Jeg har Laser Duo-Tech på TDM'en og er i all hovedsak fornøyd med dette anlegget.
Bortsett fra én ting; løsningen som produsenten har laget for å tilpasse Laserpottene til det originale sideveksesettet til Yamaha kunne med fordel vært en god del bedre.
Laser Duo-Tech leveres med standardbraketter som hever pottene ganske mye og for mye til at sidevesker kan brukes.
Derfor har Laserfabrikken laget et par ekstra senkebraketter. Disse er i stål, mens standarbrakettene på pottene laget i aluminium. Begge deler ser ikke like blanke og fine ut som pottene.
Derfor fikk jeg forkrommet disse brakettene og tror ganske sikkert at det vil se bedre ut med disse montert.
Monterte i kveld og vil ta jnye bilder i morgen.
Sånn så brakettene etter forkrommingen:

Ble seende mye, mye bede ut enn slik det ble levert fra fabrikken og helt klar mer i stil med Laserpottene!
En rar ting med TDM'en er at senkebrakettene har ulik lengde. Rare greier, egentlig... Skulle tror at den fastmonterte braketten på sykker'n hvor fotpinnen til passasjeren er montert, er lik på begge sider? Uansett og åkkesom; monterer man riktig får faktisk eksospottene på hver side samme høyde.
Hvorfor det er slik aner jeg ikke og jeg har heller ikke tatt bryet med å undersøke nærmere hvorfor det er slik.
Vel, de som har TDM og vurderer å sette på Laser Duo-Tech må ikke fortvile om de ikke skjønner hvorfor delene er forskjellige. Det er en viss logikk i 'galskapen'... :)