Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ojda »

Busa Trond skrev:
ojda skrev:Kjører du på 33-46 liter vesker bak, eller er det 46-46?
Hadde jeg enda hatt en slik vise fingeren smil til deg, si skulle du fått den nå :D
Den hadde stått i stil til kjeften din :lol

33-46 :prf

Neida... :P :p Fortsatt god ferie ojda. Masse fine bilder du legger ut. Venter på fler :thumleft

:lol Hva er det du piper for :-k Du klarer deg da lenge med det barskapet
du har montert på brettet :lol
Har det bra her Trond, men imorgen blir det til Østerriket igjen :sorry
Trøsten blir at snart blir det proggresive fjerer både forran og bak på MamaTiger.
(DetHakkeDu) :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

ojda skrev:Å nei du, den går ikke på meg :[-X
Det sitter nok 52 på toppen.
Samme oppsett som jeg har :roll
Ka i f..ja, mulig du har rett, har jo såvdt rukket å vært av biken :)
Har alikevel oppdaget at det er annen form på 46 og toppboksen.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ojda »

ZZR-Erling skrev:
ojda skrev:Å nei du, den går ikke på meg :[-X
Det sitter nok 52 på toppen.
Samme oppsett som jeg har :roll
Ka i f..ja, mulig du har rett, har jo såvdt rukket å vært av biken :)
Har alikevel oppdaget at det er annen form på 46 og toppboksen.

http://www.mcsenteret.com/givitoppbokser-c-180_195.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bare å snakke fritt om lastekapasiteten sålenge Trond er på nett :-)å
Han er såå stolt av at han kan pakke lett :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Carpa »

@ZZR-Erling, grådig fin sykkel du har kjøpt deg :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

Carpa skrev:@ZZR-Erling, grådig fin sykkel du har kjøpt deg :thumleft
Takk for det du :D

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

E litt sånn "fiskestangsykkel"..hehe, men det er ingen R-kjører som skal føle seg trygg..hehehe :D

KawaKjetil

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av KawaKjetil »

ZZR-Erling skrev:Jeg fikk kjørt litt R1200GSA 2011 tror jeg det var, noen dager før, fin den på mange måter, men ikke mange nok.
Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.
2010 modell -reg 2011 :thumleft Kjører Tourance nå, men bestiller EXP igjen neste gang!! Veldig enig i beskrivelsen: Allroad :D

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Bosted: Hvittingfoss

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Jinta »

ZZR-Erling skrev:E litt sånn "fiskestangsykkel"..hehe, men det er ingen R-kjører som skal føle seg trygg..hehehe :D
Fiske gjør du jo ikke, så da hadde det vel vært bedre med en R sykkel...høh.... :-)å

Høres forøvrig ut som du skal kompensere for at du har kjøpt deg en mopp med å kjøre bajas....blir stas detta her :mk
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

josteinstarbo
Innlegg: 4
Registrert: 26 mai 2013, 09:35
Motorsykkelen din: BMW R1100S
Bosted: Narvik

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av josteinstarbo »

Hallaise folkens.
Moro å lese om ulike meninger og følelser omkring det å velge MC
Har akkurat vært gjennom samme prosess, da jeg skulle starte NY MC karriere, etter 25 års pause..? :[-o<
Pratet med masse MC folk hos forhandlere, og kom relativt kjapt frem til at det finnes akkurat samme antall meninger som det finnes antall personer man snakker med. :D
Endte tilslutt med kombinasjon pris( ville ikke slenge for mye ut, dersom det ikke var like kult som jeg husket ) og tilstand. Fant en strøken 2005 Kawasaki KLE500, som vel passer inn i forumet her., Hentet sykkelen i Rælingen i begynnelsen av April. Kjørte hjem til Ytre Enebakk i sludd og 0 grader. kaldt men oooooohh for en følelse. "ny" sykkel. Dette var STRÅLENDE. Jeg hadde overhodet ikke tenkt på offroadkjøring før, men nå er jo muligheten tilstede :thumleft. So far so good. Sykkelen fungerer utrolig fint på svingetet humpete smale østfoldveier. I tillegg er det krefter nok ( 44 hk ), når man er novise som meg å må bygge erfaring fra bunnen. Nå er det forresten dags for neste fase. denne sykkelen har ikke vært solgt så mange av i Norge. dermed viste det seg at det er litt vanskelig å finne kofferter til den. men takket være diskusjonstråd her på forumet, fant jeg CW Motech sine Trax kofferter. venter på levering i disse dager. blir spennende å se sykkelen med disse på.
I det store å hele, det handler nok ikke bare om type sykkel, merke eller denslags! Litt følelser, litt pengebok, litt hvem man har snakket med, å etter en stund - ens egne erfaringer og ikke minst behov :yeyeye

Strålende lesing, interessante vinkler og vendinger. Ha en strålende dag alle zuzammen
Jostein Starbo

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av TomB »

Grattis til Erling med knallsykkel :thumleft

Driver selv å "lukter" litt på V-Strom 650 om dagen. Litt lei av hopp og sprett på dårlige veier.

Noen som har erfaring med V-Strom, tenker på 2012 mod, den ble vel oppdatert dette året?
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av gorbys »

TomB skrev:Grattis til Erling med knallsykkel :thumleft

Driver selv å "lukter" litt på V-Strom 650 om dagen. Litt lei av hopp og sprett på dårlige veier.

Noen som har erfaring med V-Strom, tenker på 2012 mod, den ble vel oppdatert dette året?
Jeg har, kjøpte en 2012 modell i desember og har tilbakelagt noen mil hittil :) Kjempefornøyd, som selgeren sa til meg; skal du ha EN sykkel som kan gjøre alt så er v-stromen den rette sykkelen. Må igrunn si meg enig i det selv om jeg ikke hadde helt trua på han(selgere er jo selgere :P )
Utrolig kvikk og lettstyrt sak, takler hårnålsvinger, svingete fjellveier, landevei, telehiv, grusveier og bykjøring! Man sitter ganske oppreist og har god oversikt, komfortabel på lengre turer.
Turtallsvillig og kvikk V-twin :prf

Men, det skal sies at jeg vurderer å selge min da siden jeg driver og lukter litt på en cruiser type sykkel. Skulle vel helst hatt v-stromen og men da har jeg tre sykkler og det er ikke min bedre halvdel så giret på :[-X :-)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Flanker »

Slik jeg har skjønt har <2012 V-Strom de tingene den gamle modellen manglet: Fjæring som tåler en standard nordmann, temp. måler, girindikator og en ok standard sal.

Det den mangler er noen flere kubik og hk. Og det er årsaken til at jeg har lyst til å bytte min 2006 mod. i en Tiger 800 eller R1200GS. Men så var det de pengene da, og V-Strom'ens skuddsikre pålitelighet! Det blir ihvertfall ikke i år...

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av gorbys »

Du glemte en ting, den ser mye bedre ut og ;-)
Har ikke savnet hverken kubikk eller flere hester men det kan vel bli litt masete om man har planer om å kjøre mye med passasjer eller/og tung oppakking vil jeg tru.

Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av TomB »

Flanker skrev:Slik jeg har skjønt har <2012 V-Strom de tingene den gamle modellen manglet: Fjæring som tåler en standard nordmann, temp. måler, girindikator og en ok standard sal.

Det den mangler er noen flere kubik og hk. Og det er årsaken til at jeg har lyst til å bytte min 2006 mod. i en Tiger 800 eller R1200GS. Men så var det de pengene da, og V-Strom'ens skuddsikre pålitelighet! Det blir ihvertfall ikke i år...
Det kommer jo en 1000 snart, kan være vært å titte på, kanskje.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av TomB »

gorbys skrev:
TomB skrev:Grattis til Erling med knallsykkel :thumleft

Driver selv å "lukter" litt på V-Strom 650 om dagen. Litt lei av hopp og sprett på dårlige veier.

Noen som har erfaring med V-Strom, tenker på 2012 mod, den ble vel oppdatert dette året?
Jeg har, kjøpte en 2012 modell i desember og har tilbakelagt noen mil hittil :) Kjempefornøyd, som selgeren sa til meg; skal du ha EN sykkel som kan gjøre alt så er v-stromen den rette sykkelen. Må igrunn si meg enig i det selv om jeg ikke hadde helt trua på han(selgere er jo selgere :P )
Utrolig kvikk og lettstyrt sak, takler hårnålsvinger, svingete fjellveier, landevei, telehiv, grusveier og bykjøring! Man sitter ganske oppreist og har god oversikt, komfortabel på lengre turer.
Turtallsvillig og kvikk V-twin :prf

Men, det skal sies at jeg vurderer å selge min da siden jeg driver og lukter litt på en cruiser type sykkel. Skulle vel helst hatt v-stromen og men da har jeg tre sykkler og det er ikke min bedre halvdel så giret på :[-X :-)
"Høres" jo bra ut dette :-)
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Bosted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Flanker »

TomB skrev:
Flanker skrev:Slik jeg har skjønt har <2012 V-Strom de tingene den gamle modellen manglet: Fjæring som tåler en standard nordmann, temp. måler, girindikator og en ok standard sal.

Det den mangler er noen flere kubik og hk. Og det er årsaken til at jeg har lyst til å bytte min 2006 mod. i en Tiger 800 eller R1200GS. Men så var det de pengene da, og V-Strom'ens skuddsikre pålitelighet! Det blir ihvertfall ikke i år...
Det kommer jo en 1000 snart, kan være vært å titte på, kanskje.
Ikke på vilkår! Den nye 1000 Strom'en er styggere enn det meste. Der min 650 er styggpen er nye 1000 bare drit stygg. Er redd for å kaste opp i fart på en sånn :)

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Bosted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Alas »

Etter og ha vært og signert noen tollpapirer igår kom det en telefon idag som sa at jeg kunne få hente sykkelen min. Jeg var ikke sen om å hive meg avgårde da. Så da ble det hentet 1 stk. matt khaki grønn Triumph Tiger 800XC. :thumleft

Endel av ekstrautstyret var ikke kommet over fra England enda, men siden det var så fint vær og han hadde fått skilt på den så kunne jeg komme og hente den også setter de på resten av utstyret på 1000km servicen, som jeg tar sikte på blir en gang neste uke, eller uken etter der...

Noen bilder av nyervervelsen...

[img]http://i153.photobucket.com/albums/s206 ... d55d5b.jpg[/img]

[img]http://i153.photobucket.com/albums/s206 ... 1e0b79.jpg[/img]

[img]http://i153.photobucket.com/albums/s206 ... e2caac.jpg[/img]

Toppboksen fulgte med, handguards også, ellers har den senterstøtte, som jeg må lære meg å bruke :redface det som mangler er varmehåndtak, tåkelys, motorbøyler og justerbar større vindskjerm. Jeg må holde meg under 5000 rpm, men det er en fin måte å venne seg til sykkelen på. Det ble ikke mer enn 15 mil idag, men jeg tror jeg gliste hele veien.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av omaas »

Alas skrev:Etter og ha vært og signert noen tollpapirer igår kom det en telefon idag som sa at jeg kunne få hente sykkelen min. Jeg var ikke sen om å hive meg avgårde da. Så da ble det hentet 1 stk. matt khaki grønn Triumph Tiger 800XC. :thumleft
Gratulere med flott sykkel :thumleft
Alas skrev: Endel av ekstrautstyret var ikke kommet over fra England enda, men siden det var så fint vær og han hadde fått skilt på den så kunne jeg komme og hente den også setter de på resten av utstyret på 1000km servicen, som jeg tar sikte på blir en gang neste uke, eller uken etter der...
Milene kommer ofte raskt når man har ny sykkel :D
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Carpa »

Det må være kjekt å få slike telefoner :knegg

Gratuler med ny og fin sykkel :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2668
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Olav K »

Grattis, dette er en av mine favorittsykler :thumleft :thumleft :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

Gratulere! Jeg har jo også splitter ny, men ikke XC.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av omaas »

Her er Tors test av Capanord:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=pocqd7qVTS0[/video]
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Welshen
Innlegg: 444
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Bosted: Vestsida

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Welshen »

Alas skrev:Etter og ha vært og signert noen tollpapirer igår kom det en telefon idag som sa at jeg kunne få hente sykkelen min. Jeg var ikke sen om å hive meg avgårde da. Så da ble det hentet 1 stk. matt khaki grønn Triumph Tiger 800XC. :thumleft

Endel av ekstrautstyret var ikke kommet over fra England enda, men siden det var så fint vær og han hadde fått skilt på den så kunne jeg komme og hente den også setter de på resten av utstyret på 1000km servicen, som jeg tar sikte på blir en gang neste uke, eller uken etter der...

Noen bilder av nyervervelsen...

[img]http://i153.photobucket.com/albums/s206 ... d55d5b.jpg[/img]

[img]http://i153.photobucket.com/albums/s206 ... 1e0b79.jpg[/img]

[img]http://i153.photobucket.com/albums/s206 ... e2caac.jpg[/img]

Toppboksen fulgte med, handguards også, ellers har den senterstøtte, som jeg må lære meg å bruke :redface det som mangler er varmehåndtak, tåkelys, motorbøyler og justerbar større vindskjerm. Jeg må holde meg under 5000 rpm, men det er en fin måte å venne seg til sykkelen på. Det ble ikke mer enn 15 mil idag, men jeg tror jeg gliste hele veien.
Grattis med ny mc.... ser flott ut
I don`t care about little things.....

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Bosted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Alas »

Takk takk folkens.

Slenger ved et lite bilde til av Tigern på tur :thumleft

[img]http://i153.photobucket.com/albums/s206 ... 6bbe8d.jpg[/img]

Det var regn så den ble litt skitten, huff og huff :lol

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar