I dag er førerutdanningen langvarig og dyr,hvordan er forholdene i kjøregården osv..teoriundervisningen bra ?...er instruktørene greie eller "jeg alene vite" ?
Ros og ris mottas med takk

Om du ikke vil trenger du ikke nevne skolens navn...
Det kommer jo an på erfaringsnivå. Jeg bodde da midt i Oslo, hadde over 20 års kjøreerfaring fra bil, OG var yrkessjåfør midt i Oslo. Jeg valgte altså å ta lappen utenfor Oslo. Jeg dro til Jessheim for å spare tid. Hakke tid til å drive å surre i byen..RuneMC skrev: (Endel velger jo kjøreskole i periferien fordi det er enklere... greit nok... men god opplæring kan spare deg for veldig mye mer senere.)
Nja... Hadde yngste guttungen der for å ta A1. Han ble ikke engang opplært i det tekniske, så på oppkjøringen stod han som et spørsmålstegn når sikkerhetskortet ble trukket, 'nuff said... Selv oppfattet jeg denne Rune som noe i overkant belærende og arrogant i væremåten så jeg er på ingen måte imponert verken av personlighet eller pedagogiske evner. Sønnen har jeg ikke kjennskap til - han er forhåpentlig litt minde selvhøytidelig enn far sjøl...Elolz skrev:Tok oppkjøring i 2010 hos Team Trafikkskole i Bergen. Prisene var ikke så gale i forhold til andre kjøreskoler. Kjøregården var samme som vegvesenet benyttet, så ingenting å utsette på den, men i ettertid har vegvesenet endret kjøregård og base for oppkjøringene, så usikker på hvordan det er nå.
Klasse A er første og eneste sertifikatet jeg har tatt, så jeg måtte jo læres opp i alt det trafikale i tillegg, og her mener jeg spesielt at de var ekstremt dyktige. Har hatt mye nytte av lærdommen derfra, og føler de har hjulpet meg mye med tanke på å lese og forutse trafikksituasjoner.
Kjørte mest med Rune der, men kjørte også litt med sønnen, Ronny. Kjempefornøyd med begge to. De hadde flere forskjellige sykler som jeg fikk kjøre. På den tiden syntes jeg det var vanskelig å gå fra en sykkel til en annen, men nå i ettertid ser jeg på dette som et stort pluss at jeg fikk prøvd litt forskjellig, og fikk erfaring med forskjellene mellom ulike sykkeltyper og motorkarakteristikker.
Elever får også gode elevrabatter på mc-utstyr i butikken deres! Mener det var 30% på allerede lave priser, så fikk meg veldig billig kjøreutstyr i tillegg
En liten generell kommentar til dette, som vel og merke ikke er myntet hverken på Elolz eller Team Bergen:Elolz skrev: Det tekniske ble gjennomgått på mc-kurset, vi fikk utlevert ut et hefte med et kontrollskjema der det sto beskrevet hvordan vi skulle kontrollere syklene. Vi fikk litt tid på å kontrollere syklene i grupper på 4-5, og så gikk de gjennom sjekklisten med hver gruppe etterpå. Men utover mc-kurset ble vel ikke dette gjennomgått mer.