Mobys blogg - Ved foten av alpene (s. 3)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Moby
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3

Mobys blogg - Ved foten av alpene (s. 3)

Legg inn av Moby »

Jeg har vel egentlig ikke presentert meg skikkelig her på mcsiden og fikk plutselig en lys ide om å starte en blogg.
Så... nicket er moby, er 29 år ung og bor i Nes kommune i Akershus.

Jeg har i noen år grublet på om jeg skulle ta mc lappen, i fjor ble jeg dyttet i riktig retning av en kompis og 12 september 2012 er en merkedag i livet mitt. Da fikk jeg lappen på mc. :prop:
Siden den nye CBR600F ble lansert i 2011 har jeg sikklet(og sittet) på den sykkelen. Jeg hadde lyst på en ny sykkel og cbr'n bare roper: Bli min. I begynnelsen av april ble det henting av en splitter ny CBR600F. pr dags dato har den gått 3800km.

I dag har jeg vært på vålerbanen. En hel dag med masse kjøring, det var rett og slett dritkult. CBR'n skuffet ikke. Bakdekket bærer preg av å vært en dag på banen. Det gjør forsåvidt føreren også. :lol
Veldig morsomt å kunne slippe seg helt løs. Under er det noen bilder fra dagen

Masse gromme sykler, noen var grommere enn andre. Alle japsemerkene var representert. zx10r, r1, gsxr1000 og cbr1000rr

Hp4 og s100rr
[img]http://i1349.photobucket.com/albums/p76 ... 2ddfe7.jpg[/img]

Vi ble delt inn i to grupper. Her er gruppe to klare til å kjøre ut på banen
[img]http://i1349.photobucket.com/albums/p76 ... 50314f.jpg[/img]

Tage Solberg hadde gjort et klokt valg av sykkel... han kjørte cbr600f :prf
[img]http://i1349.photobucket.com/albums/p76 ... ae65b9.jpg[/img]
Sist redigert av Moby den 22 mai 2014, 23:10, redigert 7 ganger totalt.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Re: Mobys blogg

Legg inn av Carpa »

Gratulerer med blogg :thumleft
Er nok gøy å leke seg på bane med ny og fin sykkel :yeyeye
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Du er såpass ung du også ja :thumleft
Godt å høre at det begynner å ta seg opp med litt yngre brukere her :vs

HP4 er jaggu flott, men jeg klarer ikke helt å like den fargekomboen. Det er bare ikke meg :redface
Kan tenke meg det var artig på bane. Skulle gitt mye for å ha bane i nærheten av vestlandet også :sorry

Legg gjerne ut flere bilder om du har :D

Brukeravatar
Moby

Legg inn av Moby »

Jeg tok ikke så mange bilder. Jeg filmet litt med mobilen men det ble ikke no greie på de snuttene. Apropos hp4 og fargekombo så liker jeg den fargen jeg. Hjelmen min er svart hvit og blå så den passer perfekt til en hp4
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
erlend_cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Legg inn av erlend_cbr »

Dritbra! Blir flott å høre fra en med samme sykkel om erfaringer og opplevelser!

I hvilken sammenheng var du på Våler? Senior MC eller noen andre som arrangerte kjøringen?
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

Brukeravatar
Moby

Legg inn av Moby »

Jeg ble invitert av forhandler. Det var SPS(spare sparts service) som arrangerte dagen, de forhandler blandt annet shubert og metzeler. De to/tre første turene lå vi bak en instruktør som holdt ganske lavt tempo. Deretter kunne man velge mellom å ligge bak en instruktør som kjører fort eller en som ikke kjører så fort. Etter lunch ble det et par oppvarmingsrunder bak instruktør før han vinket oss forbi :D
Sånn holdt vi på til kl 17. Kunne gjerne kjørt mer men begynte faktisk å bli sliten. Uansett så var det en helt konge dag på banen.

Så nå er det egentlig bare å finne ut når neste trackday blir. Jeg syns opplegget til senior mc virker greit, med banedag hver torsdag burde det la seg gjøre å finne en torsdag som passer med tanke på jobb osv.

Brukeravatar
Moby

Legg inn av Moby »

Har ikke oppdatert bloggen siden før pinse så det er vel på tide nå. Det ble noen småturer i pinsehelga. Jeg kjørte øyern rundt 16. mai, ruta gikk fra Fetsund - Skjønhaug - Askim - Solbergfossen - Lillestrøm. Stoppet et par ganger underveis, for å strekke beina. På bilde under hadde jeg funnet en liten grusplass, planen var å ta et bilde med øyern i bakgrunnen. Først etter at jeg hadde parkert la jeg merke til at sola var perfekt laina opp bak biken. Da angret jeg på at jeg bare hadde mobilkamera til rådighet.

Bilde

Tok en rask stopp ved solbergfossen før jeg kjørte videre. Det ligger også en gård ved siden av fossen. Hele området er skikkelig fint, absolutt verdt en tur...
Bilde

På 17. mai var det gjennom de vanlige postene... barnetog, middag, kaffe osv. mot kvelden fikk jeg alikevel sneket meg til en tur. Etter at en annen bruker her på forumet kjørte til vikersund ble jeg litt inspirert til å ta samme turen selv. Jeg kjørte til Lier før jeg svingte av E18 mot Sylling. Fra sylling kjørte jeg på sør-vest siden av tyrifjorden på modumveien. Denne veien må jeg si har sett bedre dager. Her var det mye hull og sprekker i asfalten, men det satte ingen demper på moroa...

Jeg måtte jo ta et bilde av tyrifjorden. Fant en liten grusplass som så egnet ut, litt grått vær og ikke direkte vamt, men det regna ihvertfall ikke
Bilde

Framme i Vikersund, jeg må begynne å ta bilder av biken fra andre vinkler snart :redface
Bilde

Resten av pinsehelga ble tilbrakt med familie på hytta på sjusjøen. Jeg kjørte sykkelen opp, men det ble bare en liten tur den lørdagen. Planen var å kjøre til Dokka, når jeg kom til Lillehammer ble jeg litt overrasket over å se mange vakter i gule vester, og sånne publikumsgjerder over alt. Men ingen publikum, datoen var 18. mai og det var jo selvfølgelig glavatouren som hadde målgang i Lillehammer. Boasson vant vel den etappen hvis jeg ikke husker feil. På vei ut av sentrum møtte jeg også en politisykkel, var litt opptatt med venstre hånda da så fikk ikke hilst :thumleft

Trygt ute av Lillehammer kjørte jeg Lillehammervegen(250) til Dokka, det var en veldig fin vei. Masse fine svinger og ikke mye trafikk. :twisted
Jeg hadde god driv ut av en sving og begynte å gi på langs en slette når jeg plutselig så 3 elg som stod i veikanten. FY F*** jeg skvatt... jeg bremsa ned og kjørte pent forbi (det var ku med to 1 års, tror jeg, kalver). I sånne situasjoner hadde det vært veldig artig å hatt hjelmkamera. Men jeg har ikke lyst til å ha video bevis av den inspirerte kjøringa mi så jeg tror jeg lar den ideen ligge. Jeg stoppa ca halvveis mellom Lillhammer og Dokka, fant et sted med fin utsikt for å knipse noen bilder.

Noen som vet hvilket fjell dette er? Bildet er tatt i nordvest retning tror jeg
Bilde

Alt i alt en meget velykket pinsehelg, ble mange mil å klarte å bomme på 3 elger :-)å

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Moby skrev:Jeg tok ikke så mange bilder. Jeg filmet litt med mobilen men det ble ikke no greie på de snuttene. Apropos hp4 og fargekombo så liker jeg den fargen jeg. Hjelmen min er svart hvit og blå så den passer perfekt til en hp4
Enig, svart/hvit/blå HP4 er rå! :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Moby

Legg inn av Moby »

Nå har jeg ikke oppdatert bloggen på lenge. Er vel for opptattt med å leve livet på sykkelen :D

Det har blitt mange småturer hit og dit, sjelden på mer en 15-20mil. Turene blir ikke så lange når været er så ustabilt som det har vært i sommer. Men nå som den skikkelige sommervarmen har kommi måtte det bli en litt lenger tur. Planen var å kjøre rett ned til Tønsberg, men siden 90% av turen går på kjedelig motorvei så jeg tok en omvei rundt hele Hurumlandet. Det passa bra å stoppet på Tofte for å strekke beina. Tok bilde av cellulosefabrikken som nå synger på siste verset.

Bilde

Jeg syns jeg måtte kjører nedenom Holmsbu, når jeg kom fram ble jeg overrasket over hvor mye folk det var der. Café-ene der var stapp fulle. Bildet under viser dårlig hvor folksomt det var i Holmsbu i dag. Egentlig burde jeg ha snudd meg å tatt bilde i motsatt retning for å vise fram "folkehavet"

Bilde

Så gikk turen videre til Tønsberg, svingte innom Horten for å se om det var no liv der. Kjørte deretter hortensveien ned til Tønsberg og endte selvfølgelig opp på brygga.

Det var godt oppmøte fra mcfolket på brygga. Jeg kom i snakk med med en kar på en honda '71 modell CB750. Han hadde kjøpt den i '77 når han ble 18 og har hatt den siden. Sykkelen var selvfølgelig så godt som orginal, og hadde gått 106000km :oh Dessverre tok jeg ikke bilde av den sykkelen. Var vel på brygga nesten en times tid før jeg begynte på turen hjem igjen. Nok en genial mc dag, var ute i nesten 7 timer. Totalt ble det 44 mil. :thumleft

Honda'n har nå rulla 9745km

Bilde

Brukeravatar
Carpa

Re: Mobys blogg - The summer of Moby

Legg inn av Carpa »

Alltid mye folk i Holmsbu i helgene om sommeren, nesten litt for mye :knegg

:-k Tønsberg ja, det er jo en fin dagstur for meg. Må sette den på turlista mi også :thumleft
Blogg

Brukeravatar
Moby

Legg inn av Moby »

Carpa skrev: :-k Tønsberg ja, det er jo en fin dagstur for meg. Må sette den på turlista mi også :thumleft
Jeg syns det er artig med sånne faste møteplasser. Jeg vil tro det alltid er sykler der på fine sommerdager...

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Du må prøve rekesmørbrødet på "Krabba" på Holmsbu :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Moby

Legg inn av Moby »

joo skrev:Du må prøve rekesmørbrødet på "Krabba" på Holmsbu :thumleft

Skal huske på det neste gang :D

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Nok en fin blogg startet ser jeg :prf ... jeg må visst prøve å følge med litt bedre :gk

Stilren svart MC du har forresten - liker look'en :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Moby

Legg inn av Moby »

RuneMC skrev:Nok en fin blogg startet ser jeg :prf ... jeg må visst prøve å følge med litt bedre :gk

Stilren svart MC du har forresten - liker look'en :thumleft

Tusen takk, jeg har bevist ikke montert på alskens bling på sykkelen for å bevare stilrenheten. Faktisk har jeg bare satt på en tidy-tail og bytta clutch og brems hendler til pazzo sine korte og svarte hendler. Jeg vil ikke gjøre no mer enn det i frykt for å ødelege "lokket".

Brukeravatar
Moby

Legg inn av Moby »

En liten milepel ble nådd i dag, sykkelen har runda 10000km. Det må være noe feil med km. standtelleren, for jeg skjønner ikke hvordan jeg har kjørt så mye på noen få måneder.
Måtte uansett ta et bilde. Det var litt artig å se neste tallrekke lyse opp i displayet.

Den stod jo på null i april :scratch
Bilde

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

Way to go :=)

Man kjøper jo sykkel for å bruke den :=)
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Moby

Re: Mobys blogg - Nurburgring... Heaven is a place on earth

Legg inn av Moby »

Har blitt mye sykkelkjøring i det siste, og ikke så mye tid foran pc-en. Jeg var mer aktiv på forumet i vinter, nå er jeg heller ute å kjører. ;-) Uansett på tide med en oppdatering.

11. Juli la jeg i vei mot Tyskland. Målet for turen var nurburgring. Jeg hadde på forhånd ringt å bestilt hotell i Adenau, det var truckracing på sudschleife den helgen så jeg hadde litt flaks når jeg fant et hotell som hadde ledig rom. Jeg hadde lyst til å komme meg til Tyskland i løpet av dagen så da gjaldt det å starte litt tidlig. Jeg drar ikke på mc-tur for å kjøre båt e.l. så ruta var ganske enkel: E6 hele veien ned til Malmø -> over Øresundbrua til Køben -> E20 over Storebelt og forbi Odense -> Lillebelt over til Kolding -> også E45 sørover og etterhvert inn i Tyskland.

Klokka hadde passert sju med seks minutter når jeg tok bilde under. Upåklagelig sykkelvær...
Bilde

Jeg kjørte til sverige uten pause. Stoppa på nordby Supermarket ved strømstad for å strekke litt på beina.
Bilde

Så var det bare å begynne på turen langs svenskekysten. Motorveien har jo fin standard den, men det er jo litt kjedelig på sykkel. Ikke så mye spennede å se langs veien heller, men siden det var første gangen jeg kjørte nedover e6 i sverige så det var jo nytt terreng for meg. :-)
Jeg nærmet meg Gøteborg ved lunchtider og begynte å lete etter et sted å spise.

Hva blir det til lunch i dag mån tro :P :p
Bilde

Stoppet bare for fuel etter lunchen i Gøteborg, jeg hadde forlengst mistet tellinga på hvor mange ganger jeg hadde fylt i løpet av dagen. Jeg tok ikke bilder engang før jeg var i hamburg. Gjorde unna 116 mil den torsdagen, definitivt ny pers :prop:

Her er trip teller og klokkeslett på cbr'n. Ca 12.5 timer og 116.8 mil på sykkel ned til hamburg, stolt øyeblikk... :D
Bilde

I hamburg overnattet jeg på Hotell Zum zeppelin. Fint lite hotell som kan anbefales, med egen parkeringplass.
Bilde

Fredag 12. juli

Ruta fra hamburg til Adenau er også ganske enkel. Nesten 50 mil på A1 til man er i Køln og så bare følge skilting til nurburgring. Autobahn var jo interessant, Jeg presterte å bruke opp min 17liters tank på ca 13 mil. De 13 milene tok ikke så lang tid. :twisted
Blei veldig sliten av ligge på den gyldene siden av 200 så lenge, så begrenset meg til rundt 150 de resterende mila ned til Adenau.

Selvfølgelig er det skiltet retning nurburgring.
Bilde

Nærmere kvelden sjekket jeg inn på hotellet fikk slengt bagasjen av sykkelen og kjørt til 'ringen'.
Endelig framme...
Bilde

Det ble bare en runde den fredagen så ble banen stengt etter en ulykke. Jeg var ganske sliten etter å ha tilbake lagt 160mil på to dager å gadd ikke vente på at banen skulle åpne igjen så jeg stakk til hotellet og tok en etterlengtet dusj.

Lørdag 13. juli kjørte jeg moseldalen(moseltal) fra Schweich til Cochem. Dette er en vindal full av vinranker så langt du kan se. Mens nordtyskland er like flatt som Danmark i mine øyne, er moseldalen (og Eifel fjellene) ganske annerledes
Bilde

Jeg er ikke vant til å se slike slott :-) på bilde under ser man også elven Mosel. Veien går innom mange idylliske småbyer som ligger langs elven. Virkelig pen natur.
Bilde

Jeg møtte masse motorsykkler når jeg kjørte gjennom moseldalen, fin vei med noen bra svinger her å der. Jeg prøvde å filme litt med kamera mens jeg kjørte med det ble ikke spesielt bra det opptaket. Det er bare 11 mil å kjøre gjennom dalen, men man stopper selvfølgelig litt oftere på en slik tur for å ta bilder.

fremme i Cochem, slottet heter Reichsburg Cochem
Bilde

Etter en liten pause i Cochem satte jeg kursen for nurburgring. Igjen fikk jeg bare kjørt en runde før enda en ulykke gjorde at banen ble stengt. Jeg bestemte meg for å vente. Det tok litt tid men ca 45 min senere åpnet banen igjen. Jeg rakk ikke å bli kjent på banen så det gikk jo ikke akkurat fort. :eh Banedekket på nurburgring er bra likevel kan banen være skummel på sykkel. Det flere steder man hopper over bakketoppen hvis man ikke avpasser farten. Du skvetter litt første gangen for å si det sånn.

Halvveis rundt banen er det venstresving som ligger i en nedoverbakke, midt i denne svingen er det en liten homp i veien. Jeg bånna nesten dempern foran i den "farstdumpa" jeg var nå lent over for å ta svingen. Da måtte jeg reise opp sykkelen litt det gikk rett frem en liten stund, men fikk lagt meg ned igjen. Jeg kjørte med litt margin de første rundene så det gikk bra.
I den siste svingen før en av de lengre strekkene ble jeg forbikjørt av en ganske ny 911 turbo. Jeg prøvde å henge meg på men den dro sakte ifra, det var i dette øyeblikket jeg innså at jeg trenger 400cc ekstra :knegg

R8... Hadde vært morsomt å prøvd den rundt ringen.
Bilde

Senere på lørdagen spiste jeg på en resturant i Adenau. Ringen deler faktisk Adenau i to. Alt som kan krype og gå av motorsykler og biler kjører gjennom Adenau på vei til nurburgring. Det er litt som en uendelig motorparade. Porsche er godt representert blandt bilene, det kryr rett og slett av de. Og det er ikke noen kjipe Porsche'r heller, masse GT3, 911 turbo, GT3 RS, Carerra 4s osv osv. Det ble bare fire runder rundt ringen før det var kvelden, så jeg tok meg tilbake til hotellet.

Senere på kvelden var jeg ute å spiste. På veggen i resturanten hang dette bildet, her ser du sørspissen av Adenau.
Bilde

Søndagen var hjemreise dag, tok noen random pics i Adenau før jeg dro. I det fjerne kunne jeg høre en 6syl boxer som brølte... klokka hadde passert 8 og ringen hadde åpnet.
Bilde

Bilde

Hjemreisen var ganske hendelsesløs. Kjørte til hamburg og slappet av resten av dagen der.
Stoppet ved fernserntum for en liten photoshoot.
Bilde

Fra hamburg kjørte jeg samme ruta hjem. Ble ca 360 mil innen jeg hadde kommet hjem. CBR'n har vært fantastisk, den bragte meg hele veien ned og opp igjen uten anstrengelse. Det var ingen tvil om at det er jeg som er den begrensende faktor...

Alt i alt en genial tur som må gjentas. Har litt lyst til å reise til England, kanskje neste år....
Sist redigert av Moby den 07 aug 2013, 07:55, redigert 11 ganger totalt.

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Re: Mobys blogg - Nurburgring, heaven is a place on earth

Legg inn av JohnnyTh »

Morro å leste. Takk
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Knallbra lesing og fine bilder : )
Så ut som en riktig så artig tur. Blir definitivt noe lignende på meg til neste sesong : )
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Ser ut som en fin tur - og interessant om Nürnburgring :thumleft
Ser det er bommer på bildene - er det ordnet som en bomvei - dvs bare betale og tut&kjør ? Dvs ingen forhåndsbestilling nødvendig?

(Ville nok vurdert ferge til Kiel eller noe sånt selv... veien nedover Sverige er ikke spennende akkurat, nei.)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Åååå dette så ut som en utrolig bra tur.
Blir nok å gjøre mye det samme i løpet av høsten eller neste år.

Brukeravatar
Moby

Legg inn av Moby »

RuneMC skrev:Ser ut som en fin tur - og interessant om Nürnburgring :thumleft
Ser det er bommer på bildene - er det ordnet som en bomvei - dvs bare betale og tut&kjør ? Dvs ingen forhåndsbestilling nødvendig?

(Ville nok vurdert ferge til Kiel eller noe sånt selv... veien nedover Sverige er ikke spennende akkurat, nei.)
Du trenger ikke å forhåndsbestille nei. Det bare å møte opp å kjøpe adgangskort i kiosken. Du bør jo sjekke på forhånd at ringen faktisk er åpen. Du kjøper bare et adgangkort med 4, 9, 25 runder evt. sesongkort. Ved porten holder du kortet inntill så åpner porten seg, porten ligger i pitlane så her er det 30km/t fartsgrense. Deretter er det fri fart hele runden til du kommer tilbake på langstrekka igjen, når du nærmer deg pitlane settes fartsgrensen gradvis ned.

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

Det så ut til å være en flott tur med mange fine inntrykk, takk for at du deler med oss :thumleft

Det er helt utrolig hvordan mange av dere sluker haugevis av mil hver dag, jeg er imponert (og fundere på om jeg må bytte ut sykkelen min....)
Blogg

Brukeravatar
Moby

Re: Mobys blogg - Sesongstart

Legg inn av Moby »

Med vintern og PMS i full oppblomstring fristet det ikke akkurat å oppdatere bloggen. Det skjedde ikke så mye før vinteren så jeg hadde ikke mye å skrive om heller. Jeg parkerte CBR'n i slutten av oktober i fjor, det ble faktisk 22640km før jeg satte sykkelen på støtta for siste gang i 2013. Det ble en veldig bra første sesong med mange gode minner.

Litt stolt over km stand :D
Bilde

Jeg var nesten ikke hjemme i februar og begynnelsen av mars p.g.a jobb så sesongen ble litt forsinket for min del. Jeg fikk ut sykkelen først forje torsdag den 27. mars, det bare en liten tur men noen kamerater. I helgen som var måtte jeg bare ut, det var jo stålende sol så det ble en liten tur rundt øyern. Kan jo egentlig ikke klage på været i mars, men selv om jeg har en god gore-tex dress var ikke spesielt varmt. Alikevel er det mye varmere enn det var i fjor.

Ble en liten pause ved solbergsfossen. Lite vann i øyern for tiden.
Bilde

CBR'n går like godt som da den var ny. Den har fått rizoma led blinklys bak, jeg har også bestilt xenon projektor med solonoid (bixenon), d2s xenon pære og morimoto ballast. Dette er ikke et plug and play kit, lampa må deles for å få inn xenon projektoren som pæra skal sitte inni. Resultatet burde bli bra, lampa burde kaste fra seg mer lys ihvertfall. Kanskje jeg skriver et lite innlegg hvis kittet funker som det skal.

Påsken nærmer seg og jeg håper vi får varmt vær så den kan tilbringes på to hjul. Skulle værgudene kødde det til får trøsten være at sesongen knapt er i gang. Uansett, jeg planlegger en ukes europa tur, så hvis varmen ikke kommer her nord burde den være tilgjengelig nede på kontinetet :P :p

Vi sees på veien :prop:

Svar