Depotstøtte...
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Depotstøtte...
I stedet for å kuppe bloggen til RuneMC så starter jeg heller en egen tråd vedrørende depotstøtte til sykkelen
I forbindelse med både sjekk av olje og smøring av kjede så savner jeg et aldri så lite hjelpemiddel og løsninger er vel en depotstøtte
Noen som har erfaring med denne fra Biltema som kan brukes både foran og bak?
Depotstøtte fra Biltema
I forbindelse med både sjekk av olje og smøring av kjede så savner jeg et aldri så lite hjelpemiddel og løsninger er vel en depotstøtte
Noen som har erfaring med denne fra Biltema som kan brukes både foran og bak?
Depotstøtte fra Biltema
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Depotstøtte...
Funker greit - har en sånn til V-Strom'en.
Bobbins/spools må kjøpes separat.
Jeg fant forøvrig ut at jeg istedenfor bobbins kunne bruke skruer som passer i svingarmen (ledig skruehull for bobbins i svingarmen på hver side) og så tre den firkantede metallhylsen innpå skruen - da er m.a.o. depotstøtta tredd innpå skruene på hver side på forhånd og det gjør det litt sikrere å balansere MC'n og få den opp på depotstøtte bak.
Har noe a la til den foran - men en som løfter i gaffelkrone er vel egentlig bedre foran (hvis det passer til MC'n din ift kåpedeler og slikt).
Når du tar av forhjulet må du f.eks. være obs på at støtdemperne kanskje ikke har like godt feste sideveis lenger - kommer an på hvordan de er konstruert og festet lenger opp... mange har stabilitet så lenge forskjermen ikke skrus av (dvs forskjermen har feste for støtdemperne slik at de ikke spriker når hjulet tas av)
Bobbins/spools må kjøpes separat.
Jeg fant forøvrig ut at jeg istedenfor bobbins kunne bruke skruer som passer i svingarmen (ledig skruehull for bobbins i svingarmen på hver side) og så tre den firkantede metallhylsen innpå skruen - da er m.a.o. depotstøtta tredd innpå skruene på hver side på forhånd og det gjør det litt sikrere å balansere MC'n og få den opp på depotstøtte bak.
Har noe a la til den foran - men en som løfter i gaffelkrone er vel egentlig bedre foran (hvis det passer til MC'n din ift kåpedeler og slikt).
Når du tar av forhjulet må du f.eks. være obs på at støtdemperne kanskje ikke har like godt feste sideveis lenger - kommer an på hvordan de er konstruert og festet lenger opp... mange har stabilitet så lenge forskjermen ikke skrus av (dvs forskjermen har feste for støtdemperne slik at de ikke spriker når hjulet tas av)
Sist redigert av RuneMC den 29 mai 2013, 07:47, redigert 3 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Depotstøtte...
Kjøpte den i forbindelse med omlegging av dekk, og jeg synes den er helt grei. Det følger med litt forskjellige anordninger som skal ta "tak i " sykkelen. På V-stromen passer det bra med den "vinkelen" du ser på bildet. Legger den under svingarmen, og vips, så er sykkelen oppe.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Sted: Holmestrand
Re: Depotstøtte...
selv har jeg en pitbull mc-lift , løfter alt fra moped til goldwing.
En av de smarteste investeringer jeg har gjort i garasjen.
http://stores.pitbullbikershop.com/StoreFront.bok
Den er etter mitt syn mer allsidig enn depotstøtte.
En av de smarteste investeringer jeg har gjort i garasjen.
http://stores.pitbullbikershop.com/StoreFront.bok
Den er etter mitt syn mer allsidig enn depotstøtte.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
Re: Depotstøtte...
Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Jeg skal heller legge på 2-300 kr og få en støtte av helt annet kvalitet.
Lest forøvrig bloggen til lordshaft der blir disse fra Biltema omtalt.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Jeg skal heller legge på 2-300 kr og få en støtte av helt annet kvalitet.
Lest forøvrig bloggen til lordshaft der blir disse fra Biltema omtalt.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
Re: Depotstøtte...
@tor2502 - ja, en sånn løfter er genial. Kan dessverre ikke brukes på min for det finnes ikke flatt parti under. Jeg prøvde engang med en jekk og det er ikke noe naturlig flate i kombinasjon med balansepunkt, så det ble ustabilt og såvidt jeg ikke veltet hele MC'n. Kjøper jeg meg HD engang, skal en sånn løfter kjøpes inn
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Sted: Oslo
Re: Depotstøtte...
Fine løftere, men det er de færreste syklene som enkelt kan løftes med denne. Men om man har en flatbunnet maskin er dette et godt alternativ.RuneMC skrev:@tor2502 - ja, en sånn løfter er genial. Kan dessverre ikke brukes på min for det finnes ikke flatt parti under. Jeg prøvde engang med en jekk og det er ikke noe naturlig flate i kombinasjon med balansepunkt, så det ble ustabilt og såvidt jeg ikke veltet hele MC'n. Kjøper jeg meg HD engang, skal en sånn løfter kjøpes inn
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Sted: Oslo
Re: Depotstøtte...
Det er vel snarere sånn at det er mange som har utstyr fra Biltema som fungerer, og da er det ingen grunn til å kjøpe noe dyrere. Jeg har diverse løftere fra Biltema, og alle løfter motorsyklene som de skal. Mer forlanger ikke jeg, og når de samtidig er billigst er valget enkelt. De som vil bruke mer penger på en annen type må gjerne gjøre det, men løfterne fra Biltema gjør altså jobben de er ment for.simpson skrev:Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Jeg skal heller legge på 2-300 kr og få en støtte av helt annet kvalitet.
Lest forøvrig bloggen til lordshaft der blir disse fra Biltema omtalt.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Sted: Oslo
Re: Depotstøtte...
Jeg har ikke prøvd akkurat denne modellen, men har både bakhjuls- og fremhjulsløfter fra Biltema, og begge fungerer som de skal. Husk at du ikke kan benytte fremhjulsløfteren alene, du må først sette sykkelen på en bakhjulsløfter før du løfter foran. Du trenger altså to løftere uansett. Om du ikke har hovedstøtte da, men da er det jo ikke så aktuelt med disse heller.Carpa skrev:I stedet for å kuppe bloggen til RuneMC så starter jeg heller en egen tråd vedrørende depotstøtte til sykkelen
I forbindelse med både sjekk av olje og smøring av kjede så savner jeg et aldri så lite hjelpemiddel og løsninger er vel en depotstøtte
Noen som har erfaring med denne fra Biltema som kan brukes både foran og bak?
Depotstøtte fra Biltema
:-)
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Re: Depotstøtte...
En Lada vil også kunne frakte deg fra A til B på lik linje med en Mercedes og således gjøre jobben, men på lik linje med depotstøtter er det stor forskjell på kvalitet. Men mange driter i kvaliteten og kun ser blindt på pris.ole m. skrev:Det er vel snarere sånn at det er mange som har utstyr fra Biltema som fungerer, og da er det ingen grunn til å kjøpe noe dyrere. Jeg har diverse løftere fra Biltema, og alle løfter motorsyklene som de skal. Mer forlanger ikke jeg, og når de samtidig er billigst er valget enkelt. De som vil bruke mer penger på en annen type må gjerne gjøre det, men løfterne fra Biltema gjør altså jobben de er ment for.simpson skrev:Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Jeg skal heller legge på 2-300 kr og få en støtte av helt annet kvalitet.
Lest forøvrig bloggen til lordshaft der blir disse fra Biltema omtalt.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
Re: Depotstøtte...
Har en Ducati depotstøtte bak og en biltema støtte forran, litt forskjell. Hele biltema støtten vrir seg nærmest når man heiser opp sykkelen, så den virker direkte utrygg.
- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Sted: Oslo
Re: Depotstøtte...
Og den sammenligningen synes du var god?simpson skrev:En Lada vil også kunne frakte deg fra A til B på lik linje med en Mercedes og således gjøre jobben, men på lik linje med depotstøtter er det stor forskjell på kvalitet. Men mange driter i kvaliteten og kun ser blindt på pris.ole m. skrev:Det er vel snarere sånn at det er mange som har utstyr fra Biltema som fungerer, og da er det ingen grunn til å kjøpe noe dyrere. Jeg har diverse løftere fra Biltema, og alle løfter motorsyklene som de skal. Mer forlanger ikke jeg, og når de samtidig er billigst er valget enkelt. De som vil bruke mer penger på en annen type må gjerne gjøre det, men løfterne fra Biltema gjør altså jobben de er ment for.simpson skrev:Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Jeg skal heller legge på 2-300 kr og få en støtte av helt annet kvalitet.
Lest forøvrig bloggen til lordshaft der blir disse fra Biltema omtalt.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
For meg er en motorsykkelløfter et verktøy for å gjøre en jobb. Man får løftere hvor produsenten har lagt vekt på materialer og utseende også, som denne under her, men i bruk gjør de akkurat det samme som løfteren fra Biltema. Om man vil legge vekt på andre sider ved en motorsykkelløfter enn at de skal være et verktøy til å løfte motorsykkelen, så er det helt greit. Valget er opp til hver enkelt, jeg legger vekt på funksjon og pris, og løfterne fra Biltema har fungert i flere år for meg uten problemer. Jeg har ikke hatt noe å utsette på kvaliteten til disse fra Biltema.
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Sted: Akershus
Re: Depotstøtte...
Jeg er selv på utkikk etter depotstøtte. Bikerstreet har en orginal honda støtte til ca 1000,- vet ikke hvor stiv den er... Jeg sjekket et par andre norske nettbutikker men de har ikke depotstøtte :-O
Noen som kan anbefale en god depotstøtte til overkommelig pris?
Noen som kan anbefale en god depotstøtte til overkommelig pris?
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Depotstøtte...
Jeg har en slik Biltema støtte. Hvis noen vil ha den kan den hentes
hos meg, send pm.
Eller så går den i søpla snart.
hos meg, send pm.
Eller så går den i søpla snart.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Depotstøtte...
Da må jeg jo spørre hvorfor du ikke vil bruke den selv?Busa Trond skrev:Jeg har en slik Biltema støtte. Hvis noen vil ha den kan den hentes
hos meg, send pm.
Eller så går den i søpla snart.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)