Vår adferd i trafikken!!!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar

Hvilke av disse gruppene er mest vågale i trafikken?

Custom
0
Ingen stemmer
Harley
0
Ingen stemmer
Touring
0
Ingen stemmer
Sport
23
100%
 
Stemmer totalt: 23

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

He He, kjenner meg ihverfall igjen i den siste delen.

GSXR

Legg inn av GSXR »

I en slik situasjon er et bra deilig å kjøre sin trofaste følgesvenn og benytte seg av Norges uskrevne lov om å kjøre i "ingenmannsland", altså på gulstripa med sin mc :wink:.

Brukeravatar
lost
Innlegg: 20
Registrert: 15 jun 2004, 21:23
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: stavanger
Kontakt:

Legg inn av lost »

sykkelen min går ikke fortere enn 100 kmt :D
Geir
2008 Polaris 800 efi x2

GSXR

Legg inn av GSXR »

lost skrev:sykkelen min går ikke fortere enn 100 kmt :D
Kan ha det utrolig artig i 100km/t :wink:.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy
lost skrev:sykkelen min går ikke fortere enn 100 kmt :D
Kjører selv custum, og har ingen beskyttende skjerm. Og når en passerer 100km/t blåser det så kraftig at det er ubehagelig og veldig anstrengende.
Jeg ligger som regel og kjører mellom 80 og 90km/t. Man skal jo ha tid til å se seg litt rundt også.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Jeg har heller ikke noen form for vindskjerm, liker å kjenne vinden når jeg kjører, men er enig med Rogg, at det er mest behagelig i 80-90, men jeg har full forståelse for at r sykler ikke liker seg i denne hastigheten.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hehe... Ja det er ikke rart at man har vindmotstand.. Men sitter jo som en trakt.. Armene og beina rettet fremmover.. Man er som en stor vindfanger der man sitter.. Det er ikke rart at det føles som ekstremsport å passere 100km/t... :lol:
Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Ja det blåser fælt, men det er jo en del av opplevelsen vel...?
Har ingen erfaring på R, eller RR sykler, der du må ligge over tanken , gjemt bak en vindskjerm med stor knekk i nakken for å se noe. Har hørt fra noen som har slik kjørestilling at det tar på i nakken....

Mange av disse R kjørerne som jeg møter på veien, sitter skrått oppreist med en hånd støttende på kneet, så det kan være slitsomt å ligge frampå hele tiden også...tror jeg
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Det kan bli slitsamt om man inte kör så fort att man får hjälp av luftmotståndet. När man kommer upp en del i hastighet blir man "lyft" av vinden, s.a.s.

GSXR

Legg inn av GSXR »

NoName skrev:Hehe... Ja det er ikke rart at man har vindmotstand.. Men sitter jo som en trakt.. Armene og beina rettet fremmover.. Man er som en stor vindfanger der man sitter.. Det er ikke rart at det føles som ekstremsport å passere 100km/t... :lol:
Hehe....dere er jo rene insektssamlerne :wink:
Skal si fra når jeg trenger en horibori-mygg til samlingen :lol:.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

GSXR skrev:
Hehe....dere er jo rene insektssamlerne :wink:
Skal si fra når jeg trenger en horibori-mygg til samlingen :lol:.
Håy..
Det går ikke....Du skjønner det att, så sakte som det går med meg, sitter bare myggen på for å spare seg. Så snart jeg stopper tar den av igjen..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Det var en gang noen som sa til meg at jeg som kjører HD kom til å ha ryggen full av mygg.. Kjører så sakte at myggen kræsjer i meg...hehehe

Bilde
Bilde

GSXR

Legg inn av GSXR »

Hehe......Vel, her har du en sykkel som gjør
at du går i ett med naturen :D .
Kanskje myggen og fluene overser deg når du kommer cruisende.
Eller vent nå litt, det kan jo jaggu hende den har motsatt effekt også, hvorfor ikke teste.
Venter i spenning på resultatet :lol: .

Bilde

Svar