Bagasjeråd
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Bagasjeråd
Håper å tappe av forumets erfaring ang bagasjeløsning til Honda VFR800. Tenkte først toppboks men er blitt skeptisk med tanke på turbulens + vekt og fartsbegrensning (?). Hvilken type oppakning gir den mest stabile sykkelen på langtur? Har ikke lyst til å legge 1000-lapper i dyre kofferter hvis andre og rimeligere løsninger gir en bedre kjøreopplevelse.
Re: Bagasjeråd
Jeg kjenner ikke til VFR800 men vanligvis så merker jeg lite til tankveske og sideveske. Toppboks kan påvirke endl i høy hastighet.LoneRider skrev:Håper å tappe av forumets erfaring ang bagasjeløsning til Honda VFR800. Tenkte først toppboks men er blitt skeptisk med tanke på turbulens + vekt og fartsbegrensning (?). Hvilken type oppakning gir den mest stabile sykkelen på langtur? Har ikke lyst til å legge 1000-lapper i dyre kofferter hvis andre og rimeligere løsninger gir en bedre kjøreopplevelse.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bagasjeråd
Jeg har ikke hatt noe problem med toppboksen min i høy fart. Og da mener jeg fortere enn du sikkert har tenkt til å kjøre på tur.
Re: Bagasjeråd
Min GTR1400 begynner å logre med halen ved 210km/t. Blir værre og værre jo fortere jeg kjører, men hvis det er helt rolig luft, ikke vind eller annen trafikk som lager turbulens så er det ikke så ille.mortenolb skrev:Jeg har ikke hatt noe problem med toppboksen min i høy fart. Og da mener jeg fortere enn du sikkert har tenkt til å kjøre på tur.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bagasjeråd
Tror det stod 214 på meteret mitt, og da merka jeg ingenting til at toppboksen var der i hvertfall. Skal sies at den ikke gjør stort mer, så til min sykkel er det fint! Ikke at disse hastighetene er brukbare i norge uansett, men.
- PCP
- Innlegg: 562
- Registrert: 06 okt 2012, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
- Bosted: Høvik
Re: Bagasjeråd
Bare av nysgjerrighet, har du, eller finnes det i det hele tatt toppbokser som er godkjent for sånne hastigheter? (På min Givi Monokey står det max 130Kmt@10kg)JohnnyTh skrev: Min GTR1400 begynner å logre med halen ved 210km/t. Blir værre og værre jo fortere jeg kjører, men hvis det er helt rolig luft, ikke vind eller annen trafikk som lager turbulens så er det ikke så ille.
Ellers er jeg enig i alt du skriver, jeg merker toppboksen på VFR750 både i form av ekstra tyngde på feil sted i lav fart, og aerodynamisk i høyere fart. Men det er veldig subtilt, og jeg trodde egentlig ikke jeg merket den før jeg begynte å kjøre en del uten. Så vil på ingen måte kalle det problematisk, men så kjører jeg heller ikke i så høye hastigheter som dere snakker om. Det jeg syns er mest merkbart er om jeg feks ligger bak lastebiler, da vingler det litt mer med boksen, enn uten.
En annen litt snodig ting er at min sykkel har en tendens til at dersom jeg slipper styret og gassen i ca 70-80kmt begynner styret å oscillere frem og tilbake (gå i selvsving/"tankslapper") idet farten går ned gjennom ca 60-50 kmt. Dette er jo noen noen sykler bare gjør, og andre ganger er det feks slitte eller feiljusterte styrelager. Klarer ikke finne feil på styrelager, men har merket meg at det stort sett ikke skjer om jeg ikke har på boksen. Mener ikke og si at dette er noe man må regne med, men det sier noe om at en boks kan forsterke minste lille tegn til "upset" ganske kraftig. Forsåvidt ganske innlysende når man tenker på vektarmen/momentet man får med plassering så høyt og langt bak.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Bagasjeråd
Mine orginalkofferter, som er laget av Givi for Ducati, er merket med max 180km/t og 10kg. De hang fast etter mange timer på Autobahn, innimellom over godkjent hastighet ogsåPCP skrev:Bare av nysgjerrighet, har du, eller finnes det i det hele tatt toppbokser som er godkjent for sånne hastigheter? (På min Givi Monokey står det max 130Kmt@10kg)JohnnyTh skrev: Min GTR1400 begynner å logre med halen ved 210km/t. Blir værre og værre jo fortere jeg kjører, men hvis det er helt rolig luft, ikke vind eller annen trafikk som lager turbulens så er det ikke så ille.


- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bagasjeråd
Mange gode råd og løsninger i denne tråden også, vil jeg tro...
http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=83190#p83190" onclick="window.open(this.href);return false;

http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=83190#p83190" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Bagasjeråd
Takk for innspill - hva tror dere om denne: http://www.xlmoto.no/mc-sideveske-oxford-x40" onclick="window.open(this.href);return false; . Liker at man kan klappe den sammen når den ikke er i bruk, og det finnes tilsvarende tankveske.
Re: Bagasjeråd
Synes å huske det står noe max fart greier et sted men har ikke lest det så nøye.PCP skrev:Bare av nysgjerrighet, har du, eller finnes det i det hele tatt toppbokser som er godkjent for sånne hastigheter? (På min Givi Monokey står det max 130Kmt@10kg)JohnnyTh skrev: Min GTR1400 begynner å logre med halen ved 210km/t. Blir værre og værre jo fortere jeg kjører, men hvis det er helt rolig luft, ikke vind eller annen trafikk som lager turbulens så er det ikke så ille.
Ellers er jeg enig i alt du skriver, jeg merker toppboksen på VFR750 både i form av ekstra tyngde på feil sted i lav fart, og aerodynamisk i høyere fart. Men det er veldig subtilt, og jeg trodde egentlig ikke jeg merket den før jeg begynte å kjøre en del uten. Så vil på ingen måte kalle det problematisk, men så kjører jeg heller ikke i så høye hastigheter som dere snakker om. Det jeg syns er mest merkbart er om jeg feks ligger bak lastebiler, da vingler det litt mer med boksen, enn uten.
En annen litt snodig ting er at min sykkel har en tendens til at dersom jeg slipper styret og gassen i ca 70-80kmt begynner styret å oscillere frem og tilbake (gå i selvsving/"tankslapper") idet farten går ned gjennom ca 60-50 kmt. Dette er jo noen noen sykler bare gjør, og andre ganger er det feks slitte eller feiljusterte styrelager. Klarer ikke finne feil på styrelager, men har merket meg at det stort sett ikke skjer om jeg ikke har på boksen. Mener ikke og si at dette er noe man må regne med, men det sier noe om at en boks kan forsterke minste lille tegn til "upset" ganske kraftig. Forsåvidt ganske innlysende når man tenker på vektarmen/momentet man får med plassering så høyt og langt bak.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Bagasjeråd
Også når det er mye turbulens i luften fra annen trafikk? Jeg merket det spesielt når jeg passerte lastebiler.ZZR-Erling skrev:ZZR1400 er stabil med tre*Givi i toppfarten..
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Bagasjeråd
Jeg har brukt pakksekk godt stroppet fast og har ikke hatt noe problemer med det men har heller ikke vært i så veldig høy fart.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Bagasjeråd
Har hatt cbr1100xx, zzr1400 og nå hayabusa, alle med toppkoffert&sidevesker og alle har jeg hatt 270-300 med uten problemer. Selvfølgelig endrer det kjøreegenskaper men ikke så mye. Det som har vel så mye å si er at du tenker på hvordan du plasserer vekta.
Ingen bagasje er godkjent i slike hastigheter og jeg bruker alltid en pakkstropp som ekstra sikring.
Jeg merker mye bedre vekta av passasjer enn omfang&vekt av bagasje.
Ingen bagasje er godkjent i slike hastigheter og jeg bruker alltid en pakkstropp som ekstra sikring.
Jeg merker mye bedre vekta av passasjer enn omfang&vekt av bagasje.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Bagasjeråd
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ba ... -MC-82497/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lav budsjett løsning.
Og denne kan man snøre tett og stramt for minst mulig luftmotstand.
Lav budsjett løsning.
Og denne kan man snøre tett og stramt for minst mulig luftmotstand.
"Do the right thing"
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Bagasjeråd
Toppboks er utrolig praktisk på tur, dersom du har vært på ferietur uten, vet du å sette pris på den når du får den. Har aldri merket noe til den selv. Hvorfor ikke gjøre livet litt enklere.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Bagasjeråd
Tja....sån også kan det gjøres :-) :-)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Bagasjeråd
L-NA skrev:Tja....sån også kan det gjøres :-) :-)
Er det en GS..? Kjenner den igjen på de firkantede koffertene.. om det er en boxer under der er ikke lett å se..

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- MGR1
- Innlegg: 651
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Bagasjeråd
Toppboks er det dummeste stedet å ha bagasje på en motorsykkel. Faren for wobbling (i lavere hastigheter) og pendling (i høyere hastigheter) øker betraktelig.PCP skrev:JohnnyTh skrev: En annen litt snodig ting er at min sykkel har en tendens til at dersom jeg slipper styret og gassen i ca 70-80kmt begynner styret å oscillere frem og tilbake (gå i selvsving/"tankslapper") idet farten går ned gjennom ca 60-50 kmt. Dette er jo noen noen sykler bare gjør, og andre ganger er det feks slitte eller feiljusterte styrelager. Klarer ikke finne feil på styrelager, men har merket meg at det stort sett ikke skjer om jeg ikke har på boksen. Mener ikke og si at dette er noe man må regne med, men det sier noe om at en boks kan forsterke minste lille tegn til "upset" ganske kraftig. Forsåvidt ganske innlysende når man tenker på vektarmen/momentet man får med plassering så høyt og langt bak.
Du må aldri slippe styret, og spesielt ikke når du har last bak. Nå er det sikkert noen her som vil si at "jeg slapp styret på min [sett inn ønsket merke/modell] i xxx km/t mens jeg kjørte på bakhjulet sittende baklengs mens jeg tok meg en blås" elns, men det beviser ikke annet enn at de har liten erfaring. De fleste motorsykler vil wobble/pendle i en eller annen situasjon. Sjansen for dette vil være større med mye last bak og høyt (type toppboks), men påvirkes også av slitte eller uegnede dekk, vindskjermer, for løse eller for stramme styrelager, for løse svingarmslager, for lite demping i gaffel eller bakdemper(e), innhold (vekt) i bensintank, førerens vekt og bekledning, vegbanens beskaffenhet og friksjon, aerodynamikk og vind, og hvor hardt du holder i styret, kniper bena rundt tanken, eller i hvilken grad du lener deg forover.
Hvis du noen gang har opplevd en skikkelig "tank slapper" vil du bli temmelig var overfor dette neste gang, og kan lettere avsløre tendensen på et tidligere stadium. På noen sykler vil du få et svakt forvarsel når du slakker av hastigheten rundt 40-60 km/t, gjerne i slak sving, og hvis du løsner litt på grepet vil tendensen bli sterkere. Slipp for all del ikke styret, en "tank slapper" kan utvikle seg på få sekunder og vil kunne være umulig å ta inn hvis du er uforberedt.
Wobbling på et tidlig stadium kan reduseres ved å knipe bena tett rundt tanken, lene seg forrover, og gi gass for å komme ut av hastighetsområdet. Dette er lettere sagt enn gjort siden den naturlige tendensen vil være å bremse, noe som gjør det verre. Pendling kan reduseres også ved å holde bena tettere rundt tanken og lene seg frem, men her må man redusere hastigheten forsiktig. Høyere hastighet øker tendensen.
Her er en interessant "tank slapper" utført av en idiot. Det ser ut som han letter litt rett før det skjer. Framhjulet vil da miste friksjonen og begynne å wobble. Han bremser, og gjør det verre:
http://www.youtube.com/watch?v=SAnjjHKclZs
Mulig denne har vært vist her før. Det er en instruksjonsvideo fra 80-tallet som klart viser forskjellen på wobbling og pendling, og sier litt om hva du kan gjøre for å unngå dette. Som tidl. BMW boxer-eier i 22 år kjenner jeg meg igjen i snutten med R90s'en

http://www.youtube.com/watch?v=fvsDIq3WwVA
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Bagasjeråd
Nei, er nok ikke GS`n dette, men en Italiener. Nermere bestamt Moto Guzzi. :-)SuperMorten skrev:L-NA skrev:Tja....sån også kan det gjøres :-) :-)
Er det en GS..? Kjenner den igjen på de firkantede koffertene.. om det er en boxer under der er ikke lett å se..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bagasjeråd
Ingen tvil om det, neiL-NA skrev:
Nei, er nok ikke GS`n dette, men en Italiener. Nermere bestamt Moto Guzzi. :-)

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Bagasjeråd
Du får det til å høres livsfarlig ut å ha toppbox. Jeg har liten tro på at en topbox forårsaket tankslapper ... alene ... det nesten ha vært noe galt med MC eller fører.MGR1 skrev:Toppboks er det dummeste stedet å ha bagasje på en motorsykkel. Faren for wobbling (i lavere hastigheter) og pendling (i høyere hastigheter) øker betraktelig.PCP skrev:JohnnyTh skrev: En annen litt snodig ting er at min sykkel har en tendens til at dersom jeg slipper styret og gassen i ca 70-80kmt begynner styret å oscillere frem og tilbake (gå i selvsving/"tankslapper") idet farten går ned gjennom ca 60-50 kmt. Dette er jo noen noen sykler bare gjør, og andre ganger er det feks slitte eller feiljusterte styrelager. Klarer ikke finne feil på styrelager, men har merket meg at det stort sett ikke skjer om jeg ikke har på boksen. Mener ikke og si at dette er noe man må regne med, men det sier noe om at en boks kan forsterke minste lille tegn til "upset" ganske kraftig. Forsåvidt ganske innlysende når man tenker på vektarmen/momentet man får med plassering så høyt og langt bak.
Du må aldri slippe styret, og spesielt ikke når du har last bak. Nå er det sikkert noen her som vil si at "jeg slapp styret på min [sett inn ønsket merke/modell] i xxx km/t mens jeg kjørte på bakhjulet sittende baklengs mens jeg tok meg en blås" elns, men det beviser ikke annet enn at de har liten erfaring. De fleste motorsykler vil wobble/pendle i en eller annen situasjon. Sjansen for dette vil være større med mye last bak og høyt (type toppboks), men påvirkes også av slitte eller uegnede dekk, vindskjermer, for løse eller for stramme styrelager, for løse svingarmslager, for lite demping i gaffel eller bakdemper(e), innhold (vekt) i bensintank, førerens vekt og bekledning, vegbanens beskaffenhet og friksjon, aerodynamikk og vind, og hvor hardt du holder i styret, kniper bena rundt tanken, eller i hvilken grad du lener deg forover.
Hvis du noen gang har opplevd en skikkelig "tank slapper" vil du bli temmelig var overfor dette neste gang, og kan lettere avsløre tendensen på et tidligere stadium. På noen sykler vil du få et svakt forvarsel når du slakker av hastigheten rundt 40-60 km/t, gjerne i slak sving, og hvis du løsner litt på grepet vil tendensen bli sterkere. Slipp for all del ikke styret, en "tank slapper" kan utvikle seg på få sekunder og vil kunne være umulig å ta inn hvis du er uforberedt.
Wobbling på et tidlig stadium kan reduseres ved å knipe bena tett rundt tanken, lene seg forrover, og gi gass for å komme ut av hastighetsområdet. Dette er lettere sagt enn gjort siden den naturlige tendensen vil være å bremse, noe som gjør det verre. Pendling kan reduseres også ved å holde bena tettere rundt tanken og lene seg frem, men her må man redusere hastigheten forsiktig. Høyere hastighet øker tendensen.
Her er en interessant "tank slapper" utført av en idiot. Det ser ut som han letter litt rett før det skjer. Framhjulet vil da miste friksjonen og begynne å wobble. Han bremser, og gjør det verre:
http://www.youtube.com/watch?v=SAnjjHKclZs
Mulig denne har vært vist her før. Det er en instruksjonsvideo fra 80-tallet som klart viser forskjellen på wobbling og pendling, og sier litt om hva du kan gjøre for å unngå dette. Som tidl. BMW boxer-eier i 22 år kjenner jeg meg igjen i snutten med R90s'en:
http://www.youtube.com/watch?v=fvsDIq3WwVA
Hvor mange tusen mennesker kjører rundt til daglig med topbox? Og hvor ofte forekommer en tankslapper?
Nei, sleng på tobpoxen, og så kan du nærmest glemme den
Re: Bagasjeråd
Litt merkelig sitering herMGR1 skrev:Toppboks er det dummeste stedet å ha bagasje på en motorsykkel. Faren for wobbling (i lavere hastigheter) og pendling (i høyere hastigheter) øker betraktelig.PCP skrev:JohnnyTh skrev: En annen litt snodig ting er at min sykkel har en tendens til at dersom jeg slipper styret og gassen i ca 70-80kmt begynner styret å oscillere frem og tilbake (gå i selvsving/"tankslapper") idet farten går ned gjennom ca 60-50 kmt. Dette er jo noen noen sykler bare gjør, og andre ganger er det feks slitte eller feiljusterte styrelager. Klarer ikke finne feil på styrelager, men har merket meg at det stort sett ikke skjer om jeg ikke har på boksen. Mener ikke og si at dette er noe man må regne med, men det sier noe om at en boks kan forsterke minste lille tegn til "upset" ganske kraftig. Forsåvidt ganske innlysende når man tenker på vektarmen/momentet man får med plassering så høyt og langt bak.
Du må aldri slippe styret, og spesielt ikke når du har last bak. Nå er det sikkert noen her som vil si at "jeg slapp styret på min [sett inn ønsket merke/modell] i xxx km/t mens jeg kjørte på bakhjulet sittende baklengs mens jeg tok meg en blås" elns, men det beviser ikke annet enn at de har liten erfaring. De fleste motorsykler vil wobble/pendle i en eller annen situasjon. Sjansen for dette vil være større med mye last bak og høyt (type toppboks), men påvirkes også av slitte eller uegnede dekk, vindskjermer, for løse eller for stramme styrelager, for løse svingarmslager, for lite demping i gaffel eller bakdemper(e), innhold (vekt) i bensintank, førerens vekt og bekledning, vegbanens beskaffenhet og friksjon, aerodynamikk og vind, og hvor hardt du holder i styret, kniper bena rundt tanken, eller i hvilken grad du lener deg forover.
Hvis du noen gang har opplevd en skikkelig "tank slapper" vil du bli temmelig var overfor dette neste gang, og kan lettere avsløre tendensen på et tidligere stadium. På noen sykler vil du få et svakt forvarsel når du slakker av hastigheten rundt 40-60 km/t, gjerne i slak sving, og hvis du løsner litt på grepet vil tendensen bli sterkere. Slipp for all del ikke styret, en "tank slapper" kan utvikle seg på få sekunder og vil kunne være umulig å ta inn hvis du er uforberedt.
Wobbling på et tidlig stadium kan reduseres ved å knipe bena tett rundt tanken, lene seg forrover, og gi gass for å komme ut av hastighetsområdet. Dette er lettere sagt enn gjort siden den naturlige tendensen vil være å bremse, noe som gjør det verre. Pendling kan reduseres også ved å holde bena tettere rundt tanken og lene seg frem, men her må man redusere hastigheten forsiktig. Høyere hastighet øker tendensen.
Her er en interessant "tank slapper" utført av en idiot. Det ser ut som han letter litt rett før det skjer. Framhjulet vil da miste friksjonen og begynne å wobble. Han bremser, og gjør det verre:
http://www.youtube.com/watch?v=SAnjjHKclZs
Mulig denne har vært vist her før. Det er en instruksjonsvideo fra 80-tallet som klart viser forskjellen på wobbling og pendling, og sier litt om hva du kan gjøre for å unngå dette. Som tidl. BMW boxer-eier i 22 år kjenner jeg meg igjen i snutten med R90s'en:
http://www.youtube.com/watch?v=fvsDIq3WwVA

Jeg har aldri merket noe til at jeg har toppboks på, selv ikke i forholdsvis høye hastigheter. Men som tidligere sagt så påvirker turbulens sykkelen ved hastighet over 210 km/t når jeg har fult veskesett og jeg mistenker at det er pga toppboksen. . Merker ikke noe forskjell om den er tom eller full. Jeg er glad i toppboksen min og kunne ikke vært uten den.
Selv om jeg får mer med meg uten toppboks så er det uinteressant å ikke kunne låse ned bagasjen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bagasjeråd
Det med tank slapping så virker det bare lurt å slippe styret /lette på grepet og la dekkene gjøre sin egen korrigering uten at et "dumt menneske" som holder alt en makter i styret for å prøve å rette opp wobblingen selv som egentlig bare forverrer situasjonen.
Ihvertfall fra det jeg lærte av Twist of the wrist II videoen. :)
Ihvertfall fra det jeg lærte av Twist of the wrist II videoen. :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013