Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting)

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av Duville »

Carpa skrev:Det er vel ingenting å le av. :[-X Kunne fort ha vært ei dame på en sort sports-touring det der..... :redface

Det måtte i så fall være en fullstendig ny og uerfaren dame det der...... :lol sånn gjør man jo ikke uten at man blir gjort litt moro av....

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av PCP »

Carpa skrev:Det er vel ingenting å le av. :[-X Kunne fort ha vært ei dame på en sort sports-touring det der..... :redface
Uff da, hva har jeg rotet meg inn i nå... :-# :-)å

Hehe, nei, men akkurat på det stedet kan jeg ikke noe for å synes det var litt komisk, rett og slett. En ting er å ikke ville kjøre mellom bilene, det er greit nok, men å sitte å slure i hjel clutchen inni den eksosfylte Granfoss-tunnellen når det andre feltet er bilfritt blir i mine øyne omtrent som å stoppe og forlange å få betale i bomstasjoner, eller la vær å bruke kollektiv-felt når køen står bom. Man gjør det bare ikke.

Så la meg slippe å se deg der igjen Carpa! :D

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av Carpa »

Det var ikke meg altså, ikke denne gangen. Ikke har jeg gjort det før heller, men fremtiden vet man ingenting om.....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av Duville »

Carpa skrev:Det var ikke meg altså, ikke denne gangen. Ikke har jeg gjort det før heller, men fremtiden vet man ingenting om.....

Kommer neppe til å skje etter dette :lol

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av Svein2 »

Carpa skrev:Det er vel ingenting å le av. :[-X Kunne fort ha vært ei dame på en sort sports-touring det der..... :redface
Eller en bygding som lurer på åssen i hampen han har klart å rote seg midt inn i rushtrafikken i storby`n
og hvilken retning er egentlig Elverum. :scratch

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av Duville »

Svein2 skrev:
Carpa skrev:Det er vel ingenting å le av. :[-X Kunne fort ha vært ei dame på en sort sports-touring det der..... :redface
Eller en bygding som lurer på åssen i hampen han har klart å rote seg midt inn i rushtrafikken i storby`n
og hvilken retning er egentlig Elverum. :scratch

jaha, begynner vi å ringe inn synderen :roll

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av PCP »

Hehe, Svein2; du skal også holde det venstre biltomme feltet neste gang. Deretter en U-sving i første rundlkjøring, følge skilt "Trondheim", så er du tilbake i trygge omgivelser før du vet ordet av det! :P :p

Men om jeg velger å le litt av MC i akkurat denne køen, så må jeg si at jeg virkelig kondolerer med en stakkars "bygding" som er så uheldig å ligge i venstre felt når køen plutselig kommer. For køen begynner ofte lenge før det er noe skilt som indikerer at det kun er ett felt som går til E18. Jeg tipper 80% av de som kjører der er hverdags-kjørerere, og jeg vet ikke om noe annet sted hvor det blir så mye aggresjon, tuting og vifting med løse fingre, hver eneste dag der feltene skiller lag. De må da stoppe helt i feltet hvor de som kommer bak i 70 tuter som gale, og med mindre man har et skilt med "Sorry, jeg er ikke kjent her" så er det ingen som slipper deg inn. Forsåvidt ganske god underholdning det hele.

Nok om det, Carpa og alle andre skal selvsagt kjøre akkurat hvor de vil (og jeg vet det ikke var deg ;-) ), syns bare det var en litt artig motpol til den relativt agressive kjørestilen vi har sett i tråden. MC-folk er vel like forskjellig som alle andre. :-)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av SuperMorten »

PCP skrev:Jeg tipper 80% av de som kjører der er hverdags-kjørerere, og jeg vet ikke om noe annet sted hvor det blir så mye aggresjon, tuting og vifting med løse fingre, hver eneste dag der feltene skiller lag. De må da stoppe helt i feltet hvor de som kommer bak i 70 tuter som gale, og med mindre man har et skilt med "Sorry, jeg er ikke kjent her" så er det ingen som slipper deg inn. Forsåvidt ganske god underholdning det hele.
Dersom du har skilt som begynner på ZT eller ZV eller noe sånt, er du sikkert unnskyldt.. :lol Her holder det ikke med KH skilt
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av jhn »

SuperMorten skrev:
PCP skrev:Jeg tipper 80% av de som kjører der er hverdags-kjørerere, og jeg vet ikke om noe annet sted hvor det blir så mye aggresjon, tuting og vifting med løse fingre, hver eneste dag der feltene skiller lag. De må da stoppe helt i feltet hvor de som kommer bak i 70 tuter som gale, og med mindre man har et skilt med "Sorry, jeg er ikke kjent her" så er det ingen som slipper deg inn. Forsåvidt ganske god underholdning det hele.
Dersom du har skilt som begynner på ZT eller ZV eller noe sånt, er du sikkert unnskyldt.. :lol Her holder det ikke med KH skilt
Hey hey hey .... jeg er aldri blitt unnskyldt for noe som helst ... men jeg har ZU

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av frankh »

Har ikke lest hele tråden, men ang. lanesplitting så er det jaggu en god del motorsyklister som overhodet ikke opptrer varsomt. Og det gjør ikke akkurat bilister generellt mer velvillig innstilt, forståelig nok. Noe av det verste jeg så var en hel sesong hvor samme idiot kjørte sikksak mellom feltene og bilene på E18 vest for Oslo i 90-100km/t. Ellers så er det mange som splitter i mye høyere hastighet enn hva som er forsvarlig, selv når trafikken går sakte.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av Carpa »

shitt shitt shitt

https://www.facebook.com/photo.php?v=381705518618967" onclick="window.open(this.href);return false;
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av hakhap »

Carpa skrev:shitt shitt shitt

https://www.facebook.com/photo.php?v=381705518618967" onclick="window.open(this.href);return false;

lurer på hvor han så, for jeg så dem langt unna, lit morsom
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av Carpa »

hakhap skrev:
Carpa skrev:shitt shitt shitt

https://www.facebook.com/photo.php?v=381705518618967" onclick="window.open(this.href);return false;

lurer på hvor han så, for jeg så dem langt unna, lit morsom
Han begynner jo å si shitt i god tid, tror jammen han hadde rukket å bremse i tide
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av erikh »

PCP skrev:Her om dagen fikk jeg og min kollega oss en god latter da vi var på vei tilbake til jobb på Fornebu, og det fikk meg til å tenke på denne diskusjonen om lane-splitting.

For dem som er kjent i området trengs ingen forklaring, men det var altså på Ring-3 som er 70kmt tofelts vei, og retning fra Sinsenkrysset/Smestad som munner ut på E18 retning drammen og Snarøya/Fornebu. Veien deler seg i utløpet av Granfoss-tunnellen, venstre felt går da til Fornebu, og høyre til E18 vest/sør. I ettermiddags-rushen er det veldig ofte stillestående kø i høyre felt som vel kan være ca 1 km lang, mens det i venstre felt aldri er kø på den tiden (med unntak av snikende biler, som ingen så vil slippe inn i høyre felt).

Men i alle fall, her sto det en pliktoppfyllende kar på en eller annen sport-touring sykkel og sluret seg frem opp bakken inni tunnellen, i høyre felt. Jeg er ikke så knallhard på lane-splitting selv, og må ikke for en hver pris stå forrest i alle lyskryss, men MC i køen i Granfoss-tunnellen har jeg bare aldri sett før! :P :p
(Kjører der flere ganger hver dag, ofte 15-16-tiden.)
Hehe samme gjelder nye tunnellen mot Sinsenkrysset fra Økern.. Høyre fila som går ut Trondheimsveien forbi Aker sykehus har ALLTID kø etter at man la om veien inn i tunellen... Her har jeg også sett mc som slurer clutch i kø inni tunnellen..

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 4 Beta
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Gode argument for kjøring mellom feltene (lane-splitting

Legg inn av SuperMorten »

Herved er man advart:

Politiet har iverksatt forsterket kontroll langs E18 for å hindre at sjåfører benytter veiskulderen for å trenge seg fram i køen. Spesielt på fredager er det stor kø sørover langs E18, og det danner seg kø i forbindelse med vegarbeider fra Gulli nord for Tønsberg til Sandefjord.

http://www.flickr.com/photos/politiet_v ... /lightbox/

https://www.facebook.com/pages/Politiet ... on=stream#
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar