MC i media / nyhetene

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MC i media

Legg inn av Carpa »

MC-passasjer kløp og slo UP-betjent
http://tb.no/nyheter/mc-passasjer-klop- ... -1.8064823

En sølvgrå BMW i Vestfold :-k
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MC i media

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:MC-passasjer kløp og slo UP-betjent
http://tb.no/nyheter/mc-passasjer-klop- ... -1.8064823

En sølvgrå BMW i Vestfold :-k
Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin.. :prop: For det tenk.. :knegg Forresten, fælt så mye rart som bor i Vestfold.. Dette er jo i nabolaget mitt, sånn mer eller mindre..

Og forresten, så kom jeg over denne: Datatilsynet gir grønt lys for hjelmkamera
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: MC i media

Legg inn av poulet_cavalier »

SuperMorten skrev:
Carpa skrev:MC-passasjer kløp og slo UP-betjent
http://tb.no/nyheter/mc-passasjer-klop- ... -1.8064823

En sølvgrå BMW i Vestfold :-k
Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin.. :prop: For det tenk.. :knegg Forresten, fælt så mye rart som bor i Vestfold.. Dette er jo i nabolaget mitt, sånn mer eller mindre..

Og forresten, så kom jeg over denne: Datatilsynet gir grønt lys for hjelmkamera
Det som irriterte meg mest med den artikkelen var at de ble omtalt som motorsyklister. Det var to banditter uten førerkort, ruset og sannsynligvis på stjålet sykkel.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC i media

Legg inn av jhn »

poulet_cavalier skrev:
SuperMorten skrev:
Carpa skrev:MC-passasjer kløp og slo UP-betjent
http://tb.no/nyheter/mc-passasjer-klop- ... -1.8064823

En sølvgrå BMW i Vestfold :-k
Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin.. :prop: For det tenk.. :knegg Forresten, fælt så mye rart som bor i Vestfold.. Dette er jo i nabolaget mitt, sånn mer eller mindre..

Og forresten, så kom jeg over denne: Datatilsynet gir grønt lys for hjelmkamera
Det som irriterte meg mest med den artikkelen var at de ble omtalt som motorsyklister. Det var to banditter uten førerkort, ruset og sannsynligvis på stjålet sykkel.
Det synes jeg ikke du skal irritere deg over ... "motorsyklist" er vel ikke en beskyttet tittel ... en som kjører motorsykkel er pr def. en motorsyklist, på samme måte som en gående er en fotgjenger ... han mister ikke "statusen" som fotgjenger selv om han skulle være ruset og kriminell.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: MC i media

Legg inn av PCP »

SuperMorten skrev: Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin.. :prop: For det tenk.. :knegg Forresten, fælt så mye rart som bor i Vestfold.. Dette er jo i nabolaget mitt, sånn mer eller mindre..
Det var godt å høre. Må innrømme at jeg tenkte på deg jeg også, da jeg leste dette. Ryktene sier jo at du bla skal ha tydd til klyping og lugging når de andre kjørte fra deg på MC-siden -turen, men da var det altså ikke deg denne gangen... :-)å :P :p

Ellers enig med Poulet-C at det hadde vært hyggelig om det ble skrevet noe mer dekkende enn motorsyklist, men samtidig er man vel pr definisjon det når man kjører en motorsykkel, så kan til en viss grad forstå at skribenten ikke tenker over den noe svertende effekten det kan få. Tror vi må leve med det.

SuperMorten skrev: Og forresten, så kom jeg over denne: Datatilsynet gir grønt lys for hjelmkamera
Det var jo litt interessant. Det store dilemmaet/spørsmålet blir jo da hvordan man skal definere om noe har allmenn interesse eller ei, og hvem som skal avgjøre dette. Personlig syns jeg det er fint at åpenbar farlig/dårlig kjøring blir vist frem, men som artikkel også nevner kan det av og til ligge mer bak enn det vi ser. I utgangspunktet mener jeg Datatilsynet gjør en viktig jobb med å være noen skikkelig vrangpelser til fordel for vår alles personvern. Og jeg må jo også innrømme at jeg feks ville synes det var ganske ubehagelig hvis min stjålne (og gjenfunnet) bil eller MC var på førstesiden i VG med totalt idiotisk kjøring, og lett å kjenne igjen. (får være nok med det jeg selv steller i stand :redface )

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MC i media

Legg inn av Carpa »

PCP skrev:
SuperMorten skrev: Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin.. :prop: For det tenk.. :knegg Forresten, fælt så mye rart som bor i Vestfold.. Dette er jo i nabolaget mitt, sånn mer eller mindre..
Det var godt å høre. Må innrømme at jeg tenkte på deg jeg også, da jeg leste dette. Ryktene sier jo at du bla skal ha tydd til klyping og lugging når de andre kjørte fra deg på MC-siden -turen, men da var det altså ikke deg denne gangen... :-)å :P :p

Ellers enig med Poulet-C at det hadde vært hyggelig om det ble skrevet noe mer dekkende enn motorsyklist, men samtidig er man vel pr definisjon det når man kjører en motorsykkel, så kan til en viss grad forstå at skribenten ikke tenker over den noe svertende effekten det kan få. Tror vi må leve med det.

SuperMorten skrev: Og forresten, så kom jeg over denne: Datatilsynet gir grønt lys for hjelmkamera
Det var jo litt interessant. Det store dilemmaet/spørsmålet blir jo da hvordan man skal definere om noe har allmenn interesse eller ei, og hvem som skal avgjøre dette. Personlig syns jeg det er fint at åpenbar farlig/dårlig kjøring blir vist frem, men som artikkel også nevner kan det av og til ligge mer bak enn det vi ser. I utgangspunktet mener jeg Datatilsynet gjør en viktig jobb med å være noen skikkelig vrangpelser til fordel for vår alles personvern. Og jeg må jo også innrømme at jeg feks ville synes det var ganske ubehagelig hvis min stjålne (og gjenfunnet) bil eller MC var på førstesiden i VG med totalt idiotisk kjøring, og lett å kjenne igjen. (får være nok med det jeg selv steller i stand :redface )
Men jeg funderer litt på lovligheten i å vise registreringsnummer på kjøretøyet. Det står det ingenting om
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: MC i media

Legg inn av PCP »

Nei det står vel forsåvidt ikke noe spesifikt om det Carpa. Min tolkning er at det ikke kreves noe spesielle tiltak såfremt filmen da har såkalt allmenn interesse. Det er kanskje bare jeg som ikke kan det, men jeg tenker at det å sladde skilt fra en film er noe som ligger over hva man kan forvente at allmennheten med videokamera kan klare av redigering. :-k

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: MC i media

Legg inn av ega16 »

Registreringsnummeret alene sier jo ikke noe om hvem som kjører bilen uansett.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC i media

Legg inn av RuneMC »

@ega16 - Nettopp, men de som ser på disse videoene kan fort bli til en "lynsjemobb" (de tenker ikke alltid så langt) som går på feil person.

Jeg tenker at regnr ikke er så heldig å vise, spesielt for klipp som blir liggende i lang tid (kan være solgt videre) eller der noen andre enn eieren har kjørt...

Finnes funksjoner for det i redigeringsprogram som koster endel (f.eks. Adobe After Effects) , men gjerne ikke i basis video-redigerings program.

Har man først avansert video-redigering kan også fristelsen til å bytte ut regnr bli stor. Noen du ikke liker -> bytt ut regnr. Med riktig programvare kan det være umulig å se forskjell. http://www.youtube.com/watch?v=6Qt_l-YWs9A

De som leier/leaser kjøretøyet eller kjører firmabil kan på den andre siden være relativt anonyme bak navnet til leasing-selskapet eller firmaet som står som eier...

Synes det var litt lettvint diskusjon av Datatilsynet - fordi videoer som legges ut med synlig regnr av synderen kan fort bli en form for "offentlig gapestokk".
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC i media

Legg inn av RuneMC »

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: MC i media

Legg inn av Geiroe »

jhn skrev:
poulet_cavalier skrev:
SuperMorten skrev:
Carpa skrev:MC-passasjer kløp og slo UP-betjent
http://tb.no/nyheter/mc-passasjer-klop- ... -1.8064823

En sølvgrå BMW i Vestfold :-k
Den BMW'n er grå-grønn og det er UP sin.. :prop: For det tenk.. :knegg Forresten, fælt så mye rart som bor i Vestfold.. Dette er jo i nabolaget mitt, sånn mer eller mindre..

Og forresten, så kom jeg over denne: Datatilsynet gir grønt lys for hjelmkamera
Det som irriterte meg mest med den artikkelen var at de ble omtalt som motorsyklister. Det var to banditter uten førerkort, ruset og sannsynligvis på stjålet sykkel.
Det synes jeg ikke du skal irritere deg over ... "motorsyklist" er vel ikke en beskyttet tittel ... en som kjører motorsykkel er pr def. en motorsyklist, på samme måte som en gående er en fotgjenger ... han mister ikke "statusen" som fotgjenger selv om han skulle være ruset og kriminell.
Men de bør miste statusen som motorsyklist, når de ender opp på dødsulykkestatistikken :[-X
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: MC i media

Legg inn av Svein2 »

Stygt sagt og ved litt dypere tankegang mener jeg det vel egentlig ikke,
men det første som slo meg, var at det var feil sau det gikk verst utover. :scratch

http://h-a.no//Nyheter//Nyheter/tabid/7 ... eId=213462" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC i media

Legg inn av RuneMC »

Jaja, ikke akkurat strategisk lur kjøring... :doh
MC-fører fratatt lappen på Bislett
Med en politipatrulje som vitne kjørte 42-åringen på ett hjul i over en kilometer. Nå blir han fotgjenger i flere måneder.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: MC i media

Legg inn av ega16 »

RuneMC skrev:Jaja, ikke akkurat strategisk lur kjøring... :doh
MC-fører fratatt lappen på Bislett
Med en politipatrulje som vitne kjørte 42-åringen på ett hjul i over en kilometer. Nå blir han fotgjenger i flere måneder.
Sesongen er jo snart slutt uansett :P

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: MC i media

Legg inn av Svein2 »

:thumleft

http://www.glomdalen.no/motor/article6907373.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar