Valg av tung MC...
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Valg av tung MC...
796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den
Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den
- Bjerknez
- Innlegg: 23394
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av tung MC...
Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Valg av tung MC...
696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.Bjerknez skrev:Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den
- Bjerknez
- Innlegg: 23394
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av tung MC...
Okay, men da spør jeg igjen, hehe:Andreas skrev:696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.Bjerknez skrev:Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den
Hva er fordelen med singelsvingarm?
Re: Valg av tung MC...
Ingen vel, men pent er det.Bjerknez skrev:Okay, men da spør jeg igjen, hehe:Andreas skrev:696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.Bjerknez skrev:Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den
Hva er fordelen med singelsvingarm?
- Bjerknez
- Innlegg: 23394
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av tung MC...
Føler meg så tett når jeg spør om dette, men jeg kliner til, hehe:ZZR-Erling skrev:Ingen vel, men pent er det.Bjerknez skrev:Okay, men da spør jeg igjen, hehe:Andreas skrev:696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.Bjerknez skrev:Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den
Hva er fordelen med singelsvingarm?
Hvor er denne svingarmen og kan dere vise meg en med og uten?
*Løper å gjemmer meg bak et tre nå*
- Bjerknez
- Innlegg: 23394
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av tung MC...
Lurte på om jeg skulle bestille meg en Ducati Monster 1100 EVO nå gitt.... :)
Men jeg er VELDIG usikker på hvilket fargealternativ jeg liker jeg best!
SÅ hva stemmer folket for? Rød eller sort?
Men jeg er VELDIG usikker på hvilket fargealternativ jeg liker jeg best!
SÅ hva stemmer folket for? Rød eller sort?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Valg av tung MC...
Ferrari og Ducati SKAL vær rød. Alt annet er blasfemiBjerknez skrev:Lurte på om jeg skulle bestille meg en Ducati Monster 1100 EVO nå gitt.... :)
Men jeg er VELDIG usikker på hvilket fargealternativ jeg liker jeg best!
SÅ hva stemmer folket for? Rød eller sort?
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Valg av tung MC...
Enkel svingarm:Bjerknez skrev:Føler meg så tett når jeg spør om dette, men jeg kliner til, hehe:ZZR-Erling skrev:Ingen vel, men pent er det.Bjerknez skrev:Okay, men da spør jeg igjen, hehe:Andreas skrev:696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.Bjerknez skrev:Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..
Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den
Hva er fordelen med singelsvingarm?
Hvor er denne svingarmen og kan dere vise meg en med og uten?
*Løper å gjemmer meg bak et tre nå*
Dobbel svingarm:
Begge holder bakhjulet.
Re: Valg av tung MC...
Vil jo ikke ødelegge moroa, og det må være lov å drømme, for all del. MEN:
For 2 år siden trodde jeg, at jeg hadde funnet min nye drømmesykkel. Eier fortsatt en V-strom (650er), men ville ha noe større, ble UT IFRA TING JEG HADDE HØRT OG LEST forelsket i en Triumph Sprint GT. Reiste ned til Tyskland (er tysk selv) og leide den i 5 dager. Heldigvis! En glimrende sykkel med en glimrende motor. Men etter min mening ikke verd 140000 kr mer enn min som den gang var 6 år gammel. Og det som ødela hele moroa var girskiftingen.
Det jeg vil anbefale: Ikke kjøp en så dyr sykkel uten å ha prøvekjørt. Skjønner at du er gira, men uansett hva du velger finnes det en stor fare for at det blir et bomkjøp, ikke fordi sykkelen er dårlig, men fordi den rett og slett ikke passer deg. ??: Jeg mener man bør kjøre minst noen timer for å finne ut om sykkelen er den rette. Å finne ut at den ikke er den rette går mye raskere. Og det er kjipt hvis det skjer etter at du har tømt kontoen.
Lykke til.
Christoph
For 2 år siden trodde jeg, at jeg hadde funnet min nye drømmesykkel. Eier fortsatt en V-strom (650er), men ville ha noe større, ble UT IFRA TING JEG HADDE HØRT OG LEST forelsket i en Triumph Sprint GT. Reiste ned til Tyskland (er tysk selv) og leide den i 5 dager. Heldigvis! En glimrende sykkel med en glimrende motor. Men etter min mening ikke verd 140000 kr mer enn min som den gang var 6 år gammel. Og det som ødela hele moroa var girskiftingen.
Det jeg vil anbefale: Ikke kjøp en så dyr sykkel uten å ha prøvekjørt. Skjønner at du er gira, men uansett hva du velger finnes det en stor fare for at det blir et bomkjøp, ikke fordi sykkelen er dårlig, men fordi den rett og slett ikke passer deg. ??: Jeg mener man bør kjøre minst noen timer for å finne ut om sykkelen er den rette. Å finne ut at den ikke er den rette går mye raskere. Og det er kjipt hvis det skjer etter at du har tømt kontoen.
Lykke til.
Christoph
Live long and prosper
-
- Innlegg: 43
- Registrert: 31 mar 2010, 14:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR750FK -89,Honda V45 Magna -82
Re: Valg av tung MC...
Cruiser med krefter til 20000,- , da er det vel bare et alternativ : Honda VF750C ( V45 Magna i US utgave)Bjerknez skrev:Jaja, mens dere tygger på det med MC-klubber, så spør jeg om noe annet :)
Det har seg slik at jeg kommer til å kjøpe meg en splitter ny sykkel om ca. to år for da er vi kvitt noen andre utgifter som tillater dette. MC-lappen er jeg snart i gang med og det jeg tenkte da var kanskej å kjøpe meg en billig sykkel jeg har i mellomtiden. Jeg er klar over at man ikke for det vakreste for gjort for den prisen men er det mulig å få tak i en sykkel til rundt 20.000,- som ikke ser så aller verst ut og som holder pusten i ett par år?
Det trenger ikke være noe voldsom motor på den, men jeg vil ikke ha en rævkjørt racing sykkel. Jeg sikter nok mer mot en cruiser.
En 250cc cruiser er også aktuelt hvis jeg må såpass ned i motorstørresle for å få noe som holder i ett par år.
Noen som har noen ideer?
Re: Valg av tung MC...
Fordelen er vel at det er enklere å stramme kjedet, og man slipper å justere/sørge for at hjulet etterpå står rett, og kjedet er på linje. Det er også enklere å demontere hjulet for dekkskift, da det er hjulbolter som på en bil, og kjedet/drev blir stående igjen uendret. (Man slipper altså å ta av kjede + justere stramming og alignment etterpå)Bjerknez skrev: Okay, men da spør jeg igjen, hehe:
Hva er fordelen med singelsvingarm?
Utover det har jeg også lurt litt på fordelene, eller hvorfor man begynte med det. Da dette kom på VFR var det hentet fra racing, og det var ELF som utviklet det for banebruk. Noen påstår lavere uavfjæret vekt, men særlig lett er det definitivt ikke så vet ikke om jeg kjøper det. Kanskje var det bare for å gjøre raskere/enklere pit-stop?
- Bjerknez
- Innlegg: 23394
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Valg av tung MC...
Å vips, så har jeg endret mening igjen... :)
Det blir en Yamaha XVS 1300! :)
Jeg tror nok en cruiser er mere meg, og dessuten så ser det ikke akkurat ut som om den Ducati'en river skinnet av pølsa heller, med tanke på hvilket inntrykk man får når man ser på den utrolig tøffe sykkelen. 0-100 testene jeg har sett av denne er på rundt 4sek. og XVS'en skal vist ikke være veldig mye dårligere enn dette. Mener å hasett en video som viser at XVS 1300 gjør 0-100 på 4.6sek....
Så skulle jeg hatt en sykkel som Ducati, så ville jeg nok heller kikket på Yamaha XJR1300. Denne gruser (igjen, i følge youtube) de fleste sykler på rett strektning og jeg vil tippe dette er en meget morsom sak å kjøre. Mener jeg så en video av denne som klarte 0-100 på 2.7sek.(!!)
Dog er ikke dette noe for meg. Å kjøpe en sykkel med slike fartsressurser som førstesykkel er galskap. Men det mest imponerende er prisen! 170.000,- flunkende ny og relativt rimelig forsikring også...
Det blir en Yamaha XVS 1300! :)
Jeg tror nok en cruiser er mere meg, og dessuten så ser det ikke akkurat ut som om den Ducati'en river skinnet av pølsa heller, med tanke på hvilket inntrykk man får når man ser på den utrolig tøffe sykkelen. 0-100 testene jeg har sett av denne er på rundt 4sek. og XVS'en skal vist ikke være veldig mye dårligere enn dette. Mener å hasett en video som viser at XVS 1300 gjør 0-100 på 4.6sek....
Så skulle jeg hatt en sykkel som Ducati, så ville jeg nok heller kikket på Yamaha XJR1300. Denne gruser (igjen, i følge youtube) de fleste sykler på rett strektning og jeg vil tippe dette er en meget morsom sak å kjøre. Mener jeg så en video av denne som klarte 0-100 på 2.7sek.(!!)
Dog er ikke dette noe for meg. Å kjøpe en sykkel med slike fartsressurser som førstesykkel er galskap. Men det mest imponerende er prisen! 170.000,- flunkende ny og relativt rimelig forsikring også...
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Valg av tung MC...
Velkommen i klubbenBjerknez skrev:Å vips, så har jeg endret mening igjen... :)
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km