Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
skramle
Motorsykkelen din: Italiensk

Re: Multistrada eller Panigale, valgets kvaler....

Legg inn av skramle »

simpson skrev::yeyeye
Den var skikkelig rå.....
Fornuftig? Nææ, tror det heller mot Panigale men fikk innfall av Multistrada etter jeg ble sår i ræva etter at jeg leverte tilbake Panigalen til Løvaas.
Godt det bare var et innfall det Multi greiene ble litt redd for helse tilstanden din :) he he

skramle
Motorsykkelen din: Italiensk

Legg inn av skramle »

ArcticTiger skrev:@Skramle: Har det blitt levert noen nye Nortoner ennå da :-k
Vet ikke følger ikke med på sånn nye greier:)

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

For meg var det godt å komme tilbake på en skikkelig rå sport/turer etter et "sidesprang" på en ikke dårlig Tiger 800, men...altså...jeg er nok betydelig mer en sport/turing mann, enn en allroader mann.
Så jeg tror at for deg også, blir det vanskelig å gi avkall på en mer presis og rå mc, enn en som gir mindre feedback og som tiltaler en mer "relaxced" stil..og for deg blir jo det hoppet ennå lenger enn det var for meg.... :mk

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Tror du har rett Erling.
Blir vel tidsnok tid for oss også, når vi har fått gikt og trygda....

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

simpson skrev:Tror du har rett Erling.
Blir vel tidsnok tid for oss også, når vi har fått gikt og trygda....
Ja, får vente til vi må kræke oss på og av og "alt" er nesten bare ett ork :knegg

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Synes multistradaen gikk bra og ble positivt overrasket til det meste men virket vinglete i styringen(svak forstilling med lange gaffelben) tror den bare er bra så lenge den er helt ny.
Men får jo bare nevne det at jeg er en skikkelig kawagutt :prop:
Panigale har jeg ikke prøvd enda.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

ArcticTiger skrev:@Skramle: Har det blitt levert noen nye Nortoner ennå da :-k
Bikerstreet i Stavanger har tatt inn og fått levert 3stk. Alle forhåndsbestillt og solgt..

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

Virker som trådstarter allerede har vendt seg mer mot å fortsette med R-sykkel :vs Men man kan vell ikke gjøre feil uansett om det blir 1199 eller MTS :prop:

Mitt inntrykk er at folk som går over fra R til MTS(-aktige sykkler) ettervert lurer på hvorfor de ikke har gjort det tidligere! Har snakket med flere eiere av MTS som sier det. Resultatet er også at de begynner å kjøre mye mer og drar på lengre turer. For en uke siden kom jeg og kvinnfolket hjem fra en 400mils europatur. Med masse bagasje og passasjer, så gikk det greit med MTS, ikke så enkelt med 1199. Så det har jo litt å si hva man tenker å bruke sykkelen til. Så det jeg liker best med den er allsidigheten. Leken, morsom og lett sykkel som sparker greit unna. Fin på en søndagsgrisekjøringstur på svingete bakveier med tvilsom kvalitet på asfalten. Så kan man putte på kofferter, tankveske og passasjer for å dra på tur. Og alt imellom.

Men jeg kjenner å en som har 1199, han har kjørt imponerende mye og langt med sin sykkel det drøye året han har hatt den. 1199 takler "ADV" bruk den også, se her:

http://www.ducati.ms/forums/56-superbik ... igale.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En amerikaner kjører USA på kryss og tvers ila et år, grusveier, highwayer og Bane. Turen ender med at han blir bedt med av sjefen sjøl i Ducati på presselansering og testkjøring av Panigale R. Underholdende lesing for den som måtte ha tid.

Jeg er jo innhabil, men jeg synes MTS er meget stilig sykkel med pene linjer og gromme detaljer. Men designet til 1199 er jo selvsagt i en helt annen verden, den er bare rett å slett et smykke!

Vedlikeholdsmessig så koster de ca like mye å ha på service, reggreimene på MTS utgjør en liten del av servicekostnaden. De skal byttes på 24000km eller vært 5.år.

Har du hørt lyden i Panigale med orginalt eksosanlegg? Skulle jeg handlet en så hadde jeg seriøst vurdert om det er verdt alle de pengene å bytte til Termi når lyden er ca den samme.. Samme med MTS, Termianlegget til den gir ikke den kjente Ducatibassen og er etter min mening ikke pent.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Andreas skrev:Virker som trådstarter allerede har vendt seg mer mot å fortsette med R-sykkel :vs Men man kan vell ikke gjøre feil uansett om det blir 1199 eller MTS :prop:

Mitt inntrykk er at folk som går over fra R til MTS(-aktige sykkler) ettervert lurer på hvorfor de ikke har gjort det tidligere! Har snakket med flere eiere av MTS som sier det. Resultatet er også at de begynner å kjøre mye mer og drar på lengre turer. For en uke siden kom jeg og kvinnfolket hjem fra en 400mils europatur. Med masse bagasje og passasjer, så gikk det greit med MTS, ikke så enkelt med 1199. Så det har jo litt å si hva man tenker å bruke sykkelen til. Så det jeg liker best med den er allsidigheten. Leken, morsom og lett sykkel som sparker greit unna. Fin på en søndagsgrisekjøringstur på svingete bakveier med tvilsom kvalitet på asfalten. Så kan man putte på kofferter, tankveske og passasjer for å dra på tur. Og alt imellom.

Men jeg kjenner å en som har 1199, han har kjørt imponerende mye og langt med sin sykkel det drøye året han har hatt den. 1199 takler "ADV" bruk den også, se her:

http://www.ducati.ms/forums/56-superbik ... igale.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En amerikaner kjører USA på kryss og tvers ila et år, grusveier, highwayer og Bane. Turen ender med at han blir bedt med av sjefen sjøl i Ducati på presselansering og testkjøring av Panigale R. Underholdende lesing for den som måtte ha tid.

Jeg er jo innhabil, men jeg synes MTS er meget stilig sykkel med pene linjer og gromme detaljer. Men designet til 1199 er jo selvsagt i en helt annen verden, den er bare rett å slett et smykke!

Vedlikeholdsmessig så koster de ca like mye å ha på service, reggreimene på MTS utgjør en liten del av servicekostnaden. De skal byttes på 24000km eller vært 5.år.

Har du hørt lyden i Panigale med orginalt eksosanlegg? Skulle jeg handlet en så hadde jeg seriøst vurdert om det er verdt alle de pengene å bytte til Termi når lyden er ca den samme.. Samme med MTS, Termianlegget til den gir ikke den kjente Ducatibassen og er etter min mening ikke pent.
Begynte å tenke på Multistrada når jeg skulle kjøre Panigalen tilbake til Løvaas.
Jeg blir ikke yngre med årene og tenkte kanskje litt mer komfort.
Blir fortere sliten i armer enn tidligere, men Panigale er utrolig fin med tanke på kjørestilling kontra min 1098.
Men den er jævla stiv, selv i sportmodus, nesten som en planke. Og den er nesten som en japsefirer med tanke på effektregister. Må opp i 10.000 før det virkelig sparker unna. Min 1098 må du bare klamre deg fast allerede ved 3.000 og oppover.
Panigale er mye mer lettkjørt, sivilisert og ikke så brutal som 1098.
Har hatt flere Ducatier og reg.reim bytter blir jo sjeldnere og sjeldnere. Så det er ikke noen stor kost, sant nok.
Om Termignoni er verdt prisen? Neppe, men en Ducati uten Termignoni blir nesten som å banne i kirka. Det er ett must.
Termignoni på Multistrada blir ikke det samme siden det er snakk om slip on, de har jo potte under i tillegg.
Har ikke bestemt meg 100%, men er nok på 90-10 fordel Panigale.
Men kan nesten garantere at etter en Panigale, blir det Multistrada.......(hvis ikke de kommer med noe enda grommere etter den)

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

Elolz skrev:Fått med deg at det visstnok kommer 849/899 versjon av Panigale? :yeyeye http://www.fastbikesmag.com/2012/07/09/ ... -panigale/
Det blir en Panigale baby, ikke blir det enkeltsving lenger heller på denne.
848 er jo samme sykkel som 1098/1198 kun med mindre motor.
Synd de ikke lager den lik som storebror når de først skal fortsette med 848 konseptet.

Brukeravatar
MH434
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R

Legg inn av MH434 »

Panigale!
Utrolig pen sykkel :thumleft
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Svar