Lang under? (underbekledning)

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Lang under? (underbekledning)

Legg inn av LordShaft »

Jeg har alt du kan tenke deg av diverse undertøy i ull! Dette er helt topp når gradstokken er mellom 5 til 18 grader. Men på de dagene det er over 18 grader, gerne da flere å 20 grader. Da blir alt som inneholder ull veldig varmt.

Takk for mange gode tips. Må ha meg en tur rundt å se hva som kan passe nettopp meg best :thumleft

:prop:

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Jeg innbiller meg at dere "R-folka" kjører med skinndress. I så fall kan det også være en helt annen verden. Ser for meg at en skinndress er mye mer tettsittende enn min litt løse "flaggrende" tekstil bukse og jakke. Min er så pass luftig, at selv på varme sommerdager er det i overkant luftig, spesielt i overgangen mellom bukse og jakke. I tillegg kan jeg åpne lufte-glidelåser, fjerne inner bukse/jakke..

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg kjører hvertfall med skinndress, og der er det ikke veldig god plass til underbekledning. Å det lille som er plass til er helst for å unngå at huden skal suge seg fast i skinnet :lol Selv om det kanskje høres godt ut for enkelte :lol

Brukeravatar
Moby
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3

Legg inn av Moby »

Du har ikke netting over og under-del fra din tid i forsen? Jeg har en slik 'over + under-del type netting' nesten lik den på bilde. Den burde jo funke greit. Jeg vil tro skikkelig superundertøy er bedre, men jeg bare nevner det hvis du vil bruke noe du kanskje allerede har i heimen...
Bilde
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
bjornen
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny

Legg inn av bjornen »

SuperMorten skrev:Jeg innbiller meg at dere "R-folka" kjører med skinndress. I så fall kan det også være en helt annen verden. Ser for meg at en skinndress er mye mer tettsittende enn min litt løse "flaggrende" tekstil bukse og jakke. Min er så pass luftig, at selv på varme sommerdager er det i overkant luftig, spesielt i overgangen mellom bukse og jakke. I tillegg kan jeg åpne lufte-glidelåser, fjerne inner bukse/jakke..

Hva slags bukse/jakke har du?
jeg tenker på få meg noe som er mer luftig....
jeg kjører sjelden i skinn, men det kan fort bli ganske varmt okke som.
Har ikke bruk for Bukse/trøye lang, under, hvit eller noe annet en kjøredress (selv det kan bli litt vel varmt)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

bjornen skrev:
SuperMorten skrev:Jeg innbiller meg at dere "R-folka" kjører med skinndress. I så fall kan det også være en helt annen verden. Ser for meg at en skinndress er mye mer tettsittende enn min litt løse "flaggrende" tekstil bukse og jakke. Min er så pass luftig, at selv på varme sommerdager er det i overkant luftig, spesielt i overgangen mellom bukse og jakke. I tillegg kan jeg åpne lufte-glidelåser, fjerne inner bukse/jakke..

Hva slags bukse/jakke har du?
jeg tenker på få meg noe som er mer luftig....
jeg kjører sjelden i skinn, men det kan fort bli ganske varmt okke som.
Har ikke bruk for Bukse/trøye lang, under, hvit eller noe annet en kjøredress (selv det kan bli litt vel varmt)
Jofama jakke og Richa bukse.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Moby skrev:Du har ikke netting over og under-del fra din tid i forsen? Jeg har en slik 'over + under-del type netting' nesten lik den på bilde. Den burde jo funke greit. Jeg vil tro skikkelig superundertøy er bedre, men jeg bare nevner det hvis du vil bruke noe du kanskje allerede har i heimen...
Bilde
Når jeg var i forcen var det ikke sånn helsetrøye stoff... Men dette som du linker til ser jo ut til å være midt i blinken for mitt bruk. Vet du hvor jeg kan få tak i noe slikt?
Nå har jeg en bror i forcen som kanskje kan lugge noe til meg.... :thumleft

Brukeravatar
Moby
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3

Legg inn av Moby »

Jeg fant produsenten faktisk. Det er brynje som produserer de for forsvaret. Ser ut som den har kommet i ny utgave

http://www.brynje.no/english/arctic_combat_shirt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Konge, takk for link :-)

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Du Lordshaft du Lordshaft.
Du lager ris til egen bak ved å bytte merke isteden for å kjøpe en Panigale.
Her er svarene på ALLE dine problemer nå for tiden.
Sjekk denne:
http://www.ebay.com/itm/DUCATI-Seamless ... 6fc60a4b6c" onclick="window.open(this.href);return false;
He?
Eller ditt andre problem?

http://www.ebay.com/itm/ARAI-DUCATI-PER ... 0e&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Har denne selv.

Og om du skulle lure på om de kan løse alle andre sykkelrelaterte klesproblemer? Helt sikkert.

http://stores.ebay.com/DUCATI-Zentrum-L ... 581&_pgn=4" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha... hva har dette med panigale å gjøre :-P
Jeg har en arai hjelm, med ducati decor... men siden de lippene på siden som holder visiret på plass knakk.... tar det minst 3 måneder å få tak i nye deler med samme dekor :scratch
Er kjempe fornøyd med arai, bortsett fra visiret. Det er alt for tynt, og for lett å ødelegge noe når du skal skifte visir :prop:

Den underbekledningen ser ikke dum ut.... fare for at det må bli shopping.... men hvilken størrelse bør jeg ha :scratch

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:Hahaha... hva har dette med panigale å gjøre :-P
Jeg har en arai hjelm, med ducati decor... men siden de lippene på siden som holder visiret på plass knakk.... tar det minst 3 måneder å få tak i nye deler med samme dekor :scratch
Er kjempe fornøyd med arai, bortsett fra visiret. Det er alt for tynt, og for lett å ødelegge noe når du skal skifte visir :prop:

Den underbekledningen ser ikke dum ut.... fare for at det må bli shopping.... men hvilken størrelse bør jeg ha :scratch
Det har med at hadde du kjøpt Panigale istedenfor BMW.1000.. så hadde ikke dette vært ett problem.
Da stemmer logo og det er liksom ok og bruke det :prf
Men, men mulig BMW også har kolleksjon, vet ikke.
størrelse kommer vel an på deg.

Brukeravatar
Tomgsx-r
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000

Legg inn av Tomgsx-r »

Kjøpt meg underbekledning til og ha under skinndress. Brukte det på langkjøring i strålende vær. Må si det var meget behagelig. :-)

Kjøpte forøvrig dette:

http://www.24mx.no/mc/p/undertoy-bukse- ... luer/k257/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.24mx.no/mc/p/alpinestars-sum ... luer/k257/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sitter som et skudd :D

Brukeravatar
erikh
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R

Legg inn av erikh »

Personlig bruker jeg nike pro combat.. syntes de sitter godt og gir god beskyttelse mot både kulde og ved varme dager...
husker ikke prisen men tror det er helt ok...

http://store.nike.com/us/en_us/pw/mens- ... gdZ9j9Z9hk
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Svar