Fornøyd med biken - veldig lettsvingt og artig, men synes den kan oppleves litt "ullen" ved aktiv kjøring - ikke så sporsikker som gixxern. Vil gjerne ha det optimalt. Er på jakt etter en perfekt sportslig tursykkel - det beste fra to verdener

Hmm...takkKjellrf skrev:Fant denne:
http://www.z1000sx.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanskje noen tips der?
Veit fra bl.a. ZX9R at forgaffelen er litt myk for svært aktiv kjøring, mulig noen andre, stivere gaffelfjører vil gjør den bedre.
Du har de orginale fjærene du. Senkningen er foretatt på annen måte, (i cartridgen). Om man ikke får tak i styredemper...sliter jeg også med å finne en...kan vi prøve med stivere fjærer..men hva tror du om det..blir jo mer energi som ikke avfjæres men går i chassiet?Jinta skrev:Hmm...takkKjellrf skrev:Fant denne:
http://www.z1000sx.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanskje noen tips der?
Veit fra bl.a. ZX9R at forgaffelen er litt myk for svært aktiv kjøring, mulig noen andre, stivere gaffelfjører vil gjør den bedre.![]()
Nå er biken min senka. Hadde den hos MC guru Viker i Lågendalen. Mener oljenivå i gaffel ble endra/kortere fjærer...![]()
Har ikke så stor peil på alle mulige sånne tekniske ting sjøl. Hadde en 600 RR -04 som jeg fikk mont styredemper på.Den var mildt sagt for nervøs for aktiv gatekjøring, menn ble flott etterpå. SX`n er jo ikke slik i det hele tatt.. Den er helt oki, men jeg vil gjerne ha det enda bedre![]()
Savner jo gixxern min sånn litt innimellom sjøl om jeg er veldig fornøyd med denna her. Og det lille jeg har å pirke på er nettopp denne "ullenheten." Har lissom blitt vant med R - sykler så litt overgang for meg. Må vel kunne gå an å få gjort det perfekt?!
Deg kan je nå i grunn prate med her heme daZZR-Erling skrev:Tror jeg hadde valgt den her, iom jeg ikke finner noe bedre:
http://www.flickr.com//photos/haveallmo ... 5744/show/" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for innspillKjellrf skrev:Ser på tipsene fra linken, at de anbefaler å gå opp til 190/55 profil bakdekk, og at Dunlop Q2 dekk fungerer bra (har selv følt at Dunlop-dekk har vært morsommere å kjøre, på enkelte sykler jeg har hatt). Er ikke sikkert originaldekkene er optimale på den sykkelen. Er sykkelen din senket bak, vil fronten din bli lettere, noe den ikke har godt av, når det gjelder følelsen i front.
De anbefaler også relativt stivt oppsatt bakdemper, for bedre følelse med forhjulet.
Jepp..høres lurt ut å ta kontakt med han Espen, samt at høyere bakkdekk jaMH434 skrev:Støtter forslaget til "kjellrf"
Jeg ville tatt kontakt med Espen Rasti fra Esp1Tech, landets nr 1. på demper..
Han tar 1200kr for å justere best mulig med det du har.
Han har også muligheten til å ombygge/modifisere demperne etter hva som behøvs..
Siden du allerede har senket sykkelen forran og bak, så ta heller å sett på et høyere bakdekk enn et lavere forran. Hvordan er det med bakkeklaring forran under litt sportslig kjøring?
Husk at en liten geometri endring forran utgjør vesentlig større forskjell enn bak!!
Mao la folk som har greie på det justere høyden forran
Power 3MH434 skrev:Jepp, ring han og forklar problemstillingen og evt hva du har gjort...
Kikk litt på nye Michelin Power 3, har ikke testet det selv, men folk jeg har prata med skryter fælt! :-)
De er ikke langt unna Road 3 på holdbarhet heller.. Også er jo power 3 mye spissere og høyere på midten enn road 3 som gjør sykkelen mer lettsvingt![]()
Så da veit du hva du vil ha!
Jo, men,mer lettsvingt gir ikke en roligere front..Spør du meg, er biken sansyneligvis for lettsvingt og mangler litt fasthet i fronten ift feks ZZR1400 -08 og GSXR1000 -08.MH434 skrev:Jepp, ring han og forklar problemstillingen og evt hva du har gjort...
Kikk litt på nye Michelin Power 3, har ikke testet det selv, men folk jeg har prata med skryter fælt! :-)
De er ikke langt unna Road 3 på holdbarhet heller.. Også er jo power 3 mye spissere og høyere på midten enn road 3 som gjør sykkelen mer lettsvingt![]()
Så da veit du hva du vil ha!