Ikke brukt wd40 enda, heller ikke diesel, bare jeg som disponerer bilen :-)
Har ikke defa heller. Det lukter skruing og styr av dette. Men siden nøkkelen har tatt litt sånn sporadisk over lengre tid, er det nærliggende å tro det er dårlig kontakt.
Toyota Avensis vil ikke starte!
Re: Toyota Avensis vil ikke starte!
Det vil ikke hjelpe med wd 40 i nøkkelhullet.Kontakten mellom nøkkelen og bryteren i bunn av låsen er forbundet med en aksel som ikke står i rettlinje med senter av tenningslåsen.
Har byttet mange kontaktstykker på Avensis opp imellom årene (mest vanlig på modell fra 1998 ti l2002
Har byttet mange kontaktstykker på Avensis opp imellom årene (mest vanlig på modell fra 1998 ti l2002
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Hvor får jeg tak i et sånt kontaktstykke da? På meca og lignende plasser eller?
Orginaldel fra Toyota eller brukt fra et huggeri. Tviler på at det finnes uorginalt som passer
-
- Kontakt:
Takker for tips lazyboy
Fikk byttet kontaktstykke nå, gjort på 15 min. Det var liten tvil om hvor feilen lå, når jeg fikk tatt av å sett på den gamle. Nå starter den som en klokke igjen.
Greit, selv om jeg ble 900,- riksdaler fattigere

Fikk byttet kontaktstykke nå, gjort på 15 min. Det var liten tvil om hvor feilen lå, når jeg fikk tatt av å sett på den gamle. Nå starter den som en klokke igjen.
Greit, selv om jeg ble 900,- riksdaler fattigere

- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
hmm, kjøpte selv en Avensis 2000 mod, 1,6 i sommer.. Og har kanskje noe av samme problemet som deg.. Jeg vrir om nøkkelen, og innimellom, stort sett så starter den, men innimellom så bare høres et klikk, og ikke noe mer, vrir tilbake nøkkelen og prøver igjen, og hører enda et klikk, etter å ha gjort dette mellom 2-4ganger så brått drar den motor rundt og starter. Er det slik din var også? eller?
For da trur jeg nesten jeg skal prøve å få byttet denne delen selv også. Hvis det er en mulighet for at det kan hjelpe..
Søkte litt rundt på google, og brått så jeg mcsiden, og avensis sammen, merkelig kombo, men men
For da trur jeg nesten jeg skal prøve å få byttet denne delen selv også. Hvis det er en mulighet for at det kan hjelpe..
Søkte litt rundt på google, og brått så jeg mcsiden, og avensis sammen, merkelig kombo, men men

-
- Kontakt:
Med meg kom det ikke noe klikk, den bare var helt død. Det er en enkel jobb å ta ned dekselet rundt og under rattet, sjekke om det er tenings reléet som er gåent.
Som en nevnte før i denne tråden, så er det en kjent feil på disse bilene. Så det er nok dette som er problemet ditt også :-)
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Som en nevnte før i denne tråden, så er det en kjent feil på disse bilene. Så det er nok dette som er problemet ditt også :-)
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk