RuneMC's blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: RuneMC's blogg - video fra Gaustatoppen lastet opp

Legg inn av ojda »

RuneMC skrev:FERIE !!??

Steike, noen som har det...
Ja ja, GOD TUR da ! :b_c: :b_c: :b_c:

Regner med at den blir på to hjul ?

Jadda, to hjul er nok :-k
Starten blir jo Finnskogen-treffet med folket herfra,
men Tirsdag går fergen til Kiel, med meg og mor ombord.
For så å ta utallige svinger å ende opp et sted i Croatia :thumleft
Blir bra kan jeg tenke :prop: :yeyeye
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - video fra Gaustatoppen lastet opp

Legg inn av RuneMC »

@SuperMorten - oi, hørtes bløtt ut! Har sildret godt her også idag. Jeg tenkte jo du ville vente på godværet... Men det får'n si var bra innsatsvilje :=D>

@ojda - stemmer Finnskogen-treffet tenkte jeg ikke på :doh Skal bl.a. være gjest i en konfirmasjon på lørdagen, så blir litt mindre kjøring for min del denne helgen. :mk
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: RuneMC's blogg - video fra Gaustatoppen lastet opp

Legg inn av SuperMorten »

Det fine med å kjøre når det høljer ned, er at man blir så glad når det slutter å regne..

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av RuneMC »

Det snakkes jo mye om "kortreist mat" - det har jo flere fordeler både i forhold til matkultur og miljøet. Så jeg får vel se det positive i å kjøre i nærområdet mens resten av forumgjengen setter kurs for Alpene, Kroatia, Tyrkia og lignende ytterst attraktive men dog litt utenfor mulighetenes rekkevidde gitt familie etc, etc.

Dog finner jeg jo stadig muligheter for tur i det daglige. Hjemturen fra jobben blir ofte en tur hjem fra jobben. Istedenfor å konse 110% på kjøring mellom filene med konstant høy puls fordi du bare venter på en dust av en bilist som brått skifter felt uten å blinke... så istedenfor det, så kjører jeg f.eks. ofte av ved Høvik, tar småveiene til Sandvika og deretter gjennom den nye tunnelen opp mot Valler. Her får man ofte trent krypkjøring i oppoverbakke mens man passerer Valler skole. Jeg gikk der engang i tiden, så det er litt sånn en blanding av nostalgi og samtidig artig å se på nytt gamle tomter.

Videre retning Kolsås, så tar jeg av ned mot Kirkerudbakken og inn på E16. Inne i tunnelene oppover er det ofte man gir på litt for å komme forbi en treg lastebil, men ellers er det egentlig bare å roe ned for der motorveien slutter blir det stort sett alltid kø likevel, men det er en kø som går relativt fint og straks over Sollihøgda og litt nedover er avkjøringen til 285. Endelig får motoren puste friere og kroppen kjenne flyten i uhindret kjøring og det går på skinner gjennom svingene mot Sylling. Det er en morsom strekning, men samtidig en strekning jeg respekterer der veien svinger seg mellom hardt fjell på ene siden og nådeløst autovern på andre siden. Å kjøre ut her er egentlig ingen opsjon - kjør med endel margin er mitt enkle råd.

Fra Sylling tar jeg ofte Vestsideveien nedover - der finner man roen hvis man vil, samtidig som det er noen tekniske utfordringer (selv i 60) om man kjører om Kanada eller Tronstad - begge veier har sine unike svinger som jeg ikke skal si at jeg behersker perfekt, selv 4 år etter lappen. Alltid små justeringer, alltid små detaljer som kan gjøres bedre. Innimellom kåler jeg skikkelig og gjør alle klassiske feil som en ikke bør gjøre - men alt med en evne til å hente seg inn igjen. Erfaring er da godt for noe. :janikk

Nederst i Lierdalen skjærer jeg så tversover via Grøttegata og opp Kirkelina til Tranby, før veien siste stykket bringer meg ned via gamle Lierbakkene. Slutt-etappen blir ofte turen fra Lahell til Hyggen langs fjorden. Der er det flotte snille svinger og flott utsikt!

Så ender en opp med å komme en time senere hjem enn om en hadde fulgt E18 - men samtidig har jeg faktisk fått en fullverdig tur - og det på vei hjem fra jobben!

Så har du muligheten, så anbefales "The long way home" - motorsyklister er ikke som vanlige pendlere :prop:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av Carpa »

Fantastisk å ha mulighet til å få en tur ut av reisen hjem fra jobb. For mange kan det kanskje være litt vanskelig i forhold til henting av barn og aktiviteter man skal rekke. Men jeg hadde nok helt sikkert gjort akkurat det sammen om jeg hadde pendlet den veien hver dag, og hatt tid til det :thumleft

Har lurt litt på å kjøre Sylling og svinge mot Tronstad for å se hva om er bortover der men da lønner det seg å ta det veldig pent skjønner jeg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av RuneMC »

@Carpa, ja barna klarer seg litt selv, er gamle nok til det, pluss flekser så jeg får dratt endel før fire fra jobben, så totalt blir det ikke så veldig mye senere hjem enn om det hadde vært køkjøring. Ellers ikke noe å være redd for om du kjører Tronstad eller Kanada veien, men klarer du de mest tekniske (du skjønner hvilke når du kjører der) i fartsgrensen så blir jeg imponert ;-)


Kveldstur rundt Hurumlandet ble det tid til idag. Tok sjansen på å kjøre med klokka idag, siden det var endel skyer.
Flotte kjøreforhold og lite trafikk, bortsett fra Storsand til Filtvet... men med en liten stopp og litt kjøring motsatt vei og tilbake, så fikk jeg med meg de fiine svingene i 70-sonen uten biler foran :thumleft

Båthavnen rett vest for Tofte
Bilde

Ikveld telte jeg sekunder som man har på seg hhv ovenfra og nedenfra utkjøringen her. Det var hhv 7 sek ovenfra og 4 sek nedenfra. 4 sek er ikke lenge til å oppdage, reagere og bremse ned...

Nåvel, fin utsikt som alltid oppover langs Drammensfjorden
Bilde
Samme sted men medsols - stor forskjell i hvordan bildet blir...
Bilde

Sendte forresten epost til kommunen ang ny-asfalten på Hyggenveien der de har holdt på siden før Påske.
Jeg tror imidlertid jeg var for snill i karakteristikken, det er ikke et par humper i den veien, den er blitt skikkelig "vaskebrett" :lol
Det tragiske er evt om kommunen ikke reklamerer på jobben som er gjort, da sløses skattepenger framfor å la entreprenøren ta kostnaden med å rette opp jobben.
Trodde da det skulle være mulig å lage en godt planert vei i 2012... :scratch ... men det er kanskje bare billigste anbud som gjelder...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av joo »

RuneMC skrev:Det snakkes jo mye om "kortreist mat" - det har jo flere fordeler både i forhold til matkultur og miljøet. Så jeg får vel se det positive i å kjøre i nærområdet mens resten av forumgjengen setter kurs for Alpene, Kroatia, Tyrkia og lignende ytterst attraktive men dog litt utenfor mulighetenes rekkevidde gitt familie etc, etc.

Dog finner jeg jo stadig muligheter for tur i det daglige.
Det kommer nok langturer på deg også. Men man må jo tilpasse det meste etter familie og jobb.
Men får du "fri" ei helg eller to i løpet av sesongen rekker du mye av de flotteste MC-veiene i Norge hvis du tar ei sløyfe over fjella og til Vestlandet. Her er det jo folk fra hele Europa som kommer på MC, og sier at dette er noe av det fineste de har kjørt. Vi bor jo midt i smørøyet.

Syntes du utnytter nærområdet på en måte som svært få andre får til :thumleft Og ikke minst så SER du det :-)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av Welshen »

Godt skrevet RuneMC og jeg er nok i samme kategori som deg. Prøver å strekke ut de daglige småturene. SOm for eksempel og glemme noe på handlelista og så svinge en ekstra tur ut på vei til butikken. Turen over skaret er flott. Kjører mye der for trening på svinger. Og ja hvis man klarer den veien i 80 er man god....jeg er ikke der ennå, men har vel kanskje ingen planer om det heller.... krever en god del mer nedlegging i svinger enn det jeg er konformtabel med.

Artig lesing og et godt tur tips. Tror ikke jeg bruker så mye mer tid hvis jeg velger den løypa hjem til grønne Lier.
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av RuneMC »

På tur hjem fra Smia igår valgte jeg Hanekleiva og nordover langs Eikeren.

En liten sak som jeg gjorde før jeg dro til Smia var å justere bakdemperen. Har tidligere bare justert noen klikk i hver retning og ikke merket mye forskjell, men tok og skrudde helt ut og inn for å finne hvor mange omdreininger/klikk det var og tipper det var en 20+, så kanskje ikke så rart at tidligere justeringer ikke ga så mye effekt. I prinsippet har jeg dermed kjørt med ca samme forspenning i flere år :-) Nå tok jeg derimot og skrudde den til stiveste setting og en 4-5 omdreininger/klikk tilbake. Effekten var høyst kjennbar og ga høyere presisjon i svingene - i bytte mot litt mindre komfort.

Fra Smia mot Sande kom jeg etter noen biler, som forsåvidt holdt grei nok fart til at jeg ikke brød meg om å kjøre forbi, og for litt ekstra spenning tenkte jeg å prøve å kjøre bare med en hånd så langt det gikk... Og det gikk fint fra rett utenfor Smia og til Plantasjen før Sande, for der skulle et par av bilene inn og tredjemann tok jeg ikke sjansen på å kjøre forbi i tilfelle han kom på å bruke forbikjørings-lomma i siste sekund. Medvirkende til at det gikk greit med bare en hånd var presisjonen og hvor lett sykkelen er å kjøre.

Oppover Hanekleiva var det bilfritt og dermed fint, men på vei nedover som nevnt i Smia-tråden: var det plutselig et par "Cruisere" der ene stod i veikanten og den ene hadde harvet litt jord ut i veibanen og lå på siden i grøfta. Var på vei til å bremse helt opp for å høre om det var OK, men fikk tommel opp og fortsatte. Begge var oppegående og satte igang med å reise MC'n så jeg i speilet. Tenker det kanskje kan være et tilfelle av å stivne i sving - gode forhold ellers.

Tok av og kjørte Herstadveien halvveis før jeg tok over brua her
Bilde
Midt på broen stod en Litauer og fisket med stang... (bilen hans var parkert rett bak meg, derfor vet jeg det)

Finfine forhold oppover langs Eikeren også og tok av småveier fra Vestfossen mot Hokksund og kom ut 2km ovenfor Hokksund - men velger nok E134 neste gang, var litt for langt stykke med 30-sone gjennom boligstrøk. Derfra mot Skotselv og Åmot. Fra Åmot og halvveis mot Vikersund kom det noen drypp, men det var også eneste på turen. Så berget nok akkurat for de mørkeste skyene som jeg så nordover
Bilde

Nedover Lierdalen valgte jeg Baneveien, litt spent på hvordan stivere fjæring fungerte på grus, og tja, greit nok, men der det var skikkelig grus virket det som det var litt mer bevegelse og flere korn/steiner som spratt unna.
Bilde av tradisjonell ganger tatt av en på moderne "ganger"
Bilde

Fin gård
Bilde

Fin hest
Bilde

Litt av utsikten langs Baneveien
Bilde

...og snipp snapp snute så var den turen ute.

http://goo.gl/maps/c6eh1
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av RuneMC »

Ble en liten tur til kvelds igår også. Fant jo ut at jeg måtte tanke MC'n før ny arbeidsuke - og på Tofte har de en helt grei automat-stasjon.

Kjørte nedover Grimsrudveien
Bilde

Bilde

Og via grusveien til Røed ned til Tofte, der industrieventyret muligens synger på siste verset... tiden vil vise...
Bilde

... og fylte på nesten 9 liter før jeg kjørte oppover igjen.
I 50 sonen kom en bil bakfra som et skudd. Tenkte den ville dabbe av når det ble svinger og 80, men den hang seg fast og brukte begge felt, var tydeligvis ute etter å vinne en kappkjøring, så da fant jeg det best å blinke til siden og slippe den forbi.

Bedre med 2 tonn "elgbrøyter" foran enn rett bak :janikk

Forøvrig pussig greie på vei siste strekket oppover Grimsrudveien - to ganger måtte jeg bråbremse pga "gakk gakker" i veien. Virket som de fløy opp av motorlyden fra stranda, fløy litt innover og til høyre veikant og så vagget tilbake mot stranda - ikke spesielt intelligent, men så er de jo bare ender. :roll
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av RuneMC »

I forrigårs ble det bytte av bakdekk - bannet endel over patentet som gjør at to avstandsstykker på hver side hjulet må holdes på plass, samtidig som dekket må lirkes på plass i bremekaliper, som ellers bare er skjøvet på plass og ellers holdes fast av nevnte avtandsstykke når det er montert. Problemet er selvfølgelig å få løftet dekke med de to avstandsstykkene som gjerne vil dette ut, samtidig som hjulbolten skyves inn og gjennom avstandsstykker, hjul og kaliper :doh Men det gikk da til slutt. 2.5 time på bakdekket er ny rekord. Brukte 20 min på å få gamledekket av felgen, 1 time for å få nye på felgen (var mye stivere) og 1 time ca for å få det montert... kommer seg nok med mer trening. Manuelt dekkskifte er forresten en skikkelig "workout" !

Gamledekket som var plugget kunne jeg nok kjørt med til det var nedslitt - de brune lissene hadde samlet seg i en pen "tyggegummi-klyse" som ikke på noen måte ville kunne forsvinne ut igjen. Her er innsiden av dekket. Regnet meg fram til at jeg har kjørt 5119km på det, så helt ubrukt er det ikke, og jeg kan ha det liggende som reserve.
Bilde

Igår ble det bare jobbkjøring - begynner å kjøre litt mere mellom bilene og filene nå. Jeg ble visst også observert av en kollega på vei til jobben der jeg kjørte imellom bilene/feltene og stilte meg fremst på rødt lys og deretter på grønt lys var halvveis ned til neste kryss før bilene hadde kommet seg over krysset :-J (Virker det sånn for dere også, jeg mener lyset blir grønt og så er det helt "sirup" reaksjon og akselerasjon fra bilistene ? )

Ikveld derimot ble det en liten kveldstur. Kjørte først Lier-Skaret og tilbake til Sylling. Kjempeforhold nå - er egentlig bare noen hull her og der som ødelegger litt. Dvs man må passe på å velge riktig spor ift skader/slitasje/sprekker i asfalten ellers kan det bli en svært "bumpy ride".
Det var forresten en kontroll av noe slag i rundkjøringen nedenfor Tranby. Vet ikke om det var fartskontroll (fra en av retningene) eller annen type kontroll - så ingen som ble vinket til side akkurat mens jeg passerte - men passet på å ta håndflaten ned mot bakken istedenfor å hilse til en MC jeg møtte en stund senere, siden han var på vei mot rundkjøringen.

På tilbaketuren tok jeg en liten sving om Røine. Skikkelig smal, svingete og teknisk krevende vei opp fra Sylling-siden. Dvs en bør holde seg mest mulig til høyre siden. Veien er såpass smal og svingene såpass krappe og uten sikt - at det er best å ligge langt til høyre i tilfelle bil imot. Møtte ingen biler, men et par av de krappeste svingene kan absolutt bli bedre utført av meg... det gjelder å få til flyten... Oppe på toppen var det et par katter med litt mellomrom som jeg bremset opp for. Var visst uvant å se en MC så de stod litt og lurte på hva de skulle gjøre før de løp avgårde :-)

Ned og tilbake ble det et lite fotostopp ved badeplassen nede ved Tyrifjorden, eller Holsfjorden som denne utstikkeren av Tyrifjorden heter
Bilde

Retning nordover Tyrifjorden/Holsfjorden
Bilde

Denne gressplenen er fylt av folk i fint sommervær - men ikke så tett som ved Oslofjorden
Bilde

Fin natur
Bilde

Nedover Lierdalen valgte jeg idag først om Kanada og deretter Baneveien. Og dere! Nå blir det fin støvsky og se i speilet når en kjører der! :D Men bare halvveis ned da, så var det sprøytet på olje for å dempe støvet. Merket ikke noe på grepet - og Anakee3 oppfører seg helt eksemplarisk. Synes jeg kan ane en viss forbedring på bakdekket, men så er det jo også helt nytt. Skal bli interessant å se om det endrer egenskapene når det begynner å bli slitt. Så langt ingenting å utsette på det på grus. På asfalt er det kanskje større forbedring - og det kan nok forklares med stivere oppbygning, som gir positive effekter på styring - synes det er blitt noe lettere å velge/holde spor helt presist nå. God trygghetsfølelse, sitter som et skudd.

Stemningsbilde fra Baneveien
Bilde

Opp igjen til Liertoppen stod jammen politiet fortsatt og kontrollerte et eller annet. Stå i ro på en sånn plass i et par timer, i så fint vær... Jeg tenkte at det må være kjedelig det.
Ser på Twitter nå at det var trafikkkontroll, Lyngåskrysset heter det visst - 1 avskiltning og 57 kontrollerte kjøretøy.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av bjornen »

som vanlig massevis av flotte bilder fra nærområdet :thumleft
får inspirasjon til dagsturer her :prf takker

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av RuneMC »

Ja, mange muligheter - skulle gjerne kjørt flere også, men de fleste står det "Privat vei"/"Stengt med bom" på...

Får satse på å ta noen lengre turer litt lenger ut på sommeren.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av E-strom »

Welshen skrev:...en ekstra tur ut på vei til butikken...
Har opplev det samme - kommer hjem og får spørsmål om jeg kan stikke på Prix etter noen småting. Snur fornøyd i døra og setter meg på sykkelen igjen. Da kommer kona ut på trappa og spesifiserer "jeg mente på Korsen ja".

Fillern - dit er det bare en kilometer, hadde sett for meg en Prix langt lengre unna :redface ;-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: RuneMC's blogg - kortreist turkjøring...

Legg inn av E-strom »

RuneMC skrev:I forrigårs ble det bytte av bakdekk - bannet endel over patentet som gjør at to avstandsstykker på hver side hjulet må holdes på plass, samtidig som dekket må lirkes på plass i bremekaliper, som ellers bare er skjøvet på plass og ellers holdes fast av nevnte avtandsstykke når det er montert. Problemet er selvfølgelig å få løftet dekke med de to avstandsstykkene som gjerne vil dette ut, samtidig som hjulbolten skyves inn og gjennom avstandsstykker, hjul og kaliper...
Har du midtstøtte?

Når jeg skal montere bakhjulet legger jeg noen plankebiter under framhjulet og justerer høyden med en kile til akselhullet er på nivå med bakhjulslagrene. Da kan jeg trille bakhjulet på plass, og holder avstandsstykkene inntil mens jeg ruller hjulet de siste centimetrene.

Funker hver gang :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar