Google dynochart på den du vil hajhn skrev:En liten avsporing ... finnes det noen gode nettsider hvor man finner effekt/momentkurver for forskjellige sykler?
Tresylinder trend i MC industrien
Re: Tresylinder trend i MC industrien
Re: Tresylinder trend i MC industrien
Ehh, har dere hørt lyden av en V2er?? :)Elolz skrev:Kan skrive under på dette, utrolig lydZZR-Erling skrev:Lyden, den er jo bare deiiiilig!jhn skrev:Hvilke fordeler e det egentlig, i forhold til V2, og i forhold til R4?
Finnes ikke noe mer herlig enn lyden av en V2er som motorbremser med litt ettertenning i potta.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tresylinder trend i MC industrien
Liten tvil om at tripler låter bra. Samme med de fleste V2'ere. Men ingenting slår store thumpere med rett potte!
Jeg kommer aldri til å glemme lyden fra KTM Duke 690, som jeg testkjørte i sommer! Særlig når jeg dro på og kjørte forbi og dro av gassen i forbikjøringsfasen og lot motorbremselyden få utfolde seg.
Det var rett og slett ørgasmisk!! i tilegg til følelsen av suverern overlegenhet i forhold til annen trafikk der man satt som en hertug på den lettmanøvrerte og spreke endunkeren!
Jeg kommer aldri til å glemme lyden fra KTM Duke 690, som jeg testkjørte i sommer! Særlig når jeg dro på og kjørte forbi og dro av gassen i forbikjøringsfasen og lot motorbremselyden få utfolde seg.
Det var rett og slett ørgasmisk!! i tilegg til følelsen av suverern overlegenhet i forhold til annen trafikk der man satt som en hertug på den lettmanøvrerte og spreke endunkeren!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Tresylinder trend i MC industrien
Har ikke annet å si enn:AJ skrev:Liten tvil om at tripler låter bra. Samme med de fleste V2'ere. Men ingenting slår store thumpere med rett potte!
Jeg kommer aldri til å glemme lyden fra KTM Duke 690, som jeg testkjørte i sommer! Særlig når jeg dro på og kjørte forbi og dro av gassen i forbikjøringsfasen og lot motorbremselyden få utfolde seg.
Det var rett og slett ørgasmisk!! i tilegg til følelsen av suverern overlegenhet i forhold til annen trafikk der man satt som en hertug på den lettmanøvrerte og spreke endunkeren!
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tresylinder trend i MC industrien
Sylfersk test av nye MT-09 - en spennende sykkel, som jeg tror vil bidra sterkt til å få Yamaha tilbake på banen etter en tid mer preget av krise enn innovasjon og offensiv markedstilnærming:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... irst-ride/" onclick="window.open(this.href);return false;
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rs3RTfu3QC8[/video]
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... irst-ride/" onclick="window.open(this.href);return false;
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rs3RTfu3QC8[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Tresylinder trend i MC industrien
DENNE skal jeg iallefall ha meg en prøvetur på, selv om den selvsagt helt mangler carismaen til Triumph da... min egen SVÆRT subjektive mening da!! neidasåjodaså...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Tresylinder trend i MC industrien
Sier meg enig med Olav K her, ekstremt tøff sykkel, og sikkert Yamaha's vei opp igjen, men den er ikke like tøff som orginalen
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Tresylinder trend i MC industrien
Og kombinasjonen av pris, ytelser (på papiret iallefall) utseende og kvalitet (Jeg har iallefall aldri hatt noe trøbbel med Yamaha'ene jeg har hatt på tunet ) gjør MT-09 ekstra interessant. Hadde denne kommet på markedet i år hadde jeg sikkert endt opp med den, dersom feelingen hadde vært like bra som resten av sykkelen
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tresylinder trend i MC industrien
Tenker du på XS-klassen nå eller?JK95 skrev:Sier meg enig med Olav K her, ekstremt tøff sykkel, og sikkert Yamaha's vei opp igjen, men den er ikke like tøff som orginalen
Blitt ganske fanboy av denne sykkelen allerede, ettersom jeg tenker å oppgradere garasjen med en ny sykkel for første gang. Problemene med gasspådraget bekymrer meg litt, men tenker at Yamaha nå har litt tid på seg til å fikse dette, eller at man kan gjøre det på dynobenken etter kjøp.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100
1984 BMW K100