Ikke gnist! Hva kan det være?

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
powerfulglenn
Innlegg: 49
Registrert: 18 jul 2011, 08:51
Motorsykkelen din: Sachs Xtc 125 2001, Aprilia RS 125 1998

Re: Ikke gnist! Hva kan det være?

Legg inn av powerfulglenn »

Dexter skrev:Du kan godt plukke forgasseren fra hverandre uten å måtte justere, under forutsetning at du IKKE tok ut blandingsskruen. Tok du den ut så må den nødvendigvis justeres. Det gjøres ved å skru den helt inn, deretter ut så mange omdreininger som foreskrevet av produsent. På de jeg har hatt så har alle merkelig nok vært 1 og trekvart omdreining ut som første utgangspunkt. Deretter justering iht. hvordan blandingen ser ut til å være. De fleste har fungert helt fint på 1 og trekvart...
ok:) takker for svar:) da skal jeg prøve det;) blande skruen er den med sånn gullfjær på?:)
Bil: BMW E30 320I
Lett MC : Sachs XTC 125R 2002, Aprilia RS 125 98Mod
Mitt Lett sykkel prosjekt:http://www.apriliaforum.no/viewtopic.php?f=26&t=9564

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Ikke gnist! Hva kan det være?

Legg inn av Dexter »

powerfulglenn skrev:
Dexter skrev:Du kan godt plukke forgasseren fra hverandre uten å måtte justere, under forutsetning at du IKKE tok ut blandingsskruen. Tok du den ut så må den nødvendigvis justeres. Det gjøres ved å skru den helt inn, deretter ut så mange omdreininger som foreskrevet av produsent. På de jeg har hatt så har alle merkelig nok vært 1 og trekvart omdreining ut som første utgangspunkt. Deretter justering iht. hvordan blandingen ser ut til å være. De fleste har fungert helt fint på 1 og trekvart...
ok:) takker for svar:) da skal jeg prøve det;) blande skruen er den med sånn gullfjær på?:)
Tja, det har sannsynligvis fjær. Du vil også finne flere dyser på forskjellige steder. Disse kan du ta ut og gjøre ren. Blandeskruen burde du også ta ut når du først tar den fra hverandre. Bare skru den inn og noter hvor mye den går, så skruer du den ut like mye når du setter samme igjen :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
powerfulglenn
Innlegg: 49
Registrert: 18 jul 2011, 08:51
Motorsykkelen din: Sachs Xtc 125 2001, Aprilia RS 125 1998

Re: Ikke gnist! Hva kan det være?

Legg inn av powerfulglenn »

Skjønner ingen ting jeg :S Jeg har kjørt korte turer maks 5 min også hatt den oppe i høyt turtall.. Men her om dagen så kjørte jeg en "Lang" tur... maks 30 min også stoppa den pga tom for bensin... Greit nok å fylte på mer og kjørte hjem.. Neste dag så skulle jeg kjøre også da ville den ikke starte... Første jeg tenkte: Hmmm, ikke Gnist nå igjen?
Jeg hadde riktig.. Gnista er borte :S Kan noen hjelpe meg litt? Begynner å bli litt lei... Er jo Yamaha deler + Motor så det er jo kvalitet..
Tenkte snart å demontere hele sykkelen...
Bil: BMW E30 320I
Lett MC : Sachs XTC 125R 2002, Aprilia RS 125 98Mod
Mitt Lett sykkel prosjekt:http://www.apriliaforum.no/viewtopic.php?f=26&t=9564

Brukeravatar
powerfulglenn
Innlegg: 49
Registrert: 18 jul 2011, 08:51
Motorsykkelen din: Sachs Xtc 125 2001, Aprilia RS 125 1998

Re: Ikke gnist! Hva kan det være?

Legg inn av powerfulglenn »

kan det egentlig være tennplata der ? :P
Bil: BMW E30 320I
Lett MC : Sachs XTC 125R 2002, Aprilia RS 125 98Mod
Mitt Lett sykkel prosjekt:http://www.apriliaforum.no/viewtopic.php?f=26&t=9564

Svar