Tresylinder trend i MC industrien

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Tresylinder trend i MC industrien

Legg inn av ZZR-Tom »

jhn skrev:En liten avsporing ... finnes det noen gode nettsider hvor man finner effekt/momentkurver for forskjellige sykler?
Google dynochart på den du vil ha ;-)

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Tresylinder trend i MC industrien

Legg inn av ega16 »

Elolz skrev:
ZZR-Erling skrev:
jhn skrev:Hvilke fordeler e det egentlig, i forhold til V2, og i forhold til R4?
Lyden, den er jo bare deiiiilig! :thumleft
Kan skrive under på dette, utrolig lyd :yeyeye
Ehh, har dere hørt lyden av en V2er?? :)

Finnes ikke noe mer herlig enn lyden av en V2er som motorbremser med litt ettertenning i potta.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tresylinder trend i MC industrien

Legg inn av AJ »

Liten tvil om at tripler låter bra. Samme med de fleste V2'ere. Men ingenting slår store thumpere :yeyeye med rett potte!

Jeg kommer aldri til å glemme lyden fra KTM Duke 690, som jeg testkjørte i sommer! Særlig når jeg dro på og kjørte forbi og dro av gassen i forbikjøringsfasen og lot motorbremselyden få utfolde seg.
Det var rett og slett ørgasmisk!! :prop: i tilegg til følelsen av suverern overlegenhet i forhold til annen trafikk der man satt som en hertug på den lettmanøvrerte og spreke endunkeren!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Tresylinder trend i MC industrien

Legg inn av TheHaughom »

AJ skrev:Liten tvil om at tripler låter bra. Samme med de fleste V2'ere. Men ingenting slår store thumpere :yeyeye med rett potte!

Jeg kommer aldri til å glemme lyden fra KTM Duke 690, som jeg testkjørte i sommer! Særlig når jeg dro på og kjørte forbi og dro av gassen i forbikjøringsfasen og lot motorbremselyden få utfolde seg.
Det var rett og slett ørgasmisk!! :prop: i tilegg til følelsen av suverern overlegenhet i forhold til annen trafikk der man satt som en hertug på den lettmanøvrerte og spreke endunkeren!
Har ikke annet å si enn: :prop: :knegg
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tresylinder trend i MC industrien

Legg inn av AJ »

Sylfersk test av nye MT-09 - en spennende sykkel, som jeg tror vil bidra sterkt til å få Yamaha tilbake på banen etter en tid mer preget av krise enn innovasjon og offensiv markedstilnærming:

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... irst-ride/" onclick="window.open(this.href);return false;

[video]http://www.youtube.com/watch?v=rs3RTfu3QC8[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Tresylinder trend i MC industrien

Legg inn av Olav K »

:thumleft DENNE skal jeg iallefall ha meg en prøvetur på, selv om den selvsagt helt mangler carismaen til Triumph da... min egen SVÆRT subjektive mening da!! ;-) neidasåjodaså... :scratch
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Tresylinder trend i MC industrien

Legg inn av JK95 »

Sier meg enig med Olav K her, ekstremt tøff sykkel, og sikkert Yamaha's vei opp igjen, men den er ikke like tøff som orginalen :knegg

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Tresylinder trend i MC industrien

Legg inn av Olav K »

Og kombinasjonen av pris, ytelser (på papiret iallefall) utseende og kvalitet (Jeg har iallefall aldri hatt noe trøbbel med Yamaha'ene jeg har hatt på tunet ) gjør MT-09 ekstra interessant. Hadde denne kommet på markedet i år hadde jeg sikkert endt opp med den, dersom feelingen hadde vært like bra som resten av sykkelen :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Tresylinder trend i MC industrien

Legg inn av Erman »

JK95 skrev:Sier meg enig med Olav K her, ekstremt tøff sykkel, og sikkert Yamaha's vei opp igjen, men den er ikke like tøff som orginalen :knegg
Tenker du på XS-klassen nå eller? :lol

Blitt ganske fanboy av denne sykkelen allerede, ettersom jeg tenker å oppgradere garasjen med en ny sykkel for første gang. Problemene med gasspådraget bekymrer meg litt, men tenker at Yamaha nå har litt tid på seg til å fikse dette, eller at man kan gjøre det på dynobenken etter kjøp.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Svar