AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena...*endelig er 2009 sesongen i gang!*

Legg inn av AJ »

Jeg har såkalte slipons på TDM'en, dvs "effektanlegg". Om uoriginale eksospotter gir mer effekt eller ikke betyr ikke så mye. Lyden betyr mer og utseende i forhold til originalpotter betyr selvfølgelig også en del. Og så har jo vektreduksjonen en del å si. Slipons veier en del mindre enn originalanlegg.

Jeg har Laser Duo-Tech på TDM'en og er i all hovedsak fornøyd med dette anlegget.
Bortsett fra én ting; løsningen som produsenten har laget for å tilpasse Laserpottene til det originale sideveksesettet til Yamaha kunne med fordel vært en god del bedre.
Laser Duo-Tech leveres med standardbraketter som hever pottene ganske mye og for mye til at sidevesker kan brukes.
Derfor har Laserfabrikken laget et par ekstra senkebraketter. Disse er i stål, mens standarbrakettene på pottene laget i aluminium. Begge deler ser ikke like blanke og fine ut som pottene.

Derfor fikk jeg forkrommet disse brakettene og tror ganske sikkert at det vil se bedre ut med disse montert.
Monterte i kveld og vil ta jnye bilder i morgen.

Sånn så brakettene etter forkrommingen:

Bilde

Ble seende mye, mye bede ut enn slik det ble levert fra fabrikken og helt klar mer i stil med Laserpottene!

En rar ting med TDM'en er at senkebrakettene har ulik lengde. Rare greier, egentlig... Skulle tror at den fastmonterte braketten på sykker'n hvor fotpinnen til passasjeren er montert, er lik på begge sider? Uansett og åkkesom; monterer man riktig får faktisk eksospottene på hver side samme høyde.
Hvorfor det er slik aner jeg ikke og jeg har heller ikke tatt bryet med å undersøke nærmere hvorfor det er slik.

Vel, de som har TDM og vurderer å sette på Laser Duo-Tech må ikke fortvile om de ikke skjønner hvorfor delene er forskjellige. Det er en viss logikk i 'galskapen'... :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Da er brakettene det er bilder av i posten ovenfor montert.

Den forrige posten og denne er selvfølgelig av marginal interesse for de fleste her på Forumet, men for å gjenta meg selv så kan dette være nyttig info for de som har TDM 900 og vurderer anskaffelse av Laser slipons...

Forniklede braketter på høyre side (der jeg synes det ser best ut...)

Bilde

Bilde

Og venstre side (hvor det synes mye tydeligere at det er påsatt ettermonterte braketter... ikke fullt så pent... :sk? )

Bilde

Men ser man bort fra den betenkeligheten jeg har når det gjelder monteringen på venstre side så tar de forniklede brakettene seg mye bedre ut enn slik de så ut i utgangspunktet.
Nå går begge brakettene mer i ett med slipon potta og dermed er jeg totalt sett ganske fornøyd med hvordan monteringen ser ut.
Og lyden er selvfølgelig den samme \:D/ ; bråker akkurat passe :rop :notlistening

:knegg

Bare sånn helt til slutt:
disse forlengelsesbrakettene er kun nødvendig når man har montert stativ for veskesett, som i mitt tilfelle er oriignalutstyret fra Yamaha.
Uten braketter ser monteringen av Laser pottene utvilsomt en god del mer sportslig ut, jfr. bildet nedenfor...:

Bilde

Pollti

Legg inn av Pollti »

Ble jo bra det da AJ !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:Ble jo bra det da AJ !
Jo'a...
ble så blankt og fint, atte :thumleft
Et pes å få skrudd på og justert skikkelig, men...
Totalt sett ble det bra!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flott dag for MC-kjøring \:D/

Med kona bakpå - hennes første MC-tur i år - ble det en 'rusløsingstur' for henne opp til Lygna og deretter til Harestua hvor vi spiste litt og hilste på et par på hver sin Honda, som også tok en matbit på "kroa mi", som stoppitide på MC-Forumet så fornøyelig og helt konsekvent kaller dette idyllisk plasserte spisestedet også kjent som Harestua Kro... ;)

Bilde

Bilde

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Hehehe...var innom harestua i går...lørdag. Ikke så mye sol, og eneste sykkel innom:)
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Var innom Skibladnerbrygga lørdag,mange sykler blant annet en del eksklusive fra
80 og 90tallet.
Men flere andre var jo også interessert i MC-prat og Norges (?) beste pølser!!

:oh :mc2 :gk
Sist redigert av Intruder den 23 apr 2009, 10:26, redigert 1 gang totalt.
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Intruder skrev:Var innom Skibladnerbrygga lørdag,mange sykler blant annet en del eksklusive fra
80 og 90tallet.
Men flere andre var jo også interresert i MC-prat og Norges (?) beste pølser!!

:oh :mc2 :gk

Idag kjørte jeg Mjøsa rundt baklengs,altså Gjøvik først!Så ingen MCer før Hamar,
men så mange i noen rare firehjulinger.(Er litt redd dem.)
Kjempefin tur,og jammen var det grus i vegbana omtrent på samme steder som i fjor!!
:mc7

Nil satis nisi optimum !

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Intruder skrev:Kjempefin tur,og jammen var det grus i vegbana omtrent på samme steder som i fjor!!
:mc7
Ja, rart det der :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ok...
Da er det 1. mai og jeg fyrer opp TDM'en og drar mot Minnesund om noen få minutter.

Ta gjerne kontakt om dere skal samme sted ;)
God og uhellsfri tur :overtro til alle MCister også på denne spesielle dagen!!
:vs

Bra temp nå på morran; kan bli godt og varmt utover dagen... :-)´

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Ja,hva gjorde du etter Minnesund da,AJ ? :notlistening

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ja, det kan du lure på, Intruder ;e

Kommer en liten avhandling her i bloggen i løpet av kvæld'...

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Etter Minnesund er det Dal, eller på nord, Bolleland på Espa :mk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Her på Østlandet våknet vi til en aldeles strålende 1. mai!
Kanskje det var slik over store deler av landet i dag?

Litt etter kl. 09:00 dro jeg mot Minnesund for å være med på den store MC-samlingen der. Første gang for min del siden det ikke ble noen tur opp dit i det hustrige 1. mai vårværet vi hadde i fjor...

Første stopp, Lygna...

Bilde

Deretter en ny stopp et lite stykke in på rv. 180 i retning Hurdal; flott Hadelandsnatur for de som liker skog...
Og ja, jeg liker skogen :thumleft

Bilde

Bilde

Deretter gikk turen over Minneåsen og på denne idylliske svingveien var jeg stort sett alene, kun en til lå foran meg i løypa.
Etter å ha sving meg over åsen var det strake veien til treffplassen.
Her var jeg så avgjort ikke alene :knegg

Bilde

Bilde

Og det kom flere hele tiden mens jeg var der. Hørte nettopp på nyhetene at det hadde vært flere tusen innom.
Været hadde helt klart sitt å si, men også denne damen trakk en del folk også, vil jeg tro... :knegg :

Bilde

Hun så for øvrig ut som hun trivdes godt blant oss motorsyklister... :)

Bilde

Før Siv Jensen holdt sitt politiske innlegg hadde bandet Los Mosquitos (tror jeg bandet het...?) spilt en del coverlåter og gjorde en anstednig jobb i så måte. Samtidig ruslet jeg rundt og tok noen bilder av artige sykler...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Var mye bra kubikk på stedet, ja!

Jeg dro fra Minnesund før det trolig begynte å bli litt kaotisk og dro mot Hamar/Gjøvik. Ingen kø, bare behagelig kjøring med innlagte pauser på dertil egnede steder...:

Bilde

Bilde

Dro til Gjøvik og tok en matbit på dette stedet...:

Bilde

Var mange MCister på plassen utenfor Shell/CC og Statoil'en på Gjøvik også.

Bilde

Bilde

Tok deretter følge med en gjeng fra Gjøvik til Lygna, en kolonne på kanskje 100 meter i behagelig tempo.
Flott vær og fin temperatur, en utrolig fin dag!!
På Lygna var det også samlet mange...:

Bilde

Så var jeg hjemme igjen på Hadeland, men dro slett ikke rett hjem! Måtte jo få med meg litt av Randsfjorden rundt også, ikke sant?

Kjørte over Tingelstad, stoppet og tok et bilde av Hadelandslandskapet...:

Bilde

... og fortsatte langs Randsfjorden og tok følge med denne gjengen til Jevnaker...:

Bilde

Alt i alt en meget hyggelig og flott dag for oss motorsyklister her på Østlandet!!!

Og helt til slutt:
den kinesiske pepperbiffen på Harestua Kro ved gml. rv. 4 var en god avslutning på dagen :thumleft
Her var det også flere MCister som valgte å ta en pause før siste etappe inn til Oslo.

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Takk for en fin pressemessig dekning,kamerat AJ !! :terge :bananas :notlistening

Kjørte selv en stund i et slikt følge----topp ! ;)

Nil satis nisi optimum !

Svar