SuperMortens eventyr, våryr..

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Re: SuperMortens eventyr...

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:
SuperMorten skrev:Jeg bruker BMW regndressen. Den holdt meg tørr under hele turen. Kun våt på hendene. Har dårlige hansker, men gode varmeholker. De var på hele tiden. Har fortsatt skrukkete hud inni håndflatene etter 8 timer med vann og varme behandling.. :knegg

Men har jo byttet hjelm. Har kjøpt Schuberth C3. Hjelmen er god, og er stort sett fornøyd, men synes luftinga i den er dårlig. Det merkes spesielt godt under sånne forhold som i går.
Jeg synes den er veldig luftig jeg, har du åpnet alle lukene?

Det eneste jeg er misfornøyd med er at når jeg har solskjermen nede så sperrer den for luftinga i toppen, og det er jo da man trenger den mest
Det er bare 2 luker. Toppen og nesetippen. Begge er åpne. Men tror nok at det kan ha noe med vindskjermen min å gjøre. Det er jo ikke vind der hvor jeg sitter.. Det blåser jo mer i bilen med åpent vindu.. :knegg Merker det godt hvis jeg står å kjører.. Gjør det av og til for å få ned buksebena som kryper oppover.. :redface :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Legg inn av gorbys »

Er det givi skjermen du har på v-stromen? Ingen turbulens eller noe?

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:
Carpa skrev:
SuperMorten skrev:Jeg bruker BMW regndressen. Den holdt meg tørr under hele turen. Kun våt på hendene. Har dårlige hansker, men gode varmeholker. De var på hele tiden. Har fortsatt skrukkete hud inni håndflatene etter 8 timer med vann og varme behandling.. :knegg

Men har jo byttet hjelm. Har kjøpt Schuberth C3. Hjelmen er god, og er stort sett fornøyd, men synes luftinga i den er dårlig. Det merkes spesielt godt under sånne forhold som i går.
Jeg synes den er veldig luftig jeg, har du åpnet alle lukene?

Det eneste jeg er misfornøyd med er at når jeg har solskjermen nede så sperrer den for luftinga i toppen, og det er jo da man trenger den mest
Det er bare 2 luker. Toppen og nesetippen. Begge er åpne. Men tror nok at det kan ha noe med vindskjermen min å gjøre. Det er jo ikke vind der hvor jeg sitter.. Det blåser jo mer i bilen med åpent vindu.. :knegg Merker det godt hvis jeg står å kjører.. Gjør det av og til for å få ned buksebena som kryper oppover.. :redface :lol
Akkurat ja, får ganske mye vind i fleisen
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Bra rapport og interessante betraktninger om Multistradaen. :thumleft
Ellers har den jo en helt åpenbar svakhet - ingen kardang :lol Det skal jeg ha på min neste MC :janikk

V-Strom'en er fin på den måten at jeg har stort sett falt til ro på den. Føler ikke at den mangler så mye - kardang har jeg lyst på og evt noe mer krefter i bunnen så det går an å kjøre med lavere turtall og litt mindre giring.

Tipper kanskje GS'en (eller Explorer'n) er bedre match for din bruk hvis det er snakk om oppgradering.

Samtidig er jo faktisk værbeskyttelsen på V-Strom'en blant de bedre (på godt og vondt, kan bli litt for lite lufting på de varmeste dagene ja...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten

Tror jeg fikk meg en på trynet i dag. Ikke bokstavelig men... Har lenge sett på MTS som drømme sykkelen over alle, men er liksom ikke like overbevist lenger. Tror jeg skal bruke denne sesongen på å prøve, så er jeg klar til evt å handle når det en gang blir aktuelt (neppe i 2013). Jeg har etterhvert innsett at drømmen om å ta med telt på "grusvei-ferie" ikke komner til å skje så ofte, så jeg kan nok trygt prøve noen rene asfalt-kameler også. Har lenge hatt sansen for BMW 1200RT og GT. Samtidig er jeg redd for å at det skal bli for stort, å dermed ødelegge smidighet med tanke på lanesplitting, og effektiviteten i rushtrafikken.

Konklusjonen min er at det må MASSE prøvekjøring til før jeg får bestemt meg.

Sent from my GT-I9300, så dere får sette inn passende smileys sjøl..

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

RT'n ser ikke dum ut den heller, og vil nok sluke milene til jobben din med enda mer komfort, samtidig som den beviselig kan brukes på grusveier også (jfr kawanor.com -> eksempel sitat "Helt Kongemaskin" :-) )
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
SuperMorten

Måtte av ulike grunner bruke bil til og fra hovedstaden i dag. Fredags-rush ut av Oslo i firetiden.. Grøss... Men ved Asker løsnet det, trodde jeg. Det er da jeg legger merke til en ting. Jeg kjører forresten en 2008 Nissan X-trail. Den har både cruise-kontroll og bluetooth-handsfree. Men jeg kjører rolig. Gidder ikke stresse. Blir forbikjørt av den ene børstraktoren etter den andre. Fryktelig god råd blandt folk, tror jeg, men de har hastverk gitt... Men si meg, har de ikke cruisekontroll og blutooth i SUVer fra Mercedes, BMW, Audi, Land Rover osv? De kommer som sagt forbi meg i en fryktelig fart, men så må de snakke i telefonen. Da ser jeg hånden opp til øret, og da er nok ikke foten lang nok lenger (eller er det noe med å gjøre to ting på en gang), for da faller hastigheten til litt under alle andres fart, og det blir kø. Selv bobilen han nettopp passerte kjører forbi pampen..

Selv har jeg en teori om at han gjennomsnittsgjøken med fancy SUV, ikke er så teknisk anlagt at han vet hvordan cruisekontroll og bluetooth virker. Han klarer ikke få det til å virke, og så er det flaut å spørre om hjelp....

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

SuperMorten skrev:Har lenge hatt sansen for BMW 1200RT og GT. Samtidig er jeg redd for å at det skal bli for stort, å dermed ødelegge smidighet med tanke på lanesplitting, og effektiviteten i rushtrafikken.

Jeg synes nå det er lettere å lanesplitte med GS'en enn TDM'en. Ihvertfall sånn som jeg kjører (relativt rolig).
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
SuperMorten

poulet_cavalier skrev:
SuperMorten skrev:Har lenge hatt sansen for BMW 1200RT og GT. Samtidig er jeg redd for å at det skal bli for stort, å dermed ødelegge smidighet med tanke på lanesplitting, og effektiviteten i rushtrafikken.

Jeg synes nå det er lettere å lanesplitte med GS'en enn TDM'en. Ihvertfall sånn som jeg kjører (relativt rolig).
Har bare sittet på RT i butikken, og får litt følelsen av å sitte på en elefant. Den tanken er diger. GSen er nok noe smalere ja :)

Sent from my GT-I9300

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

SuperMorten skrev:.....Har lenge hatt sansen for BMW 1200RT og GT...
:vs
Har tenkt i de baner som deg jeg også. Vi var på Mc-siden treff oppe på Svullrya for et par uker siden. Der traff jeg på en trivelig kar som kaller seg for BMWilly. Kikket litt på sykkelen hans, også ble jeg liggende etter ham og kona på lørdagsturen. Dette er en god sykkel :thumleft
Han pratet på at den ikke veier mer en GSen :thumleft
Nå har jeg sett på alle YouTube klipp som er om den, og det kommer en ny utgave av den til neste år.
Kansje det blir min nye sykkel vis det ikke blir en KTM 1290 Super DukeR, Hvem veit hvor haren hopper.

Her er et bilde av den fra Finnskogen :prf Her er det God tur :m

Bilde

Brukeravatar
JRO
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013

Legg inn av JRO »

Busa Trond skrev:
SuperMorten skrev:.....Har lenge hatt sansen for BMW 1200RT og GT...
:vs
Har tenkt i de baner som deg jeg også. Vi var på Mc-siden treff oppe på Svullrya for et par uker siden. Der traff jeg på en trivelig kar som kaller seg for BMWilly. Kikket litt på sykkelen hans, også ble jeg liggende etter ham og kona på lørdagsturen. Dette er en god sykkel :thumleft
Han pratet på at den ikke veier mer en GSen :thumleft
Nå har jeg sett på alle YouTube klipp som er om den, og det kommer en ny utgave av den til neste år.
Kansje det blir min nye sykkel vis det ikke blir en KTM 1290 Super DukeR, Hvem veit hvor haren hopper.
Tror jeg må la deg prøve Ducatien så jeg får deg på andre tanker en BMW som din neste sykkel.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
SuperMorten

Multistrada og RT er nok de syklene jeg har kikket mest på. Når det gjelder hva jeg ser etter i en sykkel, merker jeg at smaken endrer seg i takt med økt erfaring. I "gamledager" var det custom som gjaldt. Etter å ha tilbrakt noen timer på motorvei med en, var det ikke så gøy lenger. Mitt bruk i dag er pendling og atter pendling. E18 fra Tønsberg til Oslo er omtrent like spennende som.... å se maling tørke.. :scratch

Jeg kjører til og fra jobb uansett vær. Fra 2. april har jeg kjørt sykkel, med unntak av i går, fordi jeg skulle snekre litt hos en kamerat, og fikk ikke med meg verktøyet på sykkelen.. Toppboksen på V-Stromen var for liten til både kappsag, stikksag, overfres, batteridrill, vater, slagdrill, hammer og spikerbelte.. :prop: :lol Men spøk til side, siden jeg kjører i all slags vær, har jeg kjøpt en regndress som holder fint. Jeg føler meg ikke så avhengig av beskyttelse i form av vindskjerm a la Goldwing. Jeg kan godt kjøre V-Strom eller Tiger hva angår vær-beskyttelse. Sitte-komfort er noe annet. En time hver vei gjør noe med rumpa. Føler ikke at jeg sitter optimalt på V-Stromen, selv om det har blitt bedre etter at jeg løftet styret (setet er jo fortsatt det samme..) Tenker det er billigere å finne noe fra Corbin eller Bagster enn å bytte sykkel.. Cruisekontroll er også en drøm, men foreløpig bruker jeg denne biltema-plastikken til å legge hånden på.. Ønsket meg noe med kardang, for å slippe alt maset med kjedet, men har montert Scottoiler, og har ikke en eneste bekymring med kjedet lenger.. Så alt i alt, har jeg nå lagt ned så mye tid og (litt) penger i V-Stromen, at nå begynner den å bli sånn jeg vil. Kan ikke selge den da, sånn uten videre.. :-)å :knegg

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

@KZ1300 Takk for det. Vi byttelåner på Sommerturen :thumleft . Jeg kjørte en slik for noen år siden den er daff i forhold til Hayabusan men sikker sprek i forhold til Tigeren :D

Men tenker på deg å R1200Rt Supermorten. Den RT har 180 bakdekk som sikker må byttes på ca 7000.
Det flotte med en Explorer er at service og dekk holder ca. 16000. Da må den inn bare en gang i året med normal kjøring.
Alt man slipper er et pluss :vs

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

SuperMorten skrev:...
E18 fra Tønsberg til Oslo er omtrent like spennende som.... å se maling tørke.. :scratch
...
Jeg kjørte der idag og jeg holder en knapp på at det å se maling tørke er hakket mer spennende :lol
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
SuperMorten

Busa Trond skrev:@KZ1300 Takk for det. Vi byttelåner på Sommerturen :thumleft . Jeg kjørte en slik for noen år siden den er daff i forhold til Hayabusan men sikker sprek i forhold til Tigeren :D

Men tenker på deg å R1200Rt Supermorten. Den RT har 180 bakdekk som sikker må byttes på ca 7000.
Det flotte med en Explorer er at service og dekk holder ca. 16000. Da må den inn bare en gang i året med normal kjøring.
Alt man slipper er et pluss :vs
Ja også har den cruisekontroll og kardang.. :prf

Svar