Noen som reparerer/bytter glidelås på tankvesker? Fikset!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Noen som reparerer/bytter glidelås på tankvesker?

Legg inn av Carpa »

joo skrev:
Carpa skrev:
joo skrev:Leverte til skredder på Rortunet i dag. Tror han mente det så komplisert ut, men jeg skal få beskjed i morra.
Vanskelig å ikke ha tankveske, ganske så uunnværlig gadget det der...
Tankveska er gull verdt og jeg er superglad for at jeg kjøpte den, nå slipper jeg å stappe lommene fulle av mobiltelefon, lommebok og kamera. En drikkeflaske, mcsiden bannere, dekkskum, trykkluftsmåler, kart og ekstra hansker har også fast plass der.

Håper skredderen på Rortunet klarer å fikse den da :thumleft
Håper jeg også, ellers så bestiller jeg ny fra Touratech i morra ettermiddag.
Deilig å få med seg "det man trenger" på en dagstur uten å henge på koffertene.
Men når jeg tenker meg om så sliter man ufattelig mye på glidelåsene på veska. Hver stopp så skal man ta bilder, hente kaffetermosen og kanskje bytte hansker. Sjelden man åpner veska helt, men presser lankene nedi for å hente det man skal ha tak i.
Kartlomma på toppen bør også ha et kart i passe målestokk i forhold til turen man er på. GPS er en fin gadget, men som en del andre moderne gadgeter så føler jeg at man nesten blir dummere av å bruke sånt for mye... Analoge kart sier så mye mer :-)
Jeg har investert i MC kartet, et lite problem er det at jeg trenger lesebriller for å se detaljene...... Det ble litt smått...
De kunne helt klart ha laget kartet litt større, er god plass til det i kartlomma på tankveska

Kameraet blir oppbevart i et lite rom på toppen av veska, med borrelås, og det gjør det enkelt og greit å få kamera kjapt frem :-)
Har denne veska som fungerer som ryggsekk når du skal bære den og kan utvides til det dobbelte ved behov
Men for å få festet denne trenger man jo et bagstertrekk til tanken

Bilde
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Noen som reparerer/bytter glidelås på tankvesker?

Legg inn av joo »

Carpa skrev:
joo skrev:
Jeg har investert i MC kartet, et lite problem er det at jeg trenger lesebriller for å se detaljene...... Det ble litt smått...
De kunne helt klart ha laget kartet litt større, er god plass til det i kartlomma på tankveska
Snaisen veske, og Bagster fungerer fint.
Kjøpte "Stort bilatlas, Norge" i 1:325000 (Cappelen). Da begynner kartene å bli veldig gode å lese. Nu er selve boka for stor til annet enn koffert, men jeg er freidig nok til å kopiere de kartsidene jeg skal bruke på tur på maskinene på jobben. Da er de bare å brette inn i kartlomma, og kaste når de er slitne :redface
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Noen som reparerer/bytter glidelås på tankvesker?

Legg inn av joo »

Den sy-kyndige på Rortunet fixa sakene for 400.- så nå kan jeg endelig kjøre sykkel igjen!
Takk for gode tips alle sammen, trodde nesten at folk som kunne slikt ikke fantes lenger. Så feil kan man ta. Nå håper jeg veska holder 50.000 til :prf
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Noen som reparerer/bytter glidelås på tankvesker? Fikset

Legg inn av Carpa »

Så bra at du fikk fikset det :thumleft

Det finnes nok fortsatt mange som kan det yrket, men ikke nordmenn kanskje......
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Noen som reparerer/bytter glidelås på tankvesker? Fikset

Legg inn av joo »

Var ikke "etnisk nordmann" i snever forstand som fixa dette, kom nok fra langt lengre øst sånn helt opprinnelig. Men dyktig :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Noen som reparerer/bytter glidelås på tankvesker?

Legg inn av Duville »

joo skrev:
Carpa skrev:
joo skrev:
Jeg har investert i MC kartet, et lite problem er det at jeg trenger lesebriller for å se detaljene...... Det ble litt smått...
De kunne helt klart ha laget kartet litt større, er god plass til det i kartlomma på tankveska
Snaisen veske, og Bagster fungerer fint.
Kjøpte "Stort bilatlas, Norge" i 1:325000 (Cappelen). Da begynner kartene å bli veldig gode å lese. Nu er selve boka for stor til annet enn koffert, men jeg er freidig nok til å kopiere de kartsidene jeg skal bruke på tur på maskinene på jobben. Da er de bare å brette inn i kartlomma, og kaste når de er slitne :redface
MCkartene kan jo også kopieres opp til en brukbar oppløsning som fungerer for oss som er noe langsynte.... Greit å kappe opp og bake inn i plast også.... Har GPS som alltid er plassert over de viktigste "klokkene" på mcen siden den gir korrekt hastighet alltid....

men GPSen er dårlig på å fortelle hvor du er.... der er det målet som teller og om du skal høyre eller venstre og det er den god på.... Lesbart kart i tankveska er da veldig bra for den store oversikten....

Svar