Carpa skrev:Nå er jeg jente så jeg kan gjøre flere ting på en gang......

men jeg er litt usikker på om jeg synes dette er så smart.
Det viktigste for en mc fører er vel alt det visuelle som skjer rundt han i trafikkbildet, og ikke minst det å ha fokus på å se opp og langt frem. Tror slike duppedingser vil ta fokus bort fra dette.
Jeg er jammen glad jeg fikk lappen og begynte å kjøre bil når en bil var en bil og ikke et elektronisk fremkostmiddel stappet full av hjelpemidler. Det sløver oss ned og gjør oss mindre teknisk gode.
Men jeg tenker at det nettopp er for å holde fokus og se opp/frem at dette kan være nyttig (for oss gutter

). Det er selvfølgelig avgjørende at det ikke blir for mye informasjon, ting som feks bensin-forbruk vil jeg mene er mindre viktig.
En del av de samme argumentene mot dette har vi hørt for biler, men min erfaring fra BMW biler er at dette er en fin måte å vise instrumenter. Etter et par minutters tilvenning sitter man ikke lenger å fokuserer på frontruta, man ser på veien/trafikken men får på en subtil måte med seg noe instrument-info uten å flytte blikket.
Vedrørende biler fulle av elektronikk er jeg enig i det, og det er verdifullt å ha erfaring med hvordan en bil
egentlig oppfører seg, før elektronikken "opphever fysiske lover". Men det samme kan man vel forsåvidt si om MC også når de nå har ABS, antispinn, anti-steile, "linked braking" og what not, så går man glipp av noe. På den annen side gjør alle disse hjelpemidlene utvilsomt kjøringen tryggere både for bil og MC så totalt sett er det vel en positiv ting? :-)