Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Jepp denne sykkelen har absolutt potensiale, :) vi tok en kjapp sjekk idag og må si at jeg har sett værre...
den er attpåtil kjørbar og faktisk et helt "Ålrait" prosjekt..
under her viser jeg fargen Z1000'en skal få: dette er original-fargen visstnok.. og side-vogna skal selvsagt få samme fargen
den er attpåtil kjørbar og faktisk et helt "Ålrait" prosjekt..
under her viser jeg fargen Z1000'en skal få: dette er original-fargen visstnok.. og side-vogna skal selvsagt få samme fargen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Var på utkikk etter bilder av Z1000 MkII og havnet her. Veldig mye bra info i forumet, så jeg får starte med å takke de ansvarlige.
Så da kan jeg kanskje bidra litt når jeg først er her. Sykkelen dere har tenkt å restaurere er faktisk en 1979 Z1000 ST med typebetegnelsen E1 (du kan verifisere dette på ramme- og motornummer. Det starter med KZT00E hvis det er en ST og KZT00A hvis det er en MkII). Dette er kardang-utgaven av MkII, og selv om ST og MkII ser veldig like ut i utgangspunktet finnes det en god del forskjeller på dem. Kan være greit å være obs på når man skal ut og finne deler. Motoren er likevel den samme, og det er uten tvil den beste (vel, det er kanskje litt subjektivt, men det er i alle fall den mest slitesterke) Z-motoren.
Bilde av Z1000 ST i Luminous Dark Red lakk (kom også i Black Pearl og Luminous Green i 1979):
Så da kan jeg kanskje bidra litt når jeg først er her. Sykkelen dere har tenkt å restaurere er faktisk en 1979 Z1000 ST med typebetegnelsen E1 (du kan verifisere dette på ramme- og motornummer. Det starter med KZT00E hvis det er en ST og KZT00A hvis det er en MkII). Dette er kardang-utgaven av MkII, og selv om ST og MkII ser veldig like ut i utgangspunktet finnes det en god del forskjeller på dem. Kan være greit å være obs på når man skal ut og finne deler. Motoren er likevel den samme, og det er uten tvil den beste (vel, det er kanskje litt subjektivt, men det er i alle fall den mest slitesterke) Z-motoren.
Bilde av Z1000 ST i Luminous Dark Red lakk (kom også i Black Pearl og Luminous Green i 1979):
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Velkommen!KZrider skrev:Var på utkikk etter bilder av Z1000 MkII og havnet her. Veldig mye bra info i forumet, så jeg får starte med å takke de ansvarlige.
Så da kan jeg kanskje bidra litt når jeg først er her. Sykkelen dere har tenkt å restaurere er faktisk en 1979 Z1000 ST med typebetegnelsen E1 (du kan verifisere dette på ramme- og motornummer. Det starter med KZT00E hvis det er en ST og KZT00A hvis det er en MkII). Dette er kardang-utgaven av MkII, og selv om ST og MkII ser veldig like ut i utgangspunktet finnes det en god del forskjeller på dem. Kan være greit å være obs på når man skal ut og finne deler. Motoren er likevel den samme, og det er uten tvil den beste (vel, det er kanskje litt subjektivt, men det er i alle fall den mest slitesterke) Z-motoren.
Bilde av Z1000 ST i Luminous Dark Red lakk (kom også i Black Pearl og Luminous Green i 1979):
Hyggelig med mye medlemmer som skryter av Forumet i første post
Det er er bare å spre ordet; vi tar gjerne i mot flere medlemmer :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Heisann KZrider!
Takk for tilbakemelding! Har på følelse av at du blir gull verdt for oss etterhvert Så håper du blir her på forumet fremover og kan bidra med løsninger på det vi måtte lure på
Takk for tilbakemelding! Har på følelse av at du blir gull verdt for oss etterhvert Så håper du blir her på forumet fremover og kan bidra med løsninger på det vi måtte lure på
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Så en gammel Kawasaki 500 utenfor MC-huset Nydal forleden.cheron skrev:Heisann KZrider!
Takk for tilbakemelding! Har på følelse av at du blir gull verdt for oss etterhvert Så håper du blir her på forumet fremover og kan bidra med løsninger på det vi måtte lure på
Tror verksmesteren der eier den,kjempefin !
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Etter at Cheron og jeg var ferdig med å "bygge" Transporter, tok jeg og målte kompresjonen på Sidevogns-prosjektet. og dette ser svært lovende ut.. !
så jeg tenker at vi bare fikser det kosmetiske på motoren, lakk og polerer diverse deksler,,
resten av sykkelen skal få nytt i alt av lagre, og simmerringer etc,,
så jeg tenker at vi bare fikser det kosmetiske på motoren, lakk og polerer diverse deksler,,
resten av sykkelen skal få nytt i alt av lagre, og simmerringer etc,,
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Da er vi i gang igjen folkens! Sesongen 2009/10 på Verkstedet med det rare i; Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer!
Dagen starta med at jeg og hansraymond tuslet en times tid med sykkelen før jeg reiste på jobb for å tjene til salt på maten
Hansraymond fortsatte deretter alene med musikk, potetgull, kaffe og hva han nå har finni på... Lar bildene tale for seg selv...
Påbegynt demontering
Sidevognsramma, ramma, baksving, diverse småtteri blir sendt til sandblåsing/glassblåsing og pulverlakkering i løpet av ett par uker. Tank, skjermer og sidevogna blir levert til lakkeren vår. Har trua på at den blir ferdig i løpet av vinteren om alt klaffer.
Motoren lever, den ble starta for testing forrige uke, og der trengs det litt gjennomgang og forgasserrens/justering. Motor skal også lakkeres...
Fortsettelse følger.. Følg med, følg med!
Dagen starta med at jeg og hansraymond tuslet en times tid med sykkelen før jeg reiste på jobb for å tjene til salt på maten
Hansraymond fortsatte deretter alene med musikk, potetgull, kaffe og hva han nå har finni på... Lar bildene tale for seg selv...
Påbegynt demontering
Sidevognsramma, ramma, baksving, diverse småtteri blir sendt til sandblåsing/glassblåsing og pulverlakkering i løpet av ett par uker. Tank, skjermer og sidevogna blir levert til lakkeren vår. Har trua på at den blir ferdig i løpet av vinteren om alt klaffer.
Motoren lever, den ble starta for testing forrige uke, og der trengs det litt gjennomgang og forgasserrens/justering. Motor skal også lakkeres...
Fortsettelse følger.. Følg med, følg med!
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Jupp!! :)
Absolutt et brukbart objekt denna, nu er den demontert i biter, og jeg har fått sett hva som trengs av deler og innsats,
så har absolutt fått trua på at denne får nytt liv i vinter!! (Cheron: krystall neste??) Takk for lånet av kameraet ditt,
Absolutt et brukbart objekt denna, nu er den demontert i biter, og jeg har fått sett hva som trengs av deler og innsats,
så har absolutt fått trua på at denne får nytt liv i vinter!! (Cheron: krystall neste??) Takk for lånet av kameraet ditt,
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
cheron skrev:Da er vi i gang igjen folkens! Sesongen 2009/10 på Verkstedet med det rare i; Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer!
Dagen starta med at jeg og hansraymond tuslet en times tid med sykkelen før jeg reiste på jobb for å tjene til salt på maten
Hansraymond fortsatte deretter alene med musikk, potetgull, kaffe og hva han nå har finni på... Lar bildene tale for seg selv...
Påbegynt demontering
Sidevognsramma, ramma, baksving, diverse småtteri blir sendt til sandblåsing/glassblåsing og pulverlakkering i løpet av ett par uker. Tank, skjermer og sidevogna blir levert til lakkeren vår. Har trua på at den blir ferdig i løpet av vinteren om alt klaffer.
Motoren lever, den ble starta for testing forrige uke, og der trengs det litt gjennomgang og forgasserrens/justering. Motor skal også lakkeres...
Fortsettelse følger.. Følg med, følg med!
her er fortsettelsen på kavalkaden med Kawa rep/demontering.
motor er tatt ut og innvendig ser den meget bra ut..
følg med mere kommer!!
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
- Snill Vaffel
- Innlegg: 1001
- Registrert: 07 nov 2008, 18:11
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
- Sted: Buskerud
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Her har du jaggu litt å henge fingrene i blir gøy å følge med utvikklingen av prosjektet
Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
update... update... hvordan går det med dette spennende prosjektet?? :) :-)
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Delene ligger hos lakkeren vår :) Ble levert i går Skal holde dere oppdatert når jeg har henta deleneGlobe skrev:update... update... hvordan går det med dette spennende prosjektet?? :) :-)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Jeg tror gærningengen fra Ænnebu har hoggd Cagge jeg ? Er jo ikke spor etter henne på bildene. Ånkli særriøst alvorlig. En særriøst fiendtlig handling spør dere meg, og bare for en gjenstridig bak aksel ? Først bikkja, og nå er Donnaen omgjort til atomer. Det er et par HG kjærringer i Ænnebu som jeg må ha særriøse samtaler med snøggast råd så slabbedaskene blir rett troende igjen. Jeg tør aldri å transportere mitt kvapsete legeme i hg sin flyat nord for kanalbrua mere ihvertfall. Er det bismak på kjøttdeigen så vet dere hvem dere skal klage til !
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Står i kroken hu :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Verkstede med det rare i: Prosjekt Kawa Z1000 sidevognsracer
Sånn behandling er ikke en Donna verdig din lille gnom !