Snakker du om kvinnfolk eller motorsykkel nå..? : lolRelax skrev: Klart man skulle ha hvertfall minst 2 for å dekke alle behov og ønsker ...men det koster
Sent from my GT-I9300
Snakker du om kvinnfolk eller motorsykkel nå..? : lolRelax skrev: Klart man skulle ha hvertfall minst 2 for å dekke alle behov og ønsker ...men det koster
Så vidt meg bekjent så trenger man ikke noe førebevis på å sjekke damer, så den biten har jeg gjennomført siden ung alder og valget er nå tatt for livet ut :)Relax skrev:Bjerknez skrev:I følge hva jeg har lest så annbefales ofte slike streetsykler som nybegynner MC da sittestillingen er mer oppreist etc.... ?Relax skrev:Er den det?Bjerknez skrev:simpson skrev:ZZR-Erling skrev:Kawa er Kawa...gode greier!
Joda, jeg skjønner at man skal kjøpe en sykkel som faktisk passer til bruken etc. og at en streetsykkel kanskje er en enklere førstegangssykkel,
Å finne rette sykkel er omrent som å finne rette Dame;)
Mange fristelser og ofte må man prøve flere..
Få bli værende med den første de har .. ,, noen må prøve mange før de bestemmer seg.
Noen blir fristet til nye hele livet...
Vi har forskjellige perioder hvor forskjellige kanskje passer best..
Klart man skulle ha hvertfall minst 2 for å dekke alle behov og ønsker ...men det koster
Liker man fart og spenning,,,å ta kurver og høydedrag litt mer tettgående, så velger man deretter ..
Liker man litt mer laid back, kanskje roligere atmosfære ...avslappede opplevelser så velger man kanskje litt annerledes..
Smak og behag...
Et kompromiss er Powercruiser :-)
Det har du helt rett i! :)Zadnez skrev:Du virker noe ubestemt, i et innlegg har du bestemt deg for ducati monster eller evo, i neste for en ren cruiser... dette er jo ytterlighetene. Hva med en god touringsykkel som ligger litt midt i mellom? Eller en Sportster som er enda litt midt i mellom. Sportster er en kjempemorsom sykkel. Jeg har hatt to i tillegg til en HD Fat Bob som er en ren cruiser. Sportsteren var klart morsomt. Da får du både litt akselrasjon og mye dreiemoment om du går for 1200 kubikk. Også er det jo HD da:) Sportsteren er en fantastisk fin nybegynnersykkel forresten.
Nå kan jeg ikke snakke for Monster 796 for den har jeg ikke kjørt, men har HYM 796 og de veier omtrent det samme. Den har mer enn nok krefter for "vanlig" kjøring så tror ikke du behøver å engste deg med mindre du ofte ligger i 120-130++ og ønsker enda mer akselerasjon, da begynner den å dabbe av litt. Men hvor ofte er det du egentlig har behov for dette? I disse hastighetene ryker lappen fort.Bjerknez skrev:Men Kawazaki Z800 er jo også tøff synes jeg. Dessuten så kjører den (så vidt jeg vet) fletta av Monster 796 og koster omtrent like mye...Andreas skrev:Bjerknez skrev:Nei takke meg til...
Bla bla bla bla bla
Yamaha XVS 1300 eller Kawazaki Z800? :)
Monster 796
Ett eller annet rart oppe i hodet mitt sier meg at Monster 796 ikke går så bra som den ser ut til. Man kjører en sykkel som ser ut som en skikkelig værsting, men sannheten er at den ikke går så bra som den ser ut til å gjøre.
Blir mye fokus på fart her og ikke kjøreglede etc. men jeg er nok litt for fersk til å ta avgjørelser ennå. Prøvekjøring må uansett til og det er vel nøkkelordet her. Blir mye synsing fra min side føler jeg :)
Tja.. å snakke "behov" når det gjelder sykkel blir litt feil tror jeg.ega16 skrev:Nå kan jeg ikke snakke for Monster 796 for den har jeg ikke kjørt, men har HYM 796 og de veier omtrent det samme. Den har mer enn nok krefter for "vanlig" kjøring så tror ikke du behøver å engste deg med mindre du ofte ligger i 120-130++ og ønsker enda mer akselerasjon, da begynner den å dabbe av litt. Men hvor ofte er det du egentlig har behov for dette? I disse hastighetene ryker lappen fort.Bjerknez skrev:Men Kawazaki Z800 er jo også tøff synes jeg. Dessuten så kjører den (så vidt jeg vet) fletta av Monster 796 og koster omtrent like mye...Andreas skrev:Bjerknez skrev:Nei takke meg til...
Bla bla bla bla bla
Yamaha XVS 1300 eller Kawazaki Z800? :)
Monster 796
Ett eller annet rart oppe i hodet mitt sier meg at Monster 796 ikke går så bra som den ser ut til. Man kjører en sykkel som ser ut som en skikkelig værsting, men sannheten er at den ikke går så bra som den ser ut til å gjøre.
Blir mye fokus på fart her og ikke kjøreglede etc. men jeg er nok litt for fersk til å ta avgjørelser ennå. Prøvekjøring må uansett til og det er vel nøkkelordet her. Blir mye synsing fra min side føler jeg :)
Den har godt bånndrag og gjør 0-100 på underkant av 4 sekunder (forutsetter selvfølgelig at man kan klutsje/gire). mao den drar 99% av bilene på norske veier selvom den ikke akkurat er av de raskeste MCene.
Det som er langt viktigere enn hvor mye krefter eller hvor fort MCen går er ferdighetene.
Hva er lengre avstander? Snakker vi 100 mil i løpet av en dag? Da bør du nok isåfall se på Sports tourere og ikke nakne sykler.Bjerknez skrev:Tja.. å snakke "behov" når det gjelder sykkel blir litt feil tror jeg.ega16 skrev:Nå kan jeg ikke snakke for Monster 796 for den har jeg ikke kjørt, men har HYM 796 og de veier omtrent det samme. Den har mer enn nok krefter for "vanlig" kjøring så tror ikke du behøver å engste deg med mindre du ofte ligger i 120-130++ og ønsker enda mer akselerasjon, da begynner den å dabbe av litt. Men hvor ofte er det du egentlig har behov for dette? I disse hastighetene ryker lappen fort.Bjerknez skrev:Men Kawazaki Z800 er jo også tøff synes jeg. Dessuten så kjører den (så vidt jeg vet) fletta av Monster 796 og koster omtrent like mye...Andreas skrev:Bjerknez skrev:Nei takke meg til...
Bla bla bla bla bla
Yamaha XVS 1300 eller Kawazaki Z800? :)
Monster 796
Ett eller annet rart oppe i hodet mitt sier meg at Monster 796 ikke går så bra som den ser ut til. Man kjører en sykkel som ser ut som en skikkelig værsting, men sannheten er at den ikke går så bra som den ser ut til å gjøre.
Blir mye fokus på fart her og ikke kjøreglede etc. men jeg er nok litt for fersk til å ta avgjørelser ennå. Prøvekjøring må uansett til og det er vel nøkkelordet her. Blir mye synsing fra min side føler jeg :)
Den har godt bånndrag og gjør 0-100 på underkant av 4 sekunder (forutsetter selvfølgelig at man kan klutsje/gire). mao den drar 99% av bilene på norske veier selvom den ikke akkurat er av de raskeste MCene.
Det som er langt viktigere enn hvor mye krefter eller hvor fort MCen går er ferdighetene.
har ikke behov for sykkel i det hele tatt jeg, så da burde jeg heller kanskje kjøpt meg en ny Golf 1.6? :)
Poenget er at jeg vil ha en sykkel som går bra ved siden av at den er god å kjøre over lengre avstander, og da har jeg jo skjønt at jeg selv må finne ut av hva jeg ønsker...
Det blir i tillfelle en gang i året (sommerferien) hvor vi snakker om lengre avstander, men med korte etapper. Ca. 60 mil til destinasjonsstedet, på en dag med mange stopp. Utenom dette så snakker vi daglige småturer på maks 10 mil hvis jeg vil ta meh en svingom etter jobb eller i helgene.ega16 skrev:Hva er lengre avstander? Snakker vi 100 mil i løpet av en dag? Da bør du nok isåfall se på Sports tourere og ikke nakne sykler.Bjerknez skrev:Tja.. å snakke "behov" når det gjelder sykkel blir litt feil tror jeg.ega16 skrev:Nå kan jeg ikke snakke for Monster 796 for den har jeg ikke kjørt, men har HYM 796 og de veier omtrent det samme. Den har mer enn nok krefter for "vanlig" kjøring så tror ikke du behøver å engste deg med mindre du ofte ligger i 120-130++ og ønsker enda mer akselerasjon, da begynner den å dabbe av litt. Men hvor ofte er det du egentlig har behov for dette? I disse hastighetene ryker lappen fort.Bjerknez skrev:Men Kawazaki Z800 er jo også tøff synes jeg. Dessuten så kjører den (så vidt jeg vet) fletta av Monster 796 og koster omtrent like mye...Andreas skrev:Bjerknez skrev:Nei takke meg til...
Bla bla bla bla bla
Yamaha XVS 1300 eller Kawazaki Z800? :)
Monster 796
Ett eller annet rart oppe i hodet mitt sier meg at Monster 796 ikke går så bra som den ser ut til. Man kjører en sykkel som ser ut som en skikkelig værsting, men sannheten er at den ikke går så bra som den ser ut til å gjøre.
Blir mye fokus på fart her og ikke kjøreglede etc. men jeg er nok litt for fersk til å ta avgjørelser ennå. Prøvekjøring må uansett til og det er vel nøkkelordet her. Blir mye synsing fra min side føler jeg :)
Den har godt bånndrag og gjør 0-100 på underkant av 4 sekunder (forutsetter selvfølgelig at man kan klutsje/gire). mao den drar 99% av bilene på norske veier selvom den ikke akkurat er av de raskeste MCene.
Det som er langt viktigere enn hvor mye krefter eller hvor fort MCen går er ferdighetene.
har ikke behov for sykkel i det hele tatt jeg, så da burde jeg heller kanskje kjøpt meg en ny Golf 1.6? :)
Poenget er at jeg vil ha en sykkel som går bra ved siden av at den er god å kjøre over lengre avstander, og da har jeg jo skjønt at jeg selv må finne ut av hva jeg ønsker...
60mil er nok muligens litt i grenseland, men er nok gjennomførbart (på svingete veier) på de fleste sykler om man tar seg gode pauser underveis, har opparbeidet seg litt stamina på å kjøre langt, samt en eller to dager på å komme seg på etter turen.Bjerknez skrev:Det blir i tillfelle en gang i året (sommerferien) hvor vi snakker om lengre avstander, men med korte etapper. Ca. 60 mil til destinasjonsstedet, på en dag med mange stopp. Utenom dette så snakker vi daglige småturer på maks 10 mil hvis jeg vil ta meh en svingom etter jobb eller i helgene.
Ja, det hadde blitt mange stopp og kanskje også en overnating på veien i verste fall.ega16 skrev:60mil er nok muligens litt i grenseland, men er nok gjennomførbart (på svingete veier) på de fleste sykler om man tar seg gode pauser underveis, har opparbeidet seg litt stamina på å kjøre langt, samt en eller to dager på å komme seg på etter turen.Bjerknez skrev:Det blir i tillfelle en gang i året (sommerferien) hvor vi snakker om lengre avstander, men med korte etapper. Ca. 60 mil til destinasjonsstedet, på en dag med mange stopp. Utenom dette så snakker vi daglige småturer på maks 10 mil hvis jeg vil ta meh en svingom etter jobb eller i helgene.
60mil på motorvei derimot tror jeg hadde blitt veldig slitsomt på en sykkel uten særlig vindbeskyttelse.
Det der er bare en kosetur på en lettkjørt 1050 TigerBjerknez skrev:Ja, det hadde blitt mange stopp og kanskje også en overnating på veien i verste fall.ega16 skrev:60mil er nok muligens litt i grenseland, men er nok gjennomførbart (på svingete veier) på de fleste sykler om man tar seg gode pauser underveis, har opparbeidet seg litt stamina på å kjøre langt, samt en eller to dager på å komme seg på etter turen.Bjerknez skrev:Det blir i tillfelle en gang i året (sommerferien) hvor vi snakker om lengre avstander, men med korte etapper. Ca. 60 mil til destinasjonsstedet, på en dag med mange stopp. Utenom dette så snakker vi daglige småturer på maks 10 mil hvis jeg vil ta meh en svingom etter jobb eller i helgene.
60mil på motorvei derimot tror jeg hadde blitt veldig slitsomt på en sykkel uten særlig vindbeskyttelse.
Turen blir fra Fredrikstad/Hamar/Lom/Styrnefjellet/Geiranger/trollstigen/Åndalsnes/molde. Men som sagt, kun en gang i året og mange stopp.
Så hva egner seg best (normalt sett) til slike etapper? Kawazaki Z800 eller XVS 1300?
Har ikke kjørt noen av delene så kan egentlig ikke uttale meg annet enn synsing, men det er jo 2 helt forskjellige sykler bygd for forskjellige kjørestiler.Bjerknez skrev:Ja, det hadde blitt mange stopp og kanskje også en overnating på veien i verste fall.ega16 skrev:60mil er nok muligens litt i grenseland, men er nok gjennomførbart (på svingete veier) på de fleste sykler om man tar seg gode pauser underveis, har opparbeidet seg litt stamina på å kjøre langt, samt en eller to dager på å komme seg på etter turen.Bjerknez skrev:Det blir i tillfelle en gang i året (sommerferien) hvor vi snakker om lengre avstander, men med korte etapper. Ca. 60 mil til destinasjonsstedet, på en dag med mange stopp. Utenom dette så snakker vi daglige småturer på maks 10 mil hvis jeg vil ta meh en svingom etter jobb eller i helgene.
60mil på motorvei derimot tror jeg hadde blitt veldig slitsomt på en sykkel uten særlig vindbeskyttelse.
Turen blir fra Fredrikstad/Hamar/Lom/Styrnefjellet/Geiranger/trollstigen/Åndalsnes/molde. Men som sagt, kun en gang i året og mange stopp.
Så hva egner seg best (normalt sett) til slike etapper? Kawazaki Z800 eller XVS 1300?
Vi kjørte jo prehøsttur nå i helgen, og jeg tror ikke vi var over 45 mil noen dager. Da kjørte vi stort sett fra kl 9-10 til ca kl 20. Du vil sikkert kunne klare lengre etapper etterhvert, men da skal du holde høy fart, og spise lite..Bjerknez skrev:Ja, det hadde blitt mange stopp og kanskje også en overnating på veien i verste fall.ega16 skrev:60mil er nok muligens litt i grenseland, men er nok gjennomførbart (på svingete veier) på de fleste sykler om man tar seg gode pauser underveis, har opparbeidet seg litt stamina på å kjøre langt, samt en eller to dager på å komme seg på etter turen.Bjerknez skrev:Det blir i tillfelle en gang i året (sommerferien) hvor vi snakker om lengre avstander, men med korte etapper. Ca. 60 mil til destinasjonsstedet, på en dag med mange stopp. Utenom dette så snakker vi daglige småturer på maks 10 mil hvis jeg vil ta meh en svingom etter jobb eller i helgene.
60mil på motorvei derimot tror jeg hadde blitt veldig slitsomt på en sykkel uten særlig vindbeskyttelse.
Turen blir fra Fredrikstad/Hamar/Lom/Styrnefjellet/Geiranger/trollstigen/Åndalsnes/molde. Men som sagt, kun en gang i året og mange stopp.
Så hva egner seg best (normalt sett) til slike etapper? Kawazaki Z800 eller XVS 1300?