JohnnyTh skrev:Vet vi at det er kommunens eiendom? Jeg har og en skråning jeg kaster kvist og løv og sånt i. Tror jeg hadde blitt iritert hvis noen anklaget meg for å gjøre noe ulovlig. Men mulig det finnes en lov om at jeg ikke kan kaste mine egne kvister på egen eiendom.. hadde ikke blitt forundret. Men spora litt av her å.Duville skrev:Er vel kommunens jobb å anmelde. Det er deres eiendom som er "krenket" og dem som må rydde opp etter knekten. Ønsker de ditt bevismateriale og vitnemål i forbindelse med en sak så får du beskjed.erikh skrev:Hvorfor ikke anmelde forholdet? Virker på meg som du har to forhold som taler for en lett "seier"RuneMC skrev:Vi får se.. da var jeg ihvertfall ikke helt i utakt med gjengs oppfatning.
Fikk egentlig mest puls av at han forsøkte å stoppe meg - ikke akseptabelt!
Men OK, de som dumper avfall langs veien har kanskje i utgangspunktet ikke så mye "skamvett", så er sannsynligvis bedre å bare knipse bildet og kjøre stille bort (istedenfor å tute og vise finger'n som jeg gjorde)
Første forhold som går på ulovlig dumping av hageavfall..
Andre som går på veitrafikkloven..
Jeg hadde hvertfall meldt i fra til politiet om hva som skjedde, så kommer de med en anbefaling om hva du burde gjøre..
Ønsker du å stå frem i avisa så får du sikkert førstesida men om du vil være anonym så blir det neppe noen sak ut av det. Kvister er jo ikke kjøleskap om annet skitt og sees vel ikke på så veldig alvorlig (blir jo til jord ganske snart).
Høres ikke ut som en akseptabel oppførsel. MEn jeg ser ikke helt alvort i litt kvist. Har hatt problemer med avfall hos meg og men det var jernskrammel. Og synd han ikke traff rette personen når han langet ut etter deg jeg kjenner et par som hadde stoppet og slengt ham i kvisthaugen.
Selvfølgelig skulle jeg ha skrevet enda mer korrekt Grunneier eller den som er ansvarlig for å holde stedet rent. Hadde dette skjedd i din skråning kunne jo du ha anmeldt ham siden du er eier av en skråning.
Poenget var vel egentlig at vår venn fotografen ikke kan anmelde annet enn den smule trussel han opplevde her. Søppelplasseringen kan han ikke anmelde siden han ikke er eier eller ansvarlig for rydding og dermed ikke skadelidende.... Beklager at det var en noe unyansert uttalelse der også, skal jo ikke så mye til for å spore av....