Mortenolb - Multistrada 950 S
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Mortenolb - Multistrada 950 S
Som det forumavhengige dyret jeg er, så får jeg vel presentere meg før jeg har plaget livsskiten ut av dere!
Mitt navn er Morten, jeg bor i Larvik og er yrkessjåfør. Kan vel trygt påstå at motorsykkel kombinert med lappen som livnæring kanskje er en litt farlig affære, men sjansen tar man. Det er jo god motivasjon for å holde seg nogenlunde innenfor grensene.
Lappen har jeg ønsket meg så lenge jeg kunne huske, og i fjor(2012) bestemte jeg meg for å ta råd til det. Følte meg flink som tok førerkortklassene C, CE og A innenfor samme halvår, da!
Opplæringstiden gikk ganske bra. Teorien unnagjort fort, uten å ta i boka tilogmed. Etter alt for mange timer i teoribøker for de prøvene så lærte jeg meg å bruke teoritentamen.no til å lære meg det jeg trengte, pluss at mye av det er jo ganske logisk, samt ting man kan tenke seg frem til. Sleit litt med nødbrems(hadde en tendens til å slå inn ABS'en) og unnamanøver(kontrastyring) og trodde det kom til å felle meg på oppkjøringa, men den gang ei. Unnamanøveren fikk jeg til på en tur innom kjøregården i siste langkjøringstimen, kvelden før oppkjøring, mens nødbrems klarte jeg plutselig skikkelig på oppvarmingstimen før oppkjøringa. Var i skikkelig godform på oppkjøringsdagen, så både øvelsene i kjøregården og kjøreturen gikk perfekt. Skal sies at jeg fikk tidenes letteste oppkjøringsrute, da. Rett ut fra trafikkstasjonen i Tønsberg, over E18 og inn i skogen/ut på landet. Da stod jeg der med lappen den 11. Juli 2012, det var en god følelse.
Den gode følelsen fikk dabbet av ganske fort, da jeg var meget klar over at jeg ikke kom til å ha råd til å kjøpe noen sykkel med det første, og antakeligvis ikke det året, noe som stemte. På den positive siden slapp jeg jo unna PMS'en den vinteren, siden jeg ikke hadde kjørt noe annet enn på kjøreskolen. Ikke et sekund på sykkel resten av året etter endt oppkjøring. Fikk brukt noen timer rundt på Finn og det generelle internettet for å finne ut hva slags sykkel jeg ønsket meg, hva jeg kunne regne med å ha råd til, og bare for gledens skyld. Kom etterhvert frem til at det jeg ønsket meg var enten en CBR600F(2000 eller nyere) eller en GSX650F. CBR'en har jeg jo siklet på siden jeg siklet på MC da jeg var 14-15, så den stilte sterkt, men samtidig var jeg veldig nysgjerrig på denne GSX'en, da den er så pen. Jeg har forsåvidt sansen for R-sykler, men det slo jeg fra meg ganske raskt da jeg innså hvordan dén forsikringen kom til å gjøre et innhugg i økonomien, så da er både CBR600F og GSX650F gode alternativer i mine øyne.
Nyåret kom, vår og snøsmelt nærmet seg, og jeg ble mer og mer aktiv på Finn, og begynte også å snuse på løsninger til å finansiere dette økonomiske selvmordet. Først var jeg inne på tanken om å ta opp et forbrukslån som jeg kunne betale ned når skattepenger og feriepenger begynte å renne inn, men slo det fort fra meg igjen da jeg innså at jeg ikke har så god kontroll på impulshandlingene mine. Jeg søkte heller om et finansieringsbevis hos Gjensidige, og da det var bekreftet begynte jeg søket på ordentlig.
Det dukka opp en GSX650F på Finn, som befant seg i Oslo, og som så pen ut. Jeg ringte og avtalte at jeg skulle komme og se på den dagen etter. Sykkelen var nydelig, og etter en prøverunde utbrøt jeg at det var en sånn sykkel jeg skulle ha, uansett om han solgte meg sin eller om jeg måtte skaffe den et annet sted. Han hadde visst ei jente som var på leit etter finansiering etter å ha sett på den, men han virka gira på å selge den til meg isteden, siden jeg hadde det på stell fra før av. Så da ble det til å skrive kjøpekontrakt, og kjøre i rennafart til trafikkstasjonen på Risløkka for å omregistrere. Jeg datt akkurat innenfor åpningstida, men selvfølgelig traff jeg på det rette tidspunktet, hvor systemet dems var nede og jeg ikke fikk betalt. Faktura ble sendt i den tilsynelatende tregeste postgangen i manns minne(sånn det kunne virke, i det minste). Jeg dro hjem igjen, men var fornøyd med at jeg hadde funnet det jeg lette etter, og sesongen snart kunne begynne!
Da kunne jeg begynne å ordne forsikring og sende inn dokumenter for utbetaling av lån. Det ble jo litt av en affære å ha med Gjensidige å gjøre, da de virka omtrent like interessert i å betale ut lånet som de er i å betale ut forsikringsoppgjør og diverse andre ting - utenom kundeutbyttet, der er de som regel veldig raske til å betale ut. Mye om og men og mange telefoner og eposter. Var det ikke det ene, så skulle det være det andre. Toppet seg da de krevde NAF-test av sykkelen, noe NAF ikke utførte på sykkel. De tok tilslutt takke med et godkjent verksted, så da ble det unnagjort fra selger sin side ganske kvikt. Det tok vel i overkant av en uke fra jeg sendte dokumentene de spurte om først, til jeg hadde fått sendt alt de kom på i etterkant at de også måtte ha, før de hadde betalt ut lånet og sykkelen var min. Siste jeg måtte vente på var midlertidig vognkort, siden fakturaen fra vegvesenet lot vente på seg. Jeg fikk den omsider, og løp opp til den lokale trafikkstasjonen for å betale der. Sjokk - systemet var nede igjen, og jeg fikk ikke betalt der. Ordnet det ved å løpe hjem, betale fakturaen på nett, løpe innom kontoret til storebror, skrive ut kvittering der, for så å ture opp dit igjen og vise kvittering. Sendte et bilde av vognkortet til saksbehandleren, og dagen etter, omtrent midt i April, var pengene utbetalt og sykkelen min! Glede!
Har ikke 100 % kontroll på hva km-standen stod på da jeg overtok den, men det var noe rundt 13500. Nå står den på 14900, så noe kjøring har det jo blitt! Hovedsaklig småturer rundt i området mellom Horten og Helgeroa. Et par turer over Siljan og gamleveien tilbake mot Larvik, til Helgeroa og Stavern. Ellers er jeg så uheldig å ha kun to kompiser som også kjører sykkel, og vi får ikke tatt så mange turer sammen. Satser på en langtur til Bergen i løpet av sommeren, for å besøke venner jeg har der borte, og ellers mye småkjøring. Ikke bare er det deilig å kunne kjøre sykkel til jobb, men jeg kan jo spare inn en god del km på bilen, så forsikringa der blir billigere!
Så, det var vel den lange, tørre fortellingen om mitt MC-eventyr til nå. Lurer på om noen i det hele tatt har klart å henge med hele veien. Jeg er tydligvis glad i å skrive om ting som har skjedd meg :-)å
Kan jo stille et spørsmål også - Jeg har lyst på alpinestars-kjøredress i skinn, type 2-delt. Hvor "tynn" bør man være for at det ikke skal se i overkant dumt ut? Føler at jeg ikke har helt passende kroppsfasong for øyeblikket, med mine 110kg på 191cm. Er på vei nedover, da, siden jeg veide 15kg mer da jeg fikk sykkelen. Neste år er jeg nok pokka nødt til å kjøpe nye klær, da de jeg har nå allerede begynner å bli en del for store.
Gleder meg i alle fall til å være mer aktiv på forumet her!
Mitt navn er Morten, jeg bor i Larvik og er yrkessjåfør. Kan vel trygt påstå at motorsykkel kombinert med lappen som livnæring kanskje er en litt farlig affære, men sjansen tar man. Det er jo god motivasjon for å holde seg nogenlunde innenfor grensene.
Lappen har jeg ønsket meg så lenge jeg kunne huske, og i fjor(2012) bestemte jeg meg for å ta råd til det. Følte meg flink som tok førerkortklassene C, CE og A innenfor samme halvår, da!
Opplæringstiden gikk ganske bra. Teorien unnagjort fort, uten å ta i boka tilogmed. Etter alt for mange timer i teoribøker for de prøvene så lærte jeg meg å bruke teoritentamen.no til å lære meg det jeg trengte, pluss at mye av det er jo ganske logisk, samt ting man kan tenke seg frem til. Sleit litt med nødbrems(hadde en tendens til å slå inn ABS'en) og unnamanøver(kontrastyring) og trodde det kom til å felle meg på oppkjøringa, men den gang ei. Unnamanøveren fikk jeg til på en tur innom kjøregården i siste langkjøringstimen, kvelden før oppkjøring, mens nødbrems klarte jeg plutselig skikkelig på oppvarmingstimen før oppkjøringa. Var i skikkelig godform på oppkjøringsdagen, så både øvelsene i kjøregården og kjøreturen gikk perfekt. Skal sies at jeg fikk tidenes letteste oppkjøringsrute, da. Rett ut fra trafikkstasjonen i Tønsberg, over E18 og inn i skogen/ut på landet. Da stod jeg der med lappen den 11. Juli 2012, det var en god følelse.
Den gode følelsen fikk dabbet av ganske fort, da jeg var meget klar over at jeg ikke kom til å ha råd til å kjøpe noen sykkel med det første, og antakeligvis ikke det året, noe som stemte. På den positive siden slapp jeg jo unna PMS'en den vinteren, siden jeg ikke hadde kjørt noe annet enn på kjøreskolen. Ikke et sekund på sykkel resten av året etter endt oppkjøring. Fikk brukt noen timer rundt på Finn og det generelle internettet for å finne ut hva slags sykkel jeg ønsket meg, hva jeg kunne regne med å ha råd til, og bare for gledens skyld. Kom etterhvert frem til at det jeg ønsket meg var enten en CBR600F(2000 eller nyere) eller en GSX650F. CBR'en har jeg jo siklet på siden jeg siklet på MC da jeg var 14-15, så den stilte sterkt, men samtidig var jeg veldig nysgjerrig på denne GSX'en, da den er så pen. Jeg har forsåvidt sansen for R-sykler, men det slo jeg fra meg ganske raskt da jeg innså hvordan dén forsikringen kom til å gjøre et innhugg i økonomien, så da er både CBR600F og GSX650F gode alternativer i mine øyne.
Nyåret kom, vår og snøsmelt nærmet seg, og jeg ble mer og mer aktiv på Finn, og begynte også å snuse på løsninger til å finansiere dette økonomiske selvmordet. Først var jeg inne på tanken om å ta opp et forbrukslån som jeg kunne betale ned når skattepenger og feriepenger begynte å renne inn, men slo det fort fra meg igjen da jeg innså at jeg ikke har så god kontroll på impulshandlingene mine. Jeg søkte heller om et finansieringsbevis hos Gjensidige, og da det var bekreftet begynte jeg søket på ordentlig.
Det dukka opp en GSX650F på Finn, som befant seg i Oslo, og som så pen ut. Jeg ringte og avtalte at jeg skulle komme og se på den dagen etter. Sykkelen var nydelig, og etter en prøverunde utbrøt jeg at det var en sånn sykkel jeg skulle ha, uansett om han solgte meg sin eller om jeg måtte skaffe den et annet sted. Han hadde visst ei jente som var på leit etter finansiering etter å ha sett på den, men han virka gira på å selge den til meg isteden, siden jeg hadde det på stell fra før av. Så da ble det til å skrive kjøpekontrakt, og kjøre i rennafart til trafikkstasjonen på Risløkka for å omregistrere. Jeg datt akkurat innenfor åpningstida, men selvfølgelig traff jeg på det rette tidspunktet, hvor systemet dems var nede og jeg ikke fikk betalt. Faktura ble sendt i den tilsynelatende tregeste postgangen i manns minne(sånn det kunne virke, i det minste). Jeg dro hjem igjen, men var fornøyd med at jeg hadde funnet det jeg lette etter, og sesongen snart kunne begynne!
Da kunne jeg begynne å ordne forsikring og sende inn dokumenter for utbetaling av lån. Det ble jo litt av en affære å ha med Gjensidige å gjøre, da de virka omtrent like interessert i å betale ut lånet som de er i å betale ut forsikringsoppgjør og diverse andre ting - utenom kundeutbyttet, der er de som regel veldig raske til å betale ut. Mye om og men og mange telefoner og eposter. Var det ikke det ene, så skulle det være det andre. Toppet seg da de krevde NAF-test av sykkelen, noe NAF ikke utførte på sykkel. De tok tilslutt takke med et godkjent verksted, så da ble det unnagjort fra selger sin side ganske kvikt. Det tok vel i overkant av en uke fra jeg sendte dokumentene de spurte om først, til jeg hadde fått sendt alt de kom på i etterkant at de også måtte ha, før de hadde betalt ut lånet og sykkelen var min. Siste jeg måtte vente på var midlertidig vognkort, siden fakturaen fra vegvesenet lot vente på seg. Jeg fikk den omsider, og løp opp til den lokale trafikkstasjonen for å betale der. Sjokk - systemet var nede igjen, og jeg fikk ikke betalt der. Ordnet det ved å løpe hjem, betale fakturaen på nett, løpe innom kontoret til storebror, skrive ut kvittering der, for så å ture opp dit igjen og vise kvittering. Sendte et bilde av vognkortet til saksbehandleren, og dagen etter, omtrent midt i April, var pengene utbetalt og sykkelen min! Glede!
Har ikke 100 % kontroll på hva km-standen stod på da jeg overtok den, men det var noe rundt 13500. Nå står den på 14900, så noe kjøring har det jo blitt! Hovedsaklig småturer rundt i området mellom Horten og Helgeroa. Et par turer over Siljan og gamleveien tilbake mot Larvik, til Helgeroa og Stavern. Ellers er jeg så uheldig å ha kun to kompiser som også kjører sykkel, og vi får ikke tatt så mange turer sammen. Satser på en langtur til Bergen i løpet av sommeren, for å besøke venner jeg har der borte, og ellers mye småkjøring. Ikke bare er det deilig å kunne kjøre sykkel til jobb, men jeg kan jo spare inn en god del km på bilen, så forsikringa der blir billigere!
Så, det var vel den lange, tørre fortellingen om mitt MC-eventyr til nå. Lurer på om noen i det hele tatt har klart å henge med hele veien. Jeg er tydligvis glad i å skrive om ting som har skjedd meg :-)å
Kan jo stille et spørsmål også - Jeg har lyst på alpinestars-kjøredress i skinn, type 2-delt. Hvor "tynn" bør man være for at det ikke skal se i overkant dumt ut? Føler at jeg ikke har helt passende kroppsfasong for øyeblikket, med mine 110kg på 191cm. Er på vei nedover, da, siden jeg veide 15kg mer da jeg fikk sykkelen. Neste år er jeg nok pokka nødt til å kjøpe nye klær, da de jeg har nå allerede begynner å bli en del for store.
Gleder meg i alle fall til å være mer aktiv på forumet her!
Sist redigert av mortenolb den 01 mai 2020, 10:45, redigert 18 ganger totalt.
Re: MortenOlbs Rautetråd
Velkommen - god start på blogg og ser ikke dum ut den sykkelen der
Er nok heller ikke dumt å kjøre en god del på egenhånd først, så du kjenner på og bygger ferdigheter i eget tempo.
Jeg synes stadig jeg lærer noe hver gang jeg kjører - det være seg hvordan kurver skal tas, hindringer unngås og nå (da snakker vi 4.de året med kjøring for min del) hvordan fotpinneskrap kan beregnes og gjøres med mer kontroll (og ikke overraskende som i starten)
Eller en så banal ting som at du lukter forskjellige ting når du kjører:
- lukten av totakts olje i bensin => mopeder har nylig kjørt her, kanskje ligger det en eller to rundt neste sving
- lukten av gammel olje => kan være gammel traktor eller veteranbil forut
(Men ikke ta fraværet av lukt som noe tegn, kommer jo helt an på vindretning, sånn sett er det kun tilleggs-info i tilfelle du kjenner det.)
Banekjøring kan sikkert akselerere ferdigheter, men på den annen side er det en helt annen asfalt som møter oss der ute på veien med diverse som er udramatisk i bil men potensielt skummelt på MC (grusstriper etter regn, pottehull, lappete asfalt, en oljeflekk på feil sted, dieseldrypp). En god mengde kjøring er dermed mitt mantra for å bygge ferdigheter over tid.
Til slutt: Vær høyst mistenksom til biler som står i busslommer eller langs veien, plutselig kjører de ut uten å se seg for. Jeg har alltid fingre klare på horn og lyshorn, blikket på om hjulene begynner å rulle og er forberedt på unnamanøver.
Fart: Mange tenker bare på å redusere fart for å unngå farer, men en MC kan øke farten så raskt og presist at det også kan være en opsjon for å tilpasse sin posisjon i forhold til øvrig trafikk. Tenk på å være synlig for biler du ligger bak/passerer og biler imot. Veksle posisjon sideveis alt ettersom om det er biler som venter på sideveier eller biler imot som skal krysse din kjørebane.
Er nok heller ikke dumt å kjøre en god del på egenhånd først, så du kjenner på og bygger ferdigheter i eget tempo.
Jeg synes stadig jeg lærer noe hver gang jeg kjører - det være seg hvordan kurver skal tas, hindringer unngås og nå (da snakker vi 4.de året med kjøring for min del) hvordan fotpinneskrap kan beregnes og gjøres med mer kontroll (og ikke overraskende som i starten)
Eller en så banal ting som at du lukter forskjellige ting når du kjører:
- lukten av totakts olje i bensin => mopeder har nylig kjørt her, kanskje ligger det en eller to rundt neste sving
- lukten av gammel olje => kan være gammel traktor eller veteranbil forut
(Men ikke ta fraværet av lukt som noe tegn, kommer jo helt an på vindretning, sånn sett er det kun tilleggs-info i tilfelle du kjenner det.)
Banekjøring kan sikkert akselerere ferdigheter, men på den annen side er det en helt annen asfalt som møter oss der ute på veien med diverse som er udramatisk i bil men potensielt skummelt på MC (grusstriper etter regn, pottehull, lappete asfalt, en oljeflekk på feil sted, dieseldrypp). En god mengde kjøring er dermed mitt mantra for å bygge ferdigheter over tid.
Til slutt: Vær høyst mistenksom til biler som står i busslommer eller langs veien, plutselig kjører de ut uten å se seg for. Jeg har alltid fingre klare på horn og lyshorn, blikket på om hjulene begynner å rulle og er forberedt på unnamanøver.
Fart: Mange tenker bare på å redusere fart for å unngå farer, men en MC kan øke farten så raskt og presist at det også kan være en opsjon for å tilpasse sin posisjon i forhold til øvrig trafikk. Tenk på å være synlig for biler du ligger bak/passerer og biler imot. Veksle posisjon sideveis alt ettersom om det er biler som venter på sideveier eller biler imot som skal krysse din kjørebane.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MortenOlbs Rautetråd
Hallaien og velkommen hit
Hvor gammel er du?
Ikke feil sykkel du har fått deg. Kan få mye morro på den der Å la meg bare si en ting, det ser aldri dumt ut med skinndress! Trust me! Jeg selv er 2 meter høy, veier rundt 110 kilo og har skinndress i størrelse 58.
Lite tips, fordelen med alpinestar i forhold til en del andre merker er at du kan velge forskjellige størrelse på bukse og jakke. Kjøper du heldress må du være litt mere strømlinjeformet. Noe vi nordmenn ikke så ofte er
Jeg vil anbefale deg å ta deg en tur innom en sjappe som selger alpinestar. Finne ut hva som passer deg, også bestiller du på nettet. fc-moto.de har under halv pris i forhold til norske priser
Også en ting til!! Mere bilder takk
Hvor gammel er du?
Ikke feil sykkel du har fått deg. Kan få mye morro på den der Å la meg bare si en ting, det ser aldri dumt ut med skinndress! Trust me! Jeg selv er 2 meter høy, veier rundt 110 kilo og har skinndress i størrelse 58.
Lite tips, fordelen med alpinestar i forhold til en del andre merker er at du kan velge forskjellige størrelse på bukse og jakke. Kjøper du heldress må du være litt mere strømlinjeformet. Noe vi nordmenn ikke så ofte er
Jeg vil anbefale deg å ta deg en tur innom en sjappe som selger alpinestar. Finne ut hva som passer deg, også bestiller du på nettet. fc-moto.de har under halv pris i forhold til norske priser
Også en ting til!! Mere bilder takk
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Mer bilder kommer når jeg har fått vært ute med kameraet i løpet av sommeren!
Glemte å skrive alder ja. Jeg er 23.
Er litt usikker på hvor de selger alpinestars i nærheten. Noen som vet, kanskje? Venter nok uansett til neste sesong med å kjøpe klær, siden jeg er på vei ned i vekt og det er dyre klær
Glemte å skrive alder ja. Jeg er 23.
Er litt usikker på hvor de selger alpinestars i nærheten. Noen som vet, kanskje? Venter nok uansett til neste sesong med å kjøpe klær, siden jeg er på vei ned i vekt og det er dyre klær
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Bosted: Akershus
Re: MortenOlbs Rautetråd
Fin sykkel du har der. Jeg vurderte selv gsx650f før valget falt på en cbr600f. jeg er litt svak for sportstourere
og forresten... velkommen til forumet
og forresten... velkommen til forumet
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Takk for det!
Cbr'en er fin den! Både de eldre og den nye typen. Sportstourere er jeg også svak for
Cbr'en er fin den! Både de eldre og den nye typen. Sportstourere er jeg også svak for
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: MortenOlbs Rautetråd
Grattis med en knall sykkel.
Jeg hadde selv en 2008 modell GSX 650F, og trivdes godt på den. Men når ryggen begynte å krangle, så måtte jeg finne meg en sykkel med litt mer oppreist sittestilling.
Jeg fikk "blinget" min opp litt ved å lakkere felgene, fothvilerne, samt clutch og bremsehendel. Nå skal det sies at jeg hadde helsvart sykkel, med noen røde dekaler på, så den var litt "kjedelig" i utgangspunktet.
Kan leses om i bloggen min ca herfra: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=55984#p55984" onclick="window.open(this.href);return false;
Lykke til med sykkelen din. Jeg tror du vil få mange fine mil på den.
Jeg hadde selv en 2008 modell GSX 650F, og trivdes godt på den. Men når ryggen begynte å krangle, så måtte jeg finne meg en sykkel med litt mer oppreist sittestilling.
Jeg fikk "blinget" min opp litt ved å lakkere felgene, fothvilerne, samt clutch og bremsehendel. Nå skal det sies at jeg hadde helsvart sykkel, med noen røde dekaler på, så den var litt "kjedelig" i utgangspunktet.
Kan leses om i bloggen min ca herfra: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=55984#p55984" onclick="window.open(this.href);return false;
Lykke til med sykkelen din. Jeg tror du vil få mange fine mil på den.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Bosted: på ei øy
Re: MortenOlbs Rautetråd
Grattis med fin sykkel
Angående klær, hvorfor ikke ta en tur til Hof?
Angående klær, hvorfor ikke ta en tur til Hof?
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Takker!TomB skrev:Grattis med fin sykkel
Angående klær, hvorfor ikke ta en tur til Hof?
Har han noe Alpinestars i butikken, da? Jeg kjøpte mine nåværende klær der. Var såpass ny at jeg ikke visste hva jeg så på da jeg var der. Har sett han har noe alpinestars-hansker i nettbutikken, men ellers ikke noe?
Fant forøvrig ut at Memo i tønsberg fører Alpinestars, og hadde uansett tenkt meg en tur dit.
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Har kjørt en passe variert tur i dag! Begynte som en "skal vi møtes og sjekke ut tilbudene hos Speed?" og ble til en tur på omkring 20 mil.
( http://tinyurl.com/l52gpyq" onclick="window.open(this.href);return false; <- link til kart )
Var innom Speed MC, Memo i Tbg(som har slutta å selge mc-saker), Hof-MC og Osebakken Motorservice på turen, da kompisen min er på leit etter hansker. Han fant ikke noe han ville ha, men det ble jo uansett en fin rundtur!
( http://tinyurl.com/l52gpyq" onclick="window.open(this.href);return false; <- link til kart )
Var innom Speed MC, Memo i Tbg(som har slutta å selge mc-saker), Hof-MC og Osebakken Motorservice på turen, da kompisen min er på leit etter hansker. Han fant ikke noe han ville ha, men det ble jo uansett en fin rundtur!
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Noen som har erfaring med Gjensidige og dems "tilbakebetaling av ungdomstillegg"?
Jeg har nå fylt 23, og da skulle jeg få igjen 6000 kr, siden jeg forsikra bilen fra jeg var 18.(var vel egentlig 17 da jeg tegna forsikringa).
Ikke overraskende, i kjent Gjenstridige-stil så prøvde dem seg på å gi meg for lite. Jeg klaga, og fikk beskjed om at det var i orden. Nå har jeg fått inn 1400 kr, som var det som var "for lite", men jeg har ikke sett noe til de første 4600. Noen som vet noe?
Jeg har nå fylt 23, og da skulle jeg få igjen 6000 kr, siden jeg forsikra bilen fra jeg var 18.(var vel egentlig 17 da jeg tegna forsikringa).
Ikke overraskende, i kjent Gjenstridige-stil så prøvde dem seg på å gi meg for lite. Jeg klaga, og fikk beskjed om at det var i orden. Nå har jeg fått inn 1400 kr, som var det som var "for lite", men jeg har ikke sett noe til de første 4600. Noen som vet noe?
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Etter all hjelmpraten her inne måtte jeg dra til Hof MC etter jobb og kjøpe ny hjelm. Har vært gira på åpningshjelm en stund, og dro for å sjekke ut C3 Pro og Neotec. Dro på meg en C3 Pro i størrelsen large, og hans respons var at han ikke kom til å selge meg noe annen hjelm, for han ser sjelden en hjelm passe så perfekt. Var veldig enig i det også, den satt helt fantastisk og passer hodet mitt dritbra. Merker at den sitter, men ingen punkter med ubehagelig press. Ble hvit, siden det matcher sykkelen min godt, og blir mer synlig!
Da gjenstår det bare å skaffe klær som matcher sykkelen bedre! Får bli neste sesong.
Da gjenstår det bare å skaffe klær som matcher sykkelen bedre! Får bli neste sesong.
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Gammær'n pensjonert i Elmo, og nye klar for bruk!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MortenOlbs Rautetråd
Se her ja, flere som er gått for hvit hjelm :-) Syns det ser kanon bra ut, hvertfall om du får mørkt visir til
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Får nok kjøpe meg et mørkt visir ja, så jeg kan putte det på de dagene jeg veit jeg ikke skal være borte til det blir mørktLordShaft skrev:Se her ja, flere som er gått for hvit hjelm :-) Syns det ser kanon bra ut, hvertfall om du får mørkt visir til