Multistrada og RT er nok de syklene jeg har kikket mest på. Når det gjelder hva jeg ser etter i en sykkel, merker jeg at smaken endrer seg i takt med økt erfaring. I "gamledager" var det custom som gjaldt. Etter å ha tilbrakt noen timer på motorvei med en, var det ikke så gøy lenger. Mitt bruk i dag er pendling og atter pendling. E18 fra Tønsberg til Oslo er omtrent like spennende som.... å se maling tørke..
Jeg kjører til og fra jobb uansett vær. Fra 2. april har jeg kjørt sykkel, med unntak av i går, fordi jeg skulle snekre litt hos en kamerat, og fikk ikke med meg verktøyet på sykkelen.. Toppboksen på V-Stromen var for liten til både kappsag, stikksag, overfres, batteridrill, vater, slagdrill, hammer og spikerbelte..

Men spøk til side, siden jeg kjører i all slags vær, har jeg kjøpt en regndress som holder fint. Jeg føler meg ikke så avhengig av beskyttelse i form av vindskjerm a la Goldwing. Jeg kan godt kjøre V-Strom eller Tiger hva angår vær-beskyttelse. Sitte-komfort er noe annet. En time hver vei gjør noe med rumpa. Føler ikke at jeg sitter optimalt på V-Stromen, selv om det har blitt bedre etter at jeg løftet styret (setet er jo fortsatt det samme..) Tenker det er billigere å finne noe fra Corbin eller Bagster enn å bytte sykkel.. Cruisekontroll er også en drøm, men foreløpig bruker jeg denne biltema-plastikken til å legge hånden på.. Ønsket meg noe med kardang, for å slippe alt maset med kjedet, men har montert Scottoiler, og har ikke en eneste bekymring med kjedet lenger.. Så alt i alt, har jeg nå lagt ned så mye tid og (litt) penger i V-Stromen, at nå begynner den å bli sånn jeg vil. Kan ikke selge den da, sånn uten videre.. :-)å