Min erfaring er at etterhvert som du får erfaring vil smaken endre seg. Du vil se at ting ikke var helt slik som du trodde osv. Jeg var helt overbevist om at jeg skulle ha custom-sykkel i 2009, og kjøpte det. Etter dette har jeg hatt mange forskjellige favoritter. Prøvekjøring av forskjellige sykler åpner også for nye "lyster", og fjerner gamle.
Det er selvsagt helt opp til deg å avgjøre, men siden du spør, fikk jeg lyst til å svare. Hadde jeg vært deg (det er jeg jo åpenbart ikke..

), hadde jeg ventet til jeg hadde lappen, og erfaring osv. Da er det så mye lettere å finne ut hva man liker og ikke liker med en motorsykkel. Og tro meg, det er veldig mye forskjellig. Min store drømmesykkel over alt på jord var Ducati Multistrada. Etter å ha prøvekjørt den ca 20 mil/3 timer, kom jeg frem til at det var en flott sykkel, men den passet ikke meg. Det var en skikkelig nedtur, for jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle ha en sånn..
Så prøvde jeg RT'n. Skulle ikke kjøpe, bare finne på noe gøy mens V-Stromen var på service. Der ble det omvendt. MÅ HA...!!! og kjøpte den.
Som sagt, hadde jeg vært deg, hadde jeg ventet og lekt med tanken til over vinteren, og lappen var i boks.