes, Rogaland

Re: Hvordan fikse unnamanøver i kjøregården??

Legg inn av Mrs.Harley »

evike skrev:Det er klart at kjørelæreren kommer til å instruere deg mht. krypkjøring, men for meg ble det aller viktigste å feste blikket godt på noe der fremme, for å bedre balansen. Dessuten er det greit å huske på å ha litt turtall, ellers blir sykkelen vanskeligere å balansere. Turtallet "reiser opp sykkelen". (Høres utrolig dumt ut før en faktisk har prøvd det).

PS - Fint om du skriver i profilen hvor du bor :)
Bosted oppdatert :-)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hvordan fikse unnamanøver i kjøregården??

Legg inn av TheHaughom »

Hvilken kjøreskole benytter du deg av?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Mrs.Harley
Innlegg: 19
Registrert: 09 mai 2013, 21:22
Motorsykkelen din: Harley Davidson sportster 883
Sted: Sandnes, Rogaland

Re: Hvordan fikse unnamanøver i kjøregården??

Legg inn av Mrs.Harley »

TheHaughom skrev:Hvilken kjøreskole benytter du deg av?
Skagen Trafikkskole Veldig fornøyd! :)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hvordan fikse unnamanøver i kjøregården??

Legg inn av TheHaughom »

Ok, jeg har hørt gode ting om Skagen. Jeg kjørte med Lode i fjor, absolutt ingenting å utsette der heller.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Hvordan fikse unnamanøver i kjøregården??

Legg inn av erlend_cbr »

Som de fleste sier her inne, så er det kontrastyring, kontrastyring og atter kontrastyring. Det er ditt vigtigste verktøy når du om en stund er der alene ute på veien. Hvis du skulle fryse til i en sving, så er kontrastyring det som vil redde skinnet ditt... bokstavelig talt.

Jeg siterer min kjørelærer: "Er det vits i å svinge på noen annen måte?".

Stusser samtidig også på at du blir kastet rett i en (i starten) krevende øvelse. Kjøregården min var hele Valle Hovin stadion i Oslo, og min første kjøretime var å gå igjennom alle øvelsene pent og rolig bak en annen elev. Hun skulle om ikke lenge kjøre opp, og jeg syntes det var en fin introduksjon.

Forøvrig, så drepte den jenta alle mine fordommer mot jenter på 2 hjul. Hun var beintøff, og tok 180 svingen raskere og med mer nedlegg enn det jeg dengang trodde var mulig. Beintøff, og jeg med mine dumme fordommer ble pent parkert der og da :thumleft
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Menalux
Innlegg: 91
Registrert: 09 mai 2012, 12:54
Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
Sted: Lørenskog

Re: Hvordan fikse unnamanøver i kjøregården??

Legg inn av Menalux »

[video]http://www.youtube.com/watch?v=4ldjuZeMRd0&sns=em[/video] så litt på denne videoen jeg når jeg skulle lære kjøregårdsøvelsene. Måtte lære kjøregårdsøvelsene mest selv fordi kjørelæreren stort sett ikke fulgte med ute i kjøregården.
Medlem Just Girls MC.

Svar