Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av Duville »

JohnnyTh skrev:
Duville skrev:
erikh skrev:
RuneMC skrev:Vi får se.. da var jeg ihvertfall ikke helt i utakt med gjengs oppfatning.

Fikk egentlig mest puls av at han forsøkte å stoppe meg - ikke akseptabelt!

Men OK, de som dumper avfall langs veien har kanskje i utgangspunktet ikke så mye "skamvett", så er sannsynligvis bedre å bare knipse bildet og kjøre stille bort (istedenfor å tute og vise finger'n som jeg gjorde :knegg )
Hvorfor ikke anmelde forholdet? Virker på meg som du har to forhold som taler for en lett "seier"
Første forhold som går på ulovlig dumping av hageavfall..
Andre som går på veitrafikkloven..

Jeg hadde hvertfall meldt i fra til politiet om hva som skjedde, så kommer de med en anbefaling om hva du burde gjøre..
Er vel kommunens jobb å anmelde. Det er deres eiendom som er "krenket" og dem som må rydde opp etter knekten. Ønsker de ditt bevismateriale og vitnemål i forbindelse med en sak så får du beskjed.
Ønsker du å stå frem i avisa så får du sikkert førstesida men om du vil være anonym så blir det neppe noen sak ut av det. Kvister er jo ikke kjøleskap om annet skitt og sees vel ikke på så veldig alvorlig (blir jo til jord ganske snart).
Vet vi at det er kommunens eiendom? Jeg har og en skråning jeg kaster kvist og løv og sånt i. Tror jeg hadde blitt iritert hvis noen anklaget meg for å gjøre noe ulovlig. Men mulig det finnes en lov om at jeg ikke kan kaste mine egne kvister på egen eiendom.. hadde ikke blitt forundret. Men spora litt av her å.

Høres ikke ut som en akseptabel oppførsel. MEn jeg ser ikke helt alvort i litt kvist. Har hatt problemer med avfall hos meg og men det var jernskrammel. Og synd han ikke traff rette personen når han langet ut etter deg jeg kjenner et par som hadde stoppet og slengt ham i kvisthaugen.

Selvfølgelig skulle jeg ha skrevet enda mer korrekt Grunneier eller den som er ansvarlig for å holde stedet rent. Hadde dette skjedd i din skråning kunne jo du ha anmeldt ham siden du er eier av en skråning.

Poenget var vel egentlig at vår venn fotografen ikke kan anmelde annet enn den smule trussel han opplevde her. Søppelplasseringen kan han ikke anmelde siden han ikke er eier eller ansvarlig for rydding og dermed ikke skadelidende.... Beklager at det var en noe unyansert uttalelse der også, skal jo ikke så mye til for å spore av....

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av RuneMC »

Bra kommentar Jompa :lol

@Duville - jepp, mistenker at du har rett - og å tipse grunneier blir sånn sett min rolle.

@SuperMorten - tja, mulig han fikk tatt nummeret mitt eller kjenner igjen MC'n ved neste anledning. Men tar det med knusende ro. Om ikke annet ble det kanskje en tankevekker for fyren.

@JohnnyTh - nei, vet ikke sikkert om det er kommunens eiendom. Kan være JBV's siden det er ned mot togsporet der. Spurte kommunen om det i samme slengen i eposten jeg sendte - dvs om det er kommunal eller privat eiendom.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av taco »

For det første så er det ufint og for det andre er det ulovlig å kaste hageavfall i naturen!

Fant et par artikler om det her:

http://sandvika-vel.no/2013/04/dumping-av-hageavfall/" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.osloby.no/nyheter/Plantene-s ... cdED5zcAXU" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av Carpa »

Jompa skrev:
SuperMorten skrev:Hva hvis de fikk nummeret ditt? Sover du med hagla under puta?

Sent from my GT-I9300
Det hadde jeg gjort.
Ytterligående hageavfallfundamentalister kan være livsfarlige.
Og de bruker grusomme metoder, som å stikke syringreiner langt opp i ræva di og dumpe deg i
ei veiskråning etterpå.
Også syringreiner da :oh
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:
Jompa skrev:
SuperMorten skrev:Hva hvis de fikk nummeret ditt? Sover du med hagla under puta?

Sent from my GT-I9300
Det hadde jeg gjort.
Ytterligående hageavfallfundamentalister kan være livsfarlige.
Og de bruker grusomme metoder, som å stikke syringreiner langt opp i ræva di og dumpe deg i
ei veiskråning etterpå.
Også syringreiner da :oh
Jeg så for meg en kvist fra en klatrerose. Syrin er jo sånt en tar frivillig :lol

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av Pollti »

Villkasting av hageavfall er vanlig her hvor jeg bor. Folk drasser møkka si over veien og legger det fra seg i grøfta til nabo eiendommen. Jøss, å fint du pynter opp pleier jeg å si ! Da blir de jævlig grinete.
Toppen var en nabo som hadde handlet smugglervarer, han hadde det veldig travel med å lø hekken min full av polsk øl før kona kom hjem. Tilfeldigvis så fikk jeg øye på det og var raskere enn lynet med å forflytte øl lageret til en usikker fremtid under mine klamme henders oppsyn. Dagen etter ba jeg ham på øl og sutret litt om søpplefasaner på 2 bein. Etter det finner jeg ikke øl i hekken eller søppel i grøfta. Men han skummet i stolen der han satt :lol

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av olepeder »

Pollti skrev:Villkasting av hageavfall er vanlig her hvor jeg bor. Folk drasser møkka si over veien og legger det fra seg i grøfta til nabo eiendommen. Jøss, å fint du pynter opp pleier jeg å si ! Da blir de jævlig grinete.
Toppen var en nabo som hadde handlet smugglervarer, han hadde det veldig travel med å lø hekken min full av polsk øl før kona kom hjem. Tilfeldigvis så fikk jeg øye på det og var raskere enn lynet med å forflytte øl lageret til en usikker fremtid under mine klamme henders oppsyn. Dagen etter ba jeg ham på øl og sutret litt om søpplefasaner på 2 bein. Etter det finner jeg ikke øl i hekken eller søppel i grøfta. Men han skummet i stolen der han satt :lol

:lol

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av jhn »

JanOve skrev:Folk pleide å gjøre det utforbi hagen her, midt i et byggefelt. Kommunen som da satte opp et skilt, har ikke hatt problemer etter det. (skiltet er tatt vekk for mange år siden). Når det først er rent en plass så er det mye mindre sannsynlighet for at noen forsøpler. Nå er det for det meste drittposer fra hundeeiere, skjønner ikke hvorfor de plukker opp skiten, legger den i pose for å så kaste den langs veien. Og kanskje et juletre eller to i Januar.
:scratch Merkelige hundeeiere dere har da, jeg har sett hunder drite, jeg har sett eierne plukke det opp og legge det i pose, men jeg har aldri sett noen henge det i et juletre .... i allefall ikke i januar

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dumping av hageavfall/avfall langs veien - greit?

Legg inn av RuneMC »

Well, tok en liten runde ikveld også og stoppet opp der de holdt på og hive kvist... jada, masse kvist her... så mye for håpet at de skulle skjønne selv at de var miljøsvin... frekke som fy... :doh
Bilde

... rett ved buss-stoppen ...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar