Har du bytta ut originaldekka enda ?
Vent med å gjøre noe før du har prøvd noe helt annet. Sjekk dekktrykket ditt, har du for høyt blir den mer nervøs. Prøv deg ut med å slippe ut litt. Å heve bak endrer vinkelen på gaffelen din, du kan evt heve ørlite opp bak igjen siden du har senka etter at du har bytta dekk. Da blir gaffelen brattere, men konsekvensen kan bli at den ikke blir like retningstabil i høy fart.
Har du senket sykkelen har du allerede endret geometrien i forhold til original, det kan ha noe å si. Blir du usikker sett den tilbake til original eller prøv en annen som ikke er senka og sjekk om den er likedan. Du kan med fordel gå ned til 180 dekk, det gjør den garantert mer lettsvingt også. Du ofrer i tilfelle kun utseendet.
Til sist, rampeutgaven Z1000 er samme sykkel, sjekk styredemper til den,den vil du kunne tilpasse med litt jobb, men personlig tror jeg bare at den blir mer uhåndterlig av dette.
Sist men ikke minst...du har kjøpt deg en tursykkel, ikke en RR, et eller annet sted underveis blir det noen kompromisser fra Kawasaki :) . En bakdemper med høydejustering er derfor kanskje tingen, da kan du veksle selv. Man får som regel ikke 100% pose og sekk. Jeg merket ikke noe til det du skriver når jeg prøvde den, jeg fant den utrolig lettsvingt og ballansert :) Så mulig dekk og senking har noe med dette å gjøre
Noen med Kawa Z 1000 SX med styredemper her?
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Noen med Kawa Z 1000 SX med styredemper her?
Memento mori
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Noen med Kawa Z 1000 SX med styredemper her?
Dette betyr jo at du evt skulle senka mer bak og gjort gaffelvinkel slakere, ikke brattere...ZZR-Erling skrev:
Jo, men,mer lettsvingt gir ikke en roligere front..Spør du meg, er biken sansyneligvis for lettsvingt og mangler litt fasthet i fronten ift feks ZZR1400 -08 og GSXR1000 -08.
Memento mori
- MGR1
- Innlegg: 647
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Noen med Kawa Z 1000 SX med styredemper her?
Jinta skrev:Vurderer sterkt å montere styredemper på SX`n min + evt ny bakdemper, men først og fremst styredemper. Noen her med samma sykkel som har gjort det? Vanskelig å finne ut om Øhlins har - evt hvem andre....Wilbers?
Fornøyd med biken - veldig lettsvingt og artig, men synes den kan oppleves litt "ullen" ved aktiv kjøring - ikke så sporsikker som gixxern. Vil gjerne ha det optimalt. Er på jakt etter en perfekt sportslig tursykkel - det beste fra to verdener
Styredemperens funksjon er å forhindre wobbling. Den blir "aktiv" først når styret beveges fort fra side til side, altså i en wobbelsituasjon. Opplever du ikke wobbling, har du ikke bruk for styredemper. Jeg kjørte BMW boxer i 23 år, og har derfor god erfaring med wobbling
