Nei, på denne hadde jeg nok med å holde meg fastBusa Trond skrev:ojda skrev:
Du ble ikke så sliten at du måtte opp å stå når du kjørte denna ojda :-)å

På denne derimot fant jeg det helt naturlig å innta stående posisjon

Nei, på denne hadde jeg nok med å holde meg fastBusa Trond skrev:ojda skrev:
Du ble ikke så sliten at du måtte opp å stå når du kjørte denna ojda :-)å
Hadde du stilt de riktig inn da ???Carpa skrev:Jeg er ikke ute etter å miste lappen, men jeg vil gjerne ha mer flyt i kjøringa enn jeg opplever med ER6. Det holder lenge med en 1000 ccm til det formålet.ojda skrev: Fikk prøvet idag:
Kawazaki Z1000SX: Brukbart sprek, håpløse speiler, vibrasjonsfrie
fothvilere og styre, setet er en annen sak![]()
![]()
![]()
![]()
Kawazaki ZZR1400: Waaw![]()
Denne skulle du prøvet Carpa :-)å Livsfarlig for lappen
![]()
Speilene på ER6 er også litt håpløse men jeg har funnet en innstilling som duger. Vet at man kan sette på noen forlengere på ER6 og det kan man sikkert få tak i til SX også.
Godt poeng, jeg kommer nok til å se om jeg ikke får med meg noen demodager i Bergen om det kommer, men jeg kommer ikke til å prøvekjøre noen sykler som kan sammenlignes med min egen. Det blir å prøve noe helt annet.LordShaft skrev:problemet med demodager er at du enten får mange skuffelser eller et sinnsykt uromoment i kroppen etter ny sykkel
Evt prøvekjøre sykler som ligger i "sove-i-garasjen-prisklasse".. :-)åAlas skrev:Godt poeng, jeg kommer nok til å se om jeg ikke får med meg noen demodager i Bergen om det kommer, men jeg kommer ikke til å prøvekjøre noen sykler som kan sammenlignes med min egen. Det blir å prøve noe helt annet.LordShaft skrev:problemet med demodager er at du enten får mange skuffelser eller et sinnsykt uromoment i kroppen etter ny sykkel
Like greit å slå sammen disse trådene tenker jeg.Carpa skrev:Vi har en slik tråd, som gjelder for hele landet
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... =demodager
Vurderte det jeg også. men var litt usikker på om det kunne være en egen for Oslo og omegn. Er jo tross alt ikke så mange demodager rundt i landet at vi mister oversikten ved å ha en samletråd til detteAJ skrev:Like greit å slå sammen disse trådene tenker jeg.Carpa skrev:Vi har en slik tråd, som gjelder for hele landet
Nemlig! :-)Carpa skrev:Vurderte det jeg også. men var litt usikker på om det kunne være en egen for Oslo og omegn. Er jo tross alt ikke så mange demodager rundt i landet at vi mister oversikten ved å ha en samletråd til detteAJ skrev:Like greit å slå sammen disse trådene tenker jeg.Carpa skrev:Vi har en slik tråd, som gjelder for hele landet
Jeg har vært på en demodag i min korte MC karrière... og hensikten var å prøve den nye ER6 fordi jeg var nysgjerrig på hvordan den nye modellen var. Jeg prøvekjørte også Z1000sx og denne håper jeg en gang blir minSnikendeugle skrev:For å fyre i gang litt diskusjon;
Spørsmål:
Drar folk på demodager fordi de brenner etter å kjøpe ny sykkel og vil prøve litt forskjellig, eller bare for å prøve fordi de kan?
AJ skrev:Like greit å slå sammen disse trådene tenker jeg.Carpa skrev:Vi har en slik tråd, som gjelder for hele landet
Triumph finner du hos AMD, rett på oversiden av Elkjøp Carl Berners plass.sankyo skrev:AJ skrev:Like greit å slå sammen disse trådene tenker jeg.Carpa skrev:Vi har en slik tråd, som gjelder for hele landet
Det viktigste for meg er at jeg får vite om slike tilbud, så kan moderatorene gjøre som de vil.:
Siden vi snakker om det. Hvilken forhandler i Oslo området tilbyr prøvekjøring av triumph eller yamaha?
@snikendeugle: De færreste som bruker slike tilbud har vel råd eller lyst til å kjøpe helt ny sykkel. For min del ønsker jeg å finne ut om det finnes sykler som jeg har lyst til å skaffe meg om noen år. I tillegg synes jeg det er morsomt å sammenlikne ulike typer av sykler. Men når alt kommer til alt har jeg også lyst til å prøve så mange som mulig. Vet ikke om det er svar nok? :ugeek:
Jeg drar på demodager for å prøve andre modeller, og gjerne andre modeller enn dem jeg i det hele tatt kunne tenke meg. På denne måten får jeg et inntrykk av hva som finnes på markedet og om intuisjonen min stemmer.Snikendeugle skrev:For å fyre i gang litt diskusjon;
Spørsmål:
Drar folk på demodager fordi de brenner etter å kjøpe ny sykkel og vil prøve litt forskjellig, eller bare for å prøve fordi de kan?
Holder av bakgrunnen for spørsmålet inntil videre...
De vil vel helst selge syklene der og da, eller i nær fremtid.Snikendeugle skrev:Bakgrunnen for spørsmålet var egentlig fordi (uten at jeg har særlig erfaring med demodager) jeg syns det virket litt rart (og kanskje litt frekt ovenfor de forhandlerene som eier demosyklene?) å dra på demodager kun for å prøve nye sykler, men uten intensjoner innen nærmeste fremtid om å handle ny sykkel.
Spesielt om det er mange på disse demodagene som faktisk klør i fingrene etter å handle og må vente i kø for at de som bare vil prøve sykler skal få kjørt turen sin.![]()
Men som sagt, jeg har ingen erfaring med demodager og hvor mange folk som pleier å være på disse. Så skyt meg om jeg tar feil.
MEN, jeg forstår at det hadde vært morro med flere sykler under erfaringsbeltet.