http://tb.no/nyheter/mc-passasjer-klop- ... -1.8064823
En sølvgrå BMW i Vestfold

Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin..Carpa skrev:MC-passasjer kløp og slo UP-betjent
En sølvgrå BMW i Vestfold
Det som irriterte meg mest med den artikkelen var at de ble omtalt som motorsyklister. Det var to banditter uten førerkort, ruset og sannsynligvis på stjålet sykkel.SuperMorten skrev:Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin..Carpa skrev:MC-passasjer kløp og slo UP-betjent
En sølvgrå BMW i VestfoldFor det tenk..
Forresten, fælt så mye rart som bor i Vestfold.. Dette er jo i nabolaget mitt, sånn mer eller mindre..
Og forresten, så kom jeg over denne: Datatilsynet gir grønt lys for hjelmkamera
Det synes jeg ikke du skal irritere deg over ... "motorsyklist" er vel ikke en beskyttet tittel ... en som kjører motorsykkel er pr def. en motorsyklist, på samme måte som en gående er en fotgjenger ... han mister ikke "statusen" som fotgjenger selv om han skulle være ruset og kriminell.poulet_cavalier skrev:Det som irriterte meg mest med den artikkelen var at de ble omtalt som motorsyklister. Det var to banditter uten førerkort, ruset og sannsynligvis på stjålet sykkel.SuperMorten skrev:Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin..Carpa skrev:MC-passasjer kløp og slo UP-betjent
Forresten, fælt så mye rart som bor i Vestfold.. Dette er jo i nabolaget mitt, sånn mer eller mindre..
Det var godt å høre. Må innrømme at jeg tenkte på deg jeg også, da jeg leste dette. Ryktene sier jo at du bla skal ha tydd til klyping og lugging når de andre kjørte fra deg på MC-siden -turen, men da var det altså ikke deg denne gangen... :-)åSuperMorten skrev: Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin..For det tenk..
Det var jo litt interessant. Det store dilemmaet/spørsmålet blir jo da hvordan man skal definere om noe har allmenn interesse eller ei, og hvem som skal avgjøre dette. Personlig syns jeg det er fint at åpenbar farlig/dårlig kjøring blir vist frem, men som artikkel også nevner kan det av og til ligge mer bak enn det vi ser. I utgangspunktet mener jeg Datatilsynet gjør en viktig jobb med å være noen skikkelig vrangpelser til fordel for vår alles personvern. Og jeg må jo også innrømme at jeg feks ville synes det var ganske ubehagelig hvis min stjålne (og gjenfunnet) bil eller MC var på førstesiden i VG med totalt idiotisk kjøring, og lett å kjenne igjen. (får være nok med det jeg selv steller i standSuperMorten skrev: Og forresten, så kom jeg over denne: Datatilsynet gir grønt lys for hjelmkamera
Men jeg funderer litt på lovligheten i å vise registreringsnummer på kjøretøyet. Det står det ingenting omPCP skrev:Det var godt å høre. Må innrømme at jeg tenkte på deg jeg også, da jeg leste dette. Ryktene sier jo at du bla skal ha tydd til klyping og lugging når de andre kjørte fra deg på MC-siden -turen, men da var det altså ikke deg denne gangen... :-)åSuperMorten skrev: Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin..For det tenk..
![]()
![]()
Ellers enig med Poulet-C at det hadde vært hyggelig om det ble skrevet noe mer dekkende enn motorsyklist, men samtidig er man vel pr definisjon det når man kjører en motorsykkel, så kan til en viss grad forstå at skribenten ikke tenker over den noe svertende effekten det kan få. Tror vi må leve med det.
Det var jo litt interessant. Det store dilemmaet/spørsmålet blir jo da hvordan man skal definere om noe har allmenn interesse eller ei, og hvem som skal avgjøre dette. Personlig syns jeg det er fint at åpenbar farlig/dårlig kjøring blir vist frem, men som artikkel også nevner kan det av og til ligge mer bak enn det vi ser. I utgangspunktet mener jeg Datatilsynet gjør en viktig jobb med å være noen skikkelig vrangpelser til fordel for vår alles personvern. Og jeg må jo også innrømme at jeg feks ville synes det var ganske ubehagelig hvis min stjålne (og gjenfunnet) bil eller MC var på førstesiden i VG med totalt idiotisk kjøring, og lett å kjenne igjen. (får være nok med det jeg selv steller i standSuperMorten skrev: Og forresten, så kom jeg over denne: Datatilsynet gir grønt lys for hjelmkamera)
Men de bør miste statusen som motorsyklist, når de ender opp på dødsulykkestatistikkenjhn skrev:Det synes jeg ikke du skal irritere deg over ... "motorsyklist" er vel ikke en beskyttet tittel ... en som kjører motorsykkel er pr def. en motorsyklist, på samme måte som en gående er en fotgjenger ... han mister ikke "statusen" som fotgjenger selv om han skulle være ruset og kriminell.poulet_cavalier skrev:Det som irriterte meg mest med den artikkelen var at de ble omtalt som motorsyklister. Det var to banditter uten førerkort, ruset og sannsynligvis på stjålet sykkel.SuperMorten skrev:Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin..Carpa skrev:MC-passasjer kløp og slo UP-betjent
Med en politipatrulje som vitne kjørte 42-åringen på ett hjul i over en kilometer. Nå blir han fotgjenger i flere måneder.
Sesongen er jo snart slutt uansettRuneMC skrev:Jaja, ikke akkurat strategisk lur kjøring...
MC-fører fratatt lappen på BislettMed en politipatrulje som vitne kjørte 42-åringen på ett hjul i over en kilometer. Nå blir han fotgjenger i flere måneder.