Dette er grunnen til at jeg alltid prøver å kjøre forbi minst en bil.MysteryShadow skrev:Uten at jeg kjenner detaljene i denne saken, så kan det se ut som om mopeden sto bakerst i en kø. Viser jo at det nesten er tryggest for oss på to hjul å "snike" seg fremover i køen.SuperMorten skrev:http://www.nrk.no/ostlandssendingen/mop ... 1.11218751" onclick="window.open(this.href);return false;ega16 skrev:http://www.nrk.no/ostlandssendingen/kol ... 1.11217524
En hvit varebil (sjokk) kjørte inn i moped bakfra.
og det endte tragisk.
Forferdelig trist med alle disse ulykkene med tohjulinger. Kjør forsiktig alle sammen!
MC-ulykker
Re: MC-ulykker
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- MysteryShadow
- Innlegg: 227
- Registrert: 09 jul 2013, 22:09
- Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012
Re: MC-ulykker
Jeg har faktisk tenkt at det er litt ubehagelig å stå bakerst i rekken av stillestående biler de få gangene jeg har gjort det, men når man ser hvor ille det kan gå, så tror jeg ikke det skal skje flere ganger. Tryggere å snike seg litt inn i køen, tror jeg.JohnnyTh skrev:Dette er grunnen til at jeg alltid prøver å kjøre forbi minst en bil.MysteryShadow skrev:Uten at jeg kjenner detaljene i denne saken, så kan det se ut som om mopeden sto bakerst i en kø. Viser jo at det nesten er tryggest for oss på to hjul å "snike" seg fremover i køen.SuperMorten skrev:http://www.nrk.no/ostlandssendingen/mop ... 1.11218751" onclick="window.open(this.href);return false;ega16 skrev:http://www.nrk.no/ostlandssendingen/kol ... 1.11217524
En hvit varebil (sjokk) kjørte inn i moped bakfra.
og det endte tragisk.
Forferdelig trist med alle disse ulykkene med tohjulinger. Kjør forsiktig alle sammen!
Vi motorsyklister kan i stor grad justere opp og ned risiko med vår adferd, og med det avgjøre utfallet på kjøreturen vår, men så har vi den lille delen som er igjen da - De andre gærningene på veien. Vi vet aldri hva de finner på.
MysteryShadow
Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -
Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap
Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -
Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap
Re: MC-ulykker
Selv i billettluke kø før ferje ol der jeg normalt ikke ønsker å snike i køen så kjører jeg opp ved siden av siste bil for å være sikker. Hvis det er mulig.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: MC-ulykker
http://www.osloby.no/nyheter/krim/70-me ... iimA8Z7Iuc" onclick="window.open(this.href);return false;
70 meter bremsespor på moped-dødsulykken..
Edit: Rask regning tilsier at 70m bremsespor = fart på ca 120km/t. Og da regner vi stopp etter 70m, men her hadde han jo fremdeles fart inn i mopeden.
70 meter bremsespor på moped-dødsulykken..
Edit: Rask regning tilsier at 70m bremsespor = fart på ca 120km/t. Og da regner vi stopp etter 70m, men her hadde han jo fremdeles fart inn i mopeden.
Re: MC-ulykker
Kommer an på friksjon mellom dekk og asfalt. 0,8 friksjonskoeffisient er gode dekk og god asfalt. Med litt dårlige dekk og ikke helt optimal asfalt kan en fort få den bremselengden med lavere fart: http://toptona.com/bil/bremselengde.html
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: MC-ulykker
http://www.indre.no/lokale_nyheter/article6848241.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne er litt utrolig. Kryss med bedre sikt skal du se langt etter. Og 40km/t + fartsdempere..
Denne er litt utrolig. Kryss med bedre sikt skal du se langt etter. Og 40km/t + fartsdempere..
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 349
- Registrert: 03 nov 2009, 23:49
- Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
- Bosted: Lardal, Vestfold
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Så var det nok en trafikant som synes det var viktigere å plundre med mobilen enn å følge med på veien... ??
Eller...?? Må jo lure av og til ? Denne kom vel ikke brått på ?
Og en veteransykkel mindre, men godt det gikk forholdsvis greit med de involverte... viktigst..
- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: MC-ulykker
Minner meg om trafikanter som ligger i høyre av 2 felt på E6/18 og PLUTSELIG innser at de skulle ta av og vrenger rattet til siden uten å se seg for overhodet. Kanskje vedkommende plutselig oppdaget at adressen/butikken han/hun skulle til lå der?SveinT skrev:Så var det nok en trafikant som synes det var viktigere å plundre med mobilen enn å følge med på veien... ??
Eller...?? Må jo lure av og til ? Denne kom vel ikke brått på ?
Og en veteransykkel mindre, men godt det gikk forholdsvis greit med de involverte... viktigst..
-
- Innlegg: 349
- Registrert: 03 nov 2009, 23:49
- Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
- Bosted: Lardal, Vestfold
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Ja-... best å ligge minst mulig i dødvinkel / farefelt.... på begge sider...
Og jo større kjøretøyet er man skal forbi, jo større er dødsonene...
Så lenge fører foran i bil er edru, (kan ikke alltid være sikker på det)
så kan det være kjekt å gjøre seg mest mulig synlig "bak der" før forbikjøring,
dvs ikke ligge helt oppe i ræva på bilen bak,
men heller ute og litt lenger bak over noen sekunder ,
så bilisten blir OBS på at den er en MC bak !! Lyset i speilet !
En fordel også for de som kommer i mot , og som skal svinge over veien.
Ikke "gjem" deg
Være litt sikrere på at andre har sett og forstått før du akser forbi ...
Og jo større kjøretøyet er man skal forbi, jo større er dødsonene...
Så lenge fører foran i bil er edru, (kan ikke alltid være sikker på det)
så kan det være kjekt å gjøre seg mest mulig synlig "bak der" før forbikjøring,
dvs ikke ligge helt oppe i ræva på bilen bak,
men heller ute og litt lenger bak over noen sekunder ,
så bilisten blir OBS på at den er en MC bak !! Lyset i speilet !
En fordel også for de som kommer i mot , og som skal svinge over veien.
Ikke "gjem" deg
Være litt sikrere på at andre har sett og forstått før du akser forbi ...
Sist redigert av SveinT den 09 sep 2013, 16:01, redigert 1 gang totalt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/0 ... lykke-i-ha" onclick="window.open(this.href);return false;
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Ja herregud.
Ser på bilde her at det var ikke me igjen av sykkelen
http://www.aftenbladet.no/trafikk/Alvor ... ismVcYvU0K" onclick="window.open(this.href);return false;
Elruts
Ser på bilde her at det var ikke me igjen av sykkelen
http://www.aftenbladet.no/trafikk/Alvor ... ismVcYvU0K" onclick="window.open(this.href);return false;
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: MC-ulykker
Denne sier E16 i Buskerud
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10151350" onclick="window.open(this.href);return false;
vet ikke om det er samme
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10151350" onclick="window.open(this.href);return false;
vet ikke om det er samme
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Litt synsing, men virker som om det var høy fart som var årsaken her?
Han kom over i motgående kjørebane sies det... ?
Uansett er slike ting utrolig trist lesing!
Han kom over i motgående kjørebane sies det... ?
Uansett er slike ting utrolig trist lesing!
-
- Innlegg: 43
- Registrert: 31 mar 2010, 14:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR750FK -89,Honda V45 Magna -82
Re: MC-ulykker
Det er to forskjellige dødsulykker :hakhap skrev:Denne sier E16 i Buskerud
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10151350" onclick="window.open(this.href);return false;
vet ikke om det er samme
Hå i Rogaland : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10151353" onclick="window.open(this.href);return false;
E16 Buskerud (Sperillen) : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10151350" onclick="window.open(this.href);return false;