Ang fotobokser og motorsykkel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av Moby »

mortenolb skrev:
SuperMorten skrev:Midt i Operatunnelen i Oslo, er det visst ett eller annet. Det står skilt om fotoboks, det er merking i asfalten, men jeg kan ikke klare å finne noen fotoboks, men alle bilister slakker ned som om det er en boks der. Noen som vet?
Som sagt over, de ser ut som noen skap. Det er to runde hull på dem, og de står rett etter strekene, i samme avstand som en vanlig fotoboks ville gjort. Jeg har forøvrig hørt noen erfare at den ikke blinker om du kjører for fort.(men fortsatt får bot)

http://www.klikk.no/motor/bil/article723026.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg leste en artikkel, husker ikke hvor. Der stod det at alle fotobokser etterhvert vil få "usynelig" blits. Jeg husker ikke om de bare setter inn et mer følsomt kamera som ikke trenger blits eller om de bruker infrarødt lys/kamera
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av SuperMorten »

Moby skrev:
mortenolb skrev:
SuperMorten skrev:Midt i Operatunnelen i Oslo, er det visst ett eller annet. Det står skilt om fotoboks, det er merking i asfalten, men jeg kan ikke klare å finne noen fotoboks, men alle bilister slakker ned som om det er en boks der. Noen som vet?
Som sagt over, de ser ut som noen skap. Det er to runde hull på dem, og de står rett etter strekene, i samme avstand som en vanlig fotoboks ville gjort. Jeg har forøvrig hørt noen erfare at den ikke blinker om du kjører for fort.(men fortsatt får bot)

http://www.klikk.no/motor/bil/article723026.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg leste en artikkel, husker ikke hvor. Der stod det at alle fotobokser etterhvert vil få "usynelig" blits. Jeg husker ikke om de bare setter inn et mer følsomt kamera som ikke trenger blits eller om de bruker infrarødt lys/kamera
Har sett det samme ja. Men fortsatt har de ikke røntgen-syn :bananas
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av MysteryShadow »

Leste en rapport fra Transportøkonomisk Institutt, og der sto det ;

"Økt politikontroll er et opplagt tiltak i så måte, ikke minst fordi motorsyklister ikke kontrolleres gjennom dagens ATK-system."

Så da vet vi det. Men fartsgrensene er jo der for en grunn, så man trenger ikke vri seg ihjel heller når man er ute på tur. Hvis jeg er over fartsgrensa, så er det rett og slett fordi jeg heller vil ha alt fokus fremover, enn å sitte å stirre ned på tanken og bruke mye av tiden på å ligge pinlig nøyaktig på fartsgrensa. Men 5-8 over er ingen villmannakjøring heller akkurat.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Ang fotobokser og motorsykkel

Legg inn av Moby »

SuperMorten skrev:
Moby skrev:
mortenolb skrev:
SuperMorten skrev:Midt i Operatunnelen i Oslo, er det visst ett eller annet. Det står skilt om fotoboks, det er merking i asfalten, men jeg kan ikke klare å finne noen fotoboks, men alle bilister slakker ned som om det er en boks der. Noen som vet?
Som sagt over, de ser ut som noen skap. Det er to runde hull på dem, og de står rett etter strekene, i samme avstand som en vanlig fotoboks ville gjort. Jeg har forøvrig hørt noen erfare at den ikke blinker om du kjører for fort.(men fortsatt får bot)

http://www.klikk.no/motor/bil/article723026.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg leste en artikkel, husker ikke hvor. Der stod det at alle fotobokser etterhvert vil få "usynelig" blits. Jeg husker ikke om de bare setter inn et mer følsomt kamera som ikke trenger blits eller om de bruker infrarødt lys/kamera
Har sett det samme ja. Men fortsatt har de ikke røntgen-syn :bananas

Jo, det stemmer at de har røntgen syn, de skyter også ninja stjerner i dekkene dine... :lol
Bilde
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Svar