Vurderer sterkt å ta en tur til Monsterbike denne uken for å sikle litt mer på den nye ER6, og kanskje prøvekjøre den...

Testet 10R i vår, en heeerlig sinnssyk sykkelmortenolb skrev:Jeg er nødt til å ta en tur dit selv! Har lyst til å teste GSX-R, CBR og ZX-636/10R. Prøver å koordinere mulig dag med noen kompiser, men ser ut til at lørdag er eneste alternativ, og da må man jo nesten regne med at det er ekstremt mange folk der.
Hva prøvde du? Duke?
Sorry, jeg var kun opptatt av Kawasakimortenolb skrev:Pent! Så du om de hadde noe GSX-R 750 for prøving?
Kjør sørover mot Sande, enten E18 eller gamleveien. Ta av til Sande N hvis du kjører E18, deretter til venstre etter et par km. Skiltet til Ekeberg og Østbygda tror jeg. Fin vei :)mortenolb skrev:Tøft. Lurer på om jeg faktisk må ta meg en tur bort alene i morgen om jeg er ferdig tidlig på jobb. Jeg aner ikke hvor man kan finne morsom vei derfra, da. Tips?
Østbygda er en smal artig og svingete vei med lite trafikk, også har du gamle sørlandske eller E18 på returen.mortenolb skrev:Tøft. Lurer på om jeg faktisk må ta meg en tur bort alene i morgen om jeg er ferdig tidlig på jobb. Jeg aner ikke hvor man kan finne morsom vei derfra, da. Tips?
Det avhenger av om det står folk å venter på den sykkelen du skal kjøre, hvor greie de vil være, er du en god kundehakhap skrev:Hvor lenge kan man bruke på en demo tur?
Ved disse tilfeldene?
Selgeren fylte full tank og ba meg ta meg en god og lang tur. Var borte i en drøy time. Med sykkel nr 2 hadde jeg litt dårlig tid så det ble bare en 1/2 time.MH434 skrev:Det avhenger av om det står folk å venter på den sykkelen du skal kjøre, hvor greie de vil være, er du en god kundehakhap skrev:Hvor lenge kan man bruke på en demo tur?
Ved disse tilfeldene?![]()
, åssen sykkel det er og kanskje hvor gammel du er??
Tenkte selv å prøve den siste RSV4'n
Synes du det var forskjell på din sykkel og den nye ER6F ?
Nei jeg synes ikke det var så stor forskjell, har skrevet litt om det i bloggen min http://bikerslogg.blogspot.no/2013/09/d ... rbike.htmlPlumber skrev:Synes du det var forskjell på din sykkel og den nye ER6F ?Carpa skrev:Fy flate dette var morsomt![]()
BTW, skal ikke ha noen ny ER6 jeg nei, har nemlig sett lyset i dag
Er litt dårlig sete på Z 1000 SX, hardt...Får vondt i rompa på langturer..
Koster 90.000.- mer enn ER6F da..Carpa skrev:Nei jeg synes ikke det var så stor forskjell, har skrevet litt om det i bloggen min http://bikerslogg.blogspot.no/2013/09/d ... rbike.htmlPlumber skrev:Synes du det var forskjell på din sykkel og den nye ER6F ?Carpa skrev:Fy flate dette var morsomt![]()
Z1000 hadde hardere sete ja og jeg bemerket det, men selger sa at sykler beregnet for litt lengre turer skal ha litt hardere seter. Sitter man lenge nok så er vistnok hardt bedre enn bløtt.
Jeg skal en dag ha meg en Z1000sx
Ja det gjør den, men den kom i 2011 og jeg må ikke ha en flunka ny enPlumber skrev:Koster 90.000.- mer enn ER6F da..Carpa skrev:Nei jeg synes ikke det var så stor forskjell, har skrevet litt om det i bloggen min http://bikerslogg.blogspot.no/2013/09/d ... rbike.htmlPlumber skrev:Synes du det var forskjell på din sykkel og den nye ER6F ?Carpa skrev:Fy flate dette var morsomt![]()
Z1000 hadde hardere sete ja og jeg bemerket det, men selger sa at sykler beregnet for litt lengre turer skal ha litt hardere seter. Sitter man lenge nok så er vistnok hardt bedre enn bløtt.
Smaken er som baken..men andre ord er f.eks Panigale flott for langturer ? ( steinhardt sete )
Da blir den nok litt billigere ja. :-) Hadde selvfølgelig lyst på en større sykkel jeg også, men det var lommeboken da...Carpa skrev:Ja det gjør den, men den kom i 2011 og jeg må ikke ha en flunka ny enPlumber skrev:Koster 90.000.- mer enn ER6F da..Carpa skrev:Nei jeg synes ikke det var så stor forskjell, har skrevet litt om det i bloggen min http://bikerslogg.blogspot.no/2013/09/d ... rbike.htmlPlumber skrev:Synes du det var forskjell på din sykkel og den nye ER6F ?Carpa skrev:Fy flate dette var morsomt![]()
Smaken er som baken..men andre ord er f.eks Panigale flott for langturer ? ( steinhardt sete )
JEG klager ikke... så mye ... Har slitt med den ene skulderen min i en årrekke, men har ikke problemer med å kjøre 35 - 40 mil.Carpa skrev:Bare for gøy så burde du prøve z1000![]()
Men, hva synes du om styret på den nye ER6'n? For meg ble det ubehagelig breit, kjente det temmelig godt i skuldrene etter en times kjøring.
Kan ikke la være å kommentere denne...Plumber skrev:
Da jeg kjørte tur med noen touring-sykler i helgen, var vel jeg den eneste som ikke måtte " opp og stå " ( ca 27 mil )