DrGreve skrev:
Er det slik at du må ta i for å løfte påfyllingslokket, så har du vakuum i tanken og det er ikke normalt. Trykket i tanken skal utlignes etterhvert som tanken tømmes.
Jeg mener du har elektrisk bensinpumpe på din sykkel og jeg mistenker at bråket du hører kommer fra den siden scottoiler ikke er en mekanisk innretning, men vakuumstyrt med muligheter for struping/åpning avhengig av hvor mye olje du vil tilføre kjeden? Kan ikke helt forstå at den skal lage noen lyder av betydning..
Hvis bensinpumpen ikke klarer å hente inn bensin fra tanken vil du høre en taktfast banking en plass under tanken... Den er trykkstyrt og etterhvert som gasserne fylles vil pumpa gå saktere til den stopper når gasserne er fulle.
Ja, jeg må "ta i" litt for å få opp lokket, ikke mye, men når jeg får en liten glipe så hører man en psssh lyd, og man merker det er et godt vakumtrykk i tanken. Hva kan jeg eventuelt gjøre ? Av erfaring bruker man lufttrykk for å rense lufteslanger osv.
Det kan godt være den har elektrisk bensinpumpe, det kan minne veldig om lyden en drivstoffpumpe lager når man vrir om tenninga. Jeg syns bare det høres ut som det kom fra scottoileren. Skal lyd fra bensinpumpe komme hver gang man starter? Etter jeg koble ut scottoileren i ste prøvde jeg å slå på tenninga, da hørte jeg ingen lyd bortsett fra rele / batterilyd som gir strøm til lys.
Når du sier det, har jeg til tider hørt en taktfast klikke / bankelyd. Mer klikking enn banking, men.
Jeg vil egentlig bare koble bort hele scottoileren, men hva med den svarte ledningen? Jeg prøvde å følge hvor den gikk. Den gikk fra scottoileren over til andre siden av sykkelen ( se bilder ) og oppover langs tanken mot styret.