Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den

Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.Bjerknez skrev:Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Okay, men da spør jeg igjen, hehe:Andreas skrev:696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.Bjerknez skrev:Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Ingen vel, men pent er det.Bjerknez skrev:Okay, men da spør jeg igjen, hehe:Andreas skrev:696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.Bjerknez skrev:Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Hva er fordelen med singelsvingarm?
Føler meg så tett når jeg spør om dette, men jeg kliner til, hehe:ZZR-Erling skrev:Ingen vel, men pent er det.Bjerknez skrev:Okay, men da spør jeg igjen, hehe:Andreas skrev:696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.Bjerknez skrev:Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Ferrari og Ducati SKAL vær rød. Alt annet er blasfemiBjerknez skrev:Lurte på om jeg skulle bestille meg en Ducati Monster 1100 EVO nå gitt.... :)
Men jeg er VELDIG usikker på hvilket fargealternativ jeg liker jeg best!
SÅ hva stemmer folket for? Rød eller sort?
Enkel svingarm:Bjerknez skrev:Føler meg så tett når jeg spør om dette, men jeg kliner til, hehe:ZZR-Erling skrev:Ingen vel, men pent er det.Bjerknez skrev:Okay, men da spør jeg igjen, hehe:Andreas skrev:696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.Bjerknez skrev:Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Hvor er denne svingarmen og kan dere vise meg en med og uten?
*Løper å gjemmer meg bak et tre nå*
Cruiser med krefter til 20000,- , da er det vel bare et alternativ : Honda VF750C ( V45 Magna i US utgave)Bjerknez skrev:Jaja, mens dere tygger på det med MC-klubber, så spør jeg om noe annet :)
Det har seg slik at jeg kommer til å kjøpe meg en splitter ny sykkel om ca. to år for da er vi kvitt noen andre utgifter som tillater dette. MC-lappen er jeg snart i gang med og det jeg tenkte da var kanskej å kjøpe meg en billig sykkel jeg har i mellomtiden. Jeg er klar over at man ikke for det vakreste for gjort for den prisen men er det mulig å få tak i en sykkel til rundt 20.000,- som ikke ser så aller verst ut og som holder pusten i ett par år?
Det trenger ikke være noe voldsom motor på den, men jeg vil ikke ha en rævkjørt racing sykkel. Jeg sikter nok mer mot en cruiser.
En 250cc cruiser er også aktuelt hvis jeg må såpass ned i motorstørresle for å få noe som holder i ett par år.
Noen som har noen ideer?
Fordelen er vel at det er enklere å stramme kjedet, og man slipper å justere/sørge for at hjulet etterpå står rett, og kjedet er på linje. Det er også enklere å demontere hjulet for dekkskift, da det er hjulbolter som på en bil, og kjedet/drev blir stående igjen uendret. (Man slipper altså å ta av kjede + justere stramming og alignment etterpå)Bjerknez skrev: Okay, men da spør jeg igjen, hehe:
Velkommen i klubbenBjerknez skrev:Å vips, så har jeg endret mening igjen... :)