MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av LordShaft »

Ja det er ikke spm en gang! Målet er bare å få ting til å klaffe med fridagene mine. Ser helst at jeg kunne kjørt mye mer på bane. Det er negativt med å bo på vestlandet.... alt for langt til nærmeste bane :evil

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:Ja det er ikke spm en gang! Målet er bare å få ting til å klaffe med fridagene mine. Ser helst at jeg kunne kjørt mye mer på bane. Det er negativt med å bo på vestlandet.... alt for langt til nærmeste bane :evil
Teasetease: 20 min her. Både til crosser og RR. :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Bosted: Røros

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av lefty293 »

MH434 skrev:
lefty293 skrev:Hei! Sykt rå sykkel. Har en tilsvarende 04' i garasjen.

Har et teknisk spørsmål. Jeg er lam i høyrearma og kjører med to hendler på venstresiden på min Z1000SX. Har nettopp vært på banekjøring og ser at quickshifter kan forrenkle kjøringen/giringen min. Det jeg lurer på, er om det er nødvendig med powercommander for å kunne få shifteren til å fungere? Ser på de fleste forum at de som har quickshifter også har powercommander. Kan ikke se at det kreves på shifteren fra Translogic.
Hei,
Beklager sent svar, så det ikke med gang..

Quickshiftern er gull på bane og veldig praktisk på landeveien for deg ville jeg tru :-)
Translogic er en stand-alone enhet, så da trenger en ikke powercommander eller annet stasj.. Dessuten er stand-alone quickshifterne mye bedre!


Translogic sin har også intelshift, dvs den tilpasser kuttetiden etter turtall og hvilke gir du kjører på, det gir en relativt smooth gearing selv ved lavt turtall :-)

Translogic og HM går for å være de to beste.. Jeg valgte translogic pga, skulle ha enda smoothere shift enn HM.
Tusen takk! Da blir det quickshifter fra Translogic!
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av MH434 »

Ingen årsak :-)

Beste modifiseringen jeg har gjort!

Men vær klar over at det er litt arbeid å montere, men har en litt forståelse av elektro/mekanikk, så klarer en det selv:)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av MH434 »

Da var en nyutviklet Öhlins Race ECU for styredemperen bestilt!
Skal gi en mye mer progressiv øking enn orginal..

Öhlins pøser ut med teknologi til denna sykkelen om dagen :D
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av LordShaft »

Å du biter på som aldri før :lol

Kjører du mye på bane eller bare av og til? Må begynne å rulle på noe kroner i påkostninger på sykkelen din etterhvert :yeyeye

Syns du kan smelle ut litt mere bilder :knegg

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av MH434 »

Jeg biter på :P :p Er jo nesten halve morroa det ;-)

Når det gjelder banekjøring så er jeg fersk!
Men har god sykkelfølelse, så det tok ikke mange rundene før jeg fant et brukbart tempo, men rytmen er det som er litt så som så enda, men det kommer når en får kjørt litt :-)

Blir nok roligere med modifiseringer fremover, men liker å sette litt preg på sykkelen, så får vi se hvor det ender :P :p

Plugget hullene til der passasjerfothvilerne satt idag, kjøpte noen plateplugger hos wurth.
Skal se om jeg får tatt bilder imorgen ;-)

Imorra skal jeg kjøre bike'n i dynobenken :prop:
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av MH434 »

Da var dynokjøring gjennomført..............! :mrgreen
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av Tomgsx-r »

MH434 skrev:Da var dynokjøring gjennomført..............! :mrgreen
Du kan ikke skrive sånn, uten og komme med referat :yeyeye

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av MH434 »

Tja, kan vel si så mye som at jeg har fått et ekstremt godt eksemplar fra kawasaki :knegg
Sprekeste "orginal" sykkelen han hadde kjørt ;-)

192.3rwhp
Har dessverre ingen bevis på kjøringen annet enn en effektkurve, men den viser ingen tall så er ikke mye å lesa av annet at kurva er veldig bra :D
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av DrGreve »

Her har dere fartsgale en unik mulighet til å få rast litt :)
http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... archQuery=" onclick="window.open(this.href);return false;
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av MH434 »

DrGreve skrev:Her har dere fartsgale en unik mulighet til å få rast litt :)
http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... archQuery=" onclick="window.open(this.href);return false;
Fartsgale? :P :p
Joa, men det skjer på bane ;-)

Takk for linken, men je har nokk ikke tid da.. :sk?
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Bosted: Kongsberg

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av JRO »

MH434 skrev:Tja, kan vel si så mye som at jeg har fått et ekstremt godt eksemplar fra kawasaki :knegg
Sprekeste "orginal" sykkelen han hadde kjørt ;-)

192.3rwhp
Har dessverre ingen bevis på kjøringen annet enn en effektkurve, men den viser ingen tall så er ikke mye å lesa av annet at kurva er veldig bra :D
Det er rå spec på Kawan din, pass på førerkortet når du er ute å kjører. Kjempesykkel
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av Tomgsx-r »

MH434 skrev:Tja, kan vel si så mye som at jeg har fått et ekstremt godt eksemplar fra kawasaki :knegg
Sprekeste "orginal" sykkelen han hadde kjørt ;-)

192.3rwhp
Har dessverre ingen bevis på kjøringen annet enn en effektkurve, men den viser ingen tall så er ikke mye å lesa av annet at kurva er veldig bra :D
:D :twisted

Måtte ha montert turbo for og komme opp i slik effekt på min :sorry

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: MH434 - 2013 Kawasaki ZX10R

Legg inn av MH434 »

Tomgsx-r skrev:
MH434 skrev:Tja, kan vel si så mye som at jeg har fått et ekstremt godt eksemplar fra kawasaki :knegg
Sprekeste "orginal" sykkelen han hadde kjørt ;-)

192.3rwhp
Har dessverre ingen bevis på kjøringen annet enn en effektkurve, men den viser ingen tall så er ikke mye å lesa av annet at kurva er veldig bra :D
:D :twisted

Måtte ha montert turbo for og komme opp i slik effekt på min :sorry
Mulig det, men effekt er ikke alt.... Mellomregisteret i gixxer'n din er vel vell så bra som på min tenker jeg... ;-)
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Svar