I forbindelse med både sjekk av olje og smøring av kjede så savner jeg et aldri så lite hjelpemiddel og løsninger er vel en depotstøtte
Noen som har erfaring med denne fra Biltema som kan brukes både foran og bak?
Depotstøtte fra Biltema

Fine løftere, men det er de færreste syklene som enkelt kan løftes med denne. Men om man har en flatbunnet maskin er dette et godt alternativ.RuneMC skrev:@tor2502 - ja, en sånn løfter er genial. Kan dessverre ikke brukes på min for det finnes ikke flatt parti under. Jeg prøvde engang med en jekk og det er ikke noe naturlig flate i kombinasjon med balansepunkt, så det ble ustabilt og såvidt jeg ikke veltet hele MC'n. Kjøper jeg meg HD engang, skal en sånn løfter kjøpes inn
Det er vel snarere sånn at det er mange som har utstyr fra Biltema som fungerer, og da er det ingen grunn til å kjøpe noe dyrere. Jeg har diverse løftere fra Biltema, og alle løfter motorsyklene som de skal. Mer forlanger ikke jeg, og når de samtidig er billigst er valget enkelt. De som vil bruke mer penger på en annen type må gjerne gjøre det, men løfterne fra Biltema gjør altså jobben de er ment for.simpson skrev:Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Jeg skal heller legge på 2-300 kr og få en støtte av helt annet kvalitet.
Lest forøvrig bloggen til lordshaft der blir disse fra Biltema omtalt.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
Jeg har ikke prøvd akkurat denne modellen, men har både bakhjuls- og fremhjulsløfter fra Biltema, og begge fungerer som de skal. Husk at du ikke kan benytte fremhjulsløfteren alene, du må først sette sykkelen på en bakhjulsløfter før du løfter foran. Du trenger altså to løftere uansett. Om du ikke har hovedstøtte da, men da er det jo ikke så aktuelt med disse heller.Carpa skrev:I stedet for å kuppe bloggen til RuneMC så starter jeg heller en egen tråd vedrørende depotstøtte til sykkelen
I forbindelse med både sjekk av olje og smøring av kjede så savner jeg et aldri så lite hjelpemiddel og løsninger er vel en depotstøtte
Noen som har erfaring med denne fra Biltema som kan brukes både foran og bak?
Depotstøtte fra Biltema
En Lada vil også kunne frakte deg fra A til B på lik linje med en Mercedes og således gjøre jobben, men på lik linje med depotstøtter er det stor forskjell på kvalitet. Men mange driter i kvaliteten og kun ser blindt på pris.ole m. skrev:Det er vel snarere sånn at det er mange som har utstyr fra Biltema som fungerer, og da er det ingen grunn til å kjøpe noe dyrere. Jeg har diverse løftere fra Biltema, og alle løfter motorsyklene som de skal. Mer forlanger ikke jeg, og når de samtidig er billigst er valget enkelt. De som vil bruke mer penger på en annen type må gjerne gjøre det, men løfterne fra Biltema gjør altså jobben de er ment for.simpson skrev:Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
Og den sammenligningen synes du var god?simpson skrev:En Lada vil også kunne frakte deg fra A til B på lik linje med en Mercedes og således gjøre jobben, men på lik linje med depotstøtter er det stor forskjell på kvalitet. Men mange driter i kvaliteten og kun ser blindt på pris.ole m. skrev:Det er vel snarere sånn at det er mange som har utstyr fra Biltema som fungerer, og da er det ingen grunn til å kjøpe noe dyrere. Jeg har diverse løftere fra Biltema, og alle løfter motorsyklene som de skal. Mer forlanger ikke jeg, og når de samtidig er billigst er valget enkelt. De som vil bruke mer penger på en annen type må gjerne gjøre det, men løfterne fra Biltema gjør altså jobben de er ment for.simpson skrev:Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Da må jeg jo spørre hvorfor du ikke vil bruke den selv?Busa Trond skrev:Jeg har en slik Biltema støtte. Hvis noen vil ha den kan den hentes
hos meg, send pm.
Eller så går den i søpla snart.