Med unntak av litt annen vei til kongsberg-Drammen, samt at jeg startet nær Sandvika, så kjørte jeg nøyaktig den ruten sist lørdag. Som var Gaustadtoppen tur nr 4 i år, dels fordi det er nærmeste "nedkjøiingspunkt" for lunsjinntak på varme dager

, og dels fordi jeg syns det er en veldig passe dagstur på fine veier. Jondalen er jo som du nevner en noe mer spennende vei enn 134, så de fleste vil nok mene det er bedre å ta den også hjem, noe jeg også har gjort før. Men på den annen side, på lørdag var jeg meget heldig med trafikken (kjørte runden motsatt vei) og bortsett fra at Notodden er langtekkelig syns jeg ikke egentlig denne biten av E134 i seg selv er så veldig kjedelig om man kan bestemme tempo selv. Det er ikke veien som er problemet, det er bilene og lastebilene.
Men bortsett fra Tuddal-Gaustadtoppen så er det jo betydelig mer "hovedvei-aktige" veier enn Dalen turen din var, og skal man unngå det må man vel ta omveier som feks Busa T nevner, eller man kan ta østsiden av Tinnsjø (som er fin MC-vei, men for humpete for min smak). Finnes vel også noen muligheter for å komme seg over fra RV40, men da snakker vi vel grusveier tror jeg. Så spørs jo hva man liker. Andre får fylle inn, jeg har i alle fall ingen innvendinger mot å ta samme ruten en gang til, er vel ikke det mest eksotiske akkurat, men eneste virkelige lidelsen er Drammen-Kongsberg.