Har blitt mye sykkelkjøring i det siste, og ikke så mye tid foran pc-en. Jeg var mer aktiv på forumet i vinter, nå er jeg heller ute å kjører.

Uansett på tide med en oppdatering.
11. Juli la jeg i vei mot Tyskland. Målet for turen var nurburgring. Jeg hadde på forhånd ringt å bestilt hotell i Adenau, det var truckracing på sudschleife den helgen så jeg hadde litt flaks når jeg fant et hotell som hadde ledig rom. Jeg hadde lyst til å komme meg til Tyskland i løpet av dagen så da gjaldt det å starte litt tidlig. Jeg drar ikke på mc-tur for å kjøre båt e.l. så ruta var ganske enkel: E6 hele veien ned til Malmø -> over Øresundbrua til Køben -> E20 over Storebelt og forbi Odense -> Lillebelt over til Kolding -> også E45 sørover og etterhvert inn i Tyskland.
Klokka hadde passert sju med seks minutter når jeg tok bilde under. Upåklagelig sykkelvær...
Jeg kjørte til sverige uten pause. Stoppa på nordby Supermarket ved strømstad for å strekke litt på beina.
Så var det bare å begynne på turen langs svenskekysten. Motorveien har jo fin standard den, men det er jo litt kjedelig på sykkel. Ikke så mye spennede å se langs veien heller, men siden det var første gangen jeg kjørte nedover e6 i sverige så det var jo nytt terreng for meg. :-)
Jeg nærmet meg Gøteborg ved lunchtider og begynte å lete etter et sted å spise.
Hva blir det til lunch i dag mån tro
Stoppet bare for fuel etter lunchen i Gøteborg, jeg hadde forlengst mistet tellinga på hvor mange ganger jeg hadde fylt i løpet av dagen. Jeg tok ikke bilder engang før jeg var i hamburg. Gjorde unna 116 mil den torsdagen, definitivt ny pers
Her er trip teller og klokkeslett på cbr'n. Ca 12.5 timer og 116.8 mil på sykkel ned til hamburg, stolt øyeblikk...
I hamburg overnattet jeg på Hotell Zum zeppelin. Fint lite hotell som kan anbefales, med egen parkeringplass.
Fredag 12. juli
Ruta fra hamburg til Adenau er også ganske enkel. Nesten 50 mil på A1 til man er i Køln og så bare følge skilting til nurburgring. Autobahn var jo interessant, Jeg presterte å bruke opp min 17liters tank på ca 13 mil. De 13 milene tok ikke så lang tid.
Blei veldig sliten av ligge på den gyldene siden av 200 så lenge, så begrenset meg til rundt 150 de resterende mila ned til Adenau.
Selvfølgelig er det skiltet retning nurburgring.
Nærmere kvelden sjekket jeg inn på hotellet fikk slengt bagasjen av sykkelen og kjørt til 'ringen'.
Endelig framme...
Det ble bare en runde den fredagen så ble banen stengt etter en ulykke. Jeg var ganske sliten etter å ha tilbake lagt 160mil på to dager å gadd ikke vente på at banen skulle åpne igjen så jeg stakk til hotellet og tok en etterlengtet dusj.
Lørdag 13. juli kjørte jeg moseldalen(moseltal) fra Schweich til Cochem. Dette er en vindal full av vinranker så langt du kan se. Mens nordtyskland er like flatt som Danmark i mine øyne, er moseldalen (og Eifel fjellene) ganske annerledes
Jeg er ikke vant til å se slike slott :-) på bilde under ser man også elven Mosel. Veien går innom mange idylliske småbyer som ligger langs elven. Virkelig pen natur.
Jeg møtte masse motorsykkler når jeg kjørte gjennom moseldalen, fin vei med noen bra svinger her å der. Jeg prøvde å filme litt med kamera mens jeg kjørte med det ble ikke spesielt bra det opptaket. Det er bare 11 mil å kjøre gjennom dalen, men man stopper selvfølgelig litt oftere på en slik tur for å ta bilder.
fremme i Cochem, slottet heter Reichsburg Cochem
Etter en liten pause i Cochem satte jeg kursen for nurburgring. Igjen fikk jeg bare kjørt en runde før enda en ulykke gjorde at banen ble stengt. Jeg bestemte meg for å vente. Det tok litt tid men ca 45 min senere åpnet banen igjen. Jeg rakk ikke å bli kjent på banen så det gikk jo ikke akkurat fort.

Banedekket på nurburgring er bra likevel kan banen være skummel på sykkel. Det flere steder man hopper over bakketoppen hvis man ikke avpasser farten. Du skvetter litt første gangen for å si det sånn.
Halvveis rundt banen er det venstresving som ligger i en nedoverbakke, midt i denne svingen er det en liten homp i veien. Jeg bånna nesten dempern foran i den "farstdumpa" jeg var nå lent over for å ta svingen. Da måtte jeg reise opp sykkelen litt det gikk rett frem en liten stund, men fikk lagt meg ned igjen. Jeg kjørte med litt margin de første rundene så det gikk bra.
I den siste svingen før en av de lengre strekkene ble jeg forbikjørt av en ganske ny 911 turbo. Jeg prøvde å henge meg på men den dro sakte ifra, det var i dette øyeblikket jeg innså at jeg trenger 400cc ekstra
R8... Hadde vært morsomt å prøvd den rundt ringen.
Senere på lørdagen spiste jeg på en resturant i Adenau. Ringen deler faktisk Adenau i to. Alt som kan krype og gå av motorsykler og biler kjører gjennom Adenau på vei til nurburgring. Det er litt som en uendelig motorparade. Porsche er godt representert blandt bilene, det kryr rett og slett av de. Og det er ikke noen kjipe Porsche'r heller, masse GT3, 911 turbo, GT3 RS, Carerra 4s osv osv. Det ble bare fire runder rundt ringen før det var kvelden, så jeg tok meg tilbake til hotellet.
Senere på kvelden var jeg ute å spiste. På veggen i resturanten hang dette bildet, her ser du sørspissen av Adenau.
Søndagen var hjemreise dag, tok noen random pics i Adenau før jeg dro. I det fjerne kunne jeg høre en 6syl boxer som brølte... klokka hadde passert 8 og ringen hadde åpnet.
Hjemreisen var ganske hendelsesløs. Kjørte til hamburg og slappet av resten av dagen der.
Stoppet ved fernserntum for en liten photoshoot.
Fra hamburg kjørte jeg samme ruta hjem. Ble ca 360 mil innen jeg hadde kommet hjem. CBR'n har vært fantastisk, den bragte meg hele veien ned og opp igjen uten anstrengelse. Det var ingen tvil om at det er jeg som er den begrensende faktor...
Alt i alt en genial tur som må gjentas. Har litt lyst til å reise til England, kanskje neste år....
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers