MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
MysteryShadow
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden.

Legg inn av MysteryShadow »

Glemte det ene bilde jeg tok.
Her har vi stoppet på den sjarmerende bensinstasjonen for litt dekksparking og en is. Sånt er lov på en solskinnsdag :)
bilde 1.JPG
Bildet under er det min kjære mor som tok. Som passasjer i bilen bak meg på motorveien måtte hun knipse bilde. Og mente med store bokstaver og klare ordelag at beina skulle være på hvilerne, og begge henda på styret. Mødre altså... ;-)
bilde 2.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Jaa, mødre...
Mora mi har invitert meg på middag i morra, og æ har tenkt meg til Nordkapp.
Får sende ei melding utpå formiddagen i morra, så blir det ikke så mange tima ho treng å gå og bekymre seg :-)å
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MysteryShadow

Skulle en tur til Trondheim på jobb i dag og med strålende vær så sådde det vært tilnærmet lovbrudd å ikke ta med "Shadow" på tur. Hun har i mange dager sett på meg med lange blikk når jeg kjører avsted i bil.

På vei langs E6 i Stjørdal så jeg noe i øyekroken. Kjørende langs fjorden ser jeg noe til høyre for meg. Jeg har hatt denne "flekken" der i noen kilometer , men ikke snudd på hodet for å sjekke. Et kjapt blikk til høyre avslører min "følgesvenn". En svær ørn!

Du verden så herlig. Jeg har sett ørn før og tatt bilde av ørn, men å ha den litt ut til høyre mens jeg selv flyr avsted på sykkelen. Fantastisk! :-D
MysteryShadow

Brukeravatar
MysteryShadow

Jeg er fortsatt her altså. Men når temperaturen synker, så er det kaldt å kjøre.
Kjørte en bitteliten tur på fem mil her om dagen - ettersom kjerringa kasta meg ut, fordi; A: Hun skulle gjøre noe papirarbeid. B: jeg spilte GTA5 på tv'n i stua. Så da fikk jeg valget. "Ut å kjør deg en tur!" Ikke mye valg. Var vel mer en beskjed.

Men du verden! Fem mil er deilige mil, når det har vært to uker uten sykkelkjøring.

Nå går det mot slutten av sesongen tror jeg. Hadde en drøm en skikkelig tur til før jeg parkerer, men med skikkelig høstvær med 7-10 grader og regn, frister ikke det spesielt mye.

Er det flere som har parkert for i år?
MysteryShadow

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Har ikke parkert ennå, men har begynt å skjønne at det går mot slutten. Kjørte min daglige tur til Oslo i ettermiddag, og det var forsåvidt greit når det var rundt lunsj og solskinn. Da blir det værre når jeg skal kjøre fra Oslo og hjem ved midnatt.. Har heldigvis ullundertøy og varmekabler i r*va.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Har skumlest tråden din nå og må si jeg digger sykkelen din. Noe flottere sykkel til prisen får manvel ikke i mine øyne, og selv om jeg gikk ett par hakk opp i forhold til denne Shadow'en som jeg også kikket på, så liker jeg fortsatt denne sykkelen. Jeg kunne fått en demokjørt Shadow 750 for 90.000,- og det er MYE sykkel for pengene når man ikke har behov for ekstreme egenskaper, noe vi cruiser'e ikke vektlegger stort uansett.

Jeg leser at du kjenner det fort i halebeinet og der kjenner jeg meg ikke helt igjen selv med min sykkel vertfall. Nå har sikkert ikke jeg kjørt like mye som deg heller da jeg ikke har lappen ennå (kun øvekjørt) men jeg var for litt siden på en tur på en svingete vei her i Østfold og kjørte mer eller mindre 20 mil i strekk og jeg kunne kjørt 20 mil til uten problemer. Det eneste jeg kunne tenkt meg er en motorbøyle å slenge beina på for det føles litt "rart" og sitte med beina ned hele tiden, men det kan jo lett fikses.

Jeg kommer til å følge med på denne bloggen, det er helt sikkert :)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Min første sykkel var vel noe i nærheten av en slags cruiser. Ihvertfall var sittestillingen "cruisersk" i forhold til de mer oppreiste jeg har hatt i ettertid. For meg som er lang og tynn (194 lang, bare skinn og bein), fikk jeg vondt i halebeinet. Det kunne virke som at jo høyere bena var, jo mer belastning var det på halebenet. Husker at jeg enkelte ganger la bena bak, på fothvileren til passasjeren for å få avlastet halebenet..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:Min første sykkel var vel noe i nærheten av en slags cruiser. Ihvertfall var sittestillingen "cruisersk" i forhold til de mer oppreiste jeg har hatt i ettertid. For meg som er lang og tynn (194 lang, bare skinn og bein), fikk jeg vondt i halebeinet. Det kunne virke som at jo høyere bena var, jo mer belastning var det på halebenet. Husker at jeg enkelte ganger la bena bak, på fothvileren til passasjeren for å få avlastet halebenet..
Jeg er "kun" 182 høy og jeg sitter bra på min cruiser. Men er man 194 m.o.h så er jo det over det man vel kan kalle normalen og da får man fort problemer så da passer nok kroppen inn på en litt mer høyreist sykkel. Å sitte med knærne oppe under haka (noe overdrevet, men dog...) er aldri behagelig og det lager jo en ekstra spiss vinkel på halebeinet.

Brukeravatar
MysteryShadow

Bjerknez skrev:Har skumlest tråden din nå og må si jeg digger sykkelen din. Noe flottere sykkel til prisen får manvel ikke i mine øyne, og selv om jeg gikk ett par hakk opp i forhold til denne Shadow'en som jeg også kikket på, så liker jeg fortsatt denne sykkelen. Jeg kunne fått en demokjørt Shadow 750 for 90.000,- og det er MYE sykkel for pengene når man ikke har behov for ekstreme egenskaper, noe vi cruiser'e ikke vektlegger stort uansett.

Jeg leser at du kjenner det fort i halebeinet og der kjenner jeg meg ikke helt igjen selv med min sykkel vertfall. Nå har sikkert ikke jeg kjørt like mye som deg heller da jeg ikke har lappen ennå (kun øvekjørt) men jeg var for litt siden på en tur på en svingete vei her i Østfold og kjørte mer eller mindre 20 mil i strekk og jeg kunne kjørt 20 mil til uten problemer. Det eneste jeg kunne tenkt meg er en motorbøyle å slenge beina på for det føles litt "rart" og sitte med beina ned hele tiden, men det kan jo lett fikses.

Hyggelig at du liker sykkelen :-)
Det er mye sykkel for pengene, og jeg er nok ingen rakett-type, så jeg tror sykkelen passer meg veldig. Det handler bare om å bli kjent med den, lære seg å kjøre sammen den og sånne ting.

Når det gjelder halebeinet, så var det spesielt ille i starten, men grunnen til det var en bakdemper som ikke var justert i forhold til vekt og sånn. Den ble - som jeg skrev litt om - justert. Ble skrudd opp til maks, og sykkelen ble en helt annen! Nå kan jeg - og har gjort - kjørt 30-40 mil i ett strekk uten problemer. Så justering og fin-fiksing har mye å si
MysteryShadow

Brukeravatar
MysteryShadow

Bjerknez skrev:Har skumlest tråden din nå og må si jeg digger sykkelen din. Noe flottere sykkel til prisen får manvel ikke i mine øyne, og selv om jeg gikk ett par hakk opp i forhold til denne Shadow'en som jeg også kikket på, så liker jeg fortsatt denne sykkelen. Jeg kunne fått en demokjørt Shadow 750 for 90.000,- og det er MYE sykkel for pengene når man ikke har behov for ekstreme egenskaper, noe vi cruiser'e ikke vektlegger stort uansett.

Jeg har forøvrig også planer om motorbøyle. Både med tanke på litt sikkerhet hvis man skulle finne på å velte, men også for å kunne strekke litt på beina. Jeg legger ofte beina over forhvilerne, men da er hælen på skoa faretruende nært bakken så jeg må trekke til meg beina i svingene og rundkjøringene
MysteryShadow

Brukeravatar
MysteryShadow

Det er nesten litt vemodig å stå på trappa her nå og tenke på at jeg skal sende "Shadow" på vinterferie. Straks setter jeg kursen mot Trondheim og vinterlagring. Da var sesongen straks over for denne gang, men jeg gleder meg allerede til neste :-D
Kun en kort turn gjennom Trondheims gater - en siste sjarmørerappe - så er vi i mål for i år :-)
MysteryShadow

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

MysteryShadow skrev:

Jeg har forøvrig også planer om motorbøyle. Både med tanke på litt sikkerhet hvis man skulle finne på å velte, men også for å kunne strekke litt på beina. Jeg legger ofte beina over forhvilerne, men da er hælen på skoa faretruende nært bakken så jeg må trekke til meg beina i svingene og rundkjøringene
tror du skal være VELDIG forsiktig med å legge beina over fotvilerene slik du sier, for hvis hælen først for feste i asfalten så tror jeg nok du kan si farvell til ankelen din. Dette hadde jeg ikke en gang turt.

Selv har jeg slike "brett" som jeg har beina på og disse føles veldig trygge og behagelige. Kanskje du bør få deg ett par slike, i tillegg til motorbøyle?

Brukeravatar
MysteryShadow

Bjerknez skrev:
MysteryShadow skrev:

tror du skal være VELDIG forsiktig med å legge beina over fotvilerene slik du sier, for hvis hælen først for feste i asfalten så tror jeg nok du kan si farvell til ankelen din. Dette hadde jeg ikke en gang turt.

Selv har jeg slike "brett" som jeg har beina på og disse føles veldig trygge og behagelige. Kanskje du bør få deg ett par slike, i tillegg til motorbøyle?
Jeg har tenkt tanken, så jeg trekker kjapt til meg beina hvis det skal svinges, eller i det hele tatt gjøres noe annet enn rett frem.

Er det Floorboards du tenker på? Hvor har du montert disse? http://www.cruisercustomizing.com/honda ... ghway-bars" onclick="window.open(this.href);return false;
MysteryShadow

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

MysteryShadow skrev:
Bjerknez skrev:
MysteryShadow skrev:

Jeg har tenkt tanken, så jeg trekker kjapt til meg beina hvis det skal svinges, eller i det hele tatt gjøres noe annet enn rett frem.

Er det Floorboards du tenker på? Hvor har du montert disse? http://www.cruisercustomizing.com/honda ... ghway-bars" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, det er floorboards ja :)

De var på sykkelen når jeg kjøpte den så regner med det er orginalt på min, men hvis du ikke har slike så anbefaler jeg det. Det krever muligens også flytting og endring på bremsehendel og girshalter, men det vet jeg ikke noe om.

Litt vanskelig å se kanskje, men her kan du skimte mine og som du ser er dem ganske store også:
2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

MysteryShadow skrev:
Bjerknez skrev:
MysteryShadow skrev:

Hva med Highway footpegs? Er det noen ramme rør eller lignende du kan sette dette på?
Jeg har selv det, noen som sitter litt lengre framme og høyere enn de vanlige fothvilerne.
Behagelig å veksle litt på ;)
"Do the right thing"

Brukeravatar
MysteryShadow

Jeg hadde sagt til meg selv at jeg ikke skulle bli stille iløpet av vinteren, men jaggu ble jeg det allikevel.

Men, nå er vinteren over.. selv om Trondheim i dag har fått den aller siste krampetrekningen Kong Vinter har å by på, så nærmer det seg uttak av sykkel. Jeg har drøyd den litt med å hente den, både på grunn av litt dårlig tid, men også mye varierende vær. Nå meldes det om regn og sludd i hele påska, så planen er mandag etter påske. Jeg må uansett få den ut før første mai. Da er det jo "fjorden rundt" på planen, og det kan være greit å kjøre litt før en sånn tur.

Starten på sesongen har startet på verst tenkelig vis for flere har jeg sett i media, og jeg har jobbet med et par ulykker selv i både alvorlig og mindre alvorlig skadeomfang. Jeg må innrømme at det å jobbe med mc-ulykker nå er mye mer spesielt enn det var da jeg ikke kjørte selv. Forferdelig trist å lese om dødsulykken i dag. Det minner meg på at vi er en sårbar gruppe, og at feil kan får store konsekvenser.

Men, jeg skal ut på veien, jeg. Så snart været er LITT bedre, så hentes "Shadow" ut fra teltet hun står i.

Planer for året?

Ja, jeg har noen planer, og så har jeg noen drømmer.
Planen min er å kjøpe ny bukse, og en sånn raggy genser som mange kjører med. Jeg tenker på en sånn bukse som ser ut som jeans.

Det er de konkrete planene. Drømmene er et nytt sete med ryggstøtte og highway-bars (motorvern), med forhvilere på, slik at jeg kan strekke ut litt innimellom.

Generel plan for sesongen: Ha det gøy.
MysteryShadow

Brukeravatar
MysteryShadow

Re: MysteryShadows verden. 2014 på side 7

Første "tur" nest etter hjemturen fra vinterlagring. Turen gikk heeeelt til Selbu. Omtrent 40 minutter en vei. Der ble det en is, litt svinger og litt rustløsing. Tok litt tid, men etterhvert satt svingene og flyten var tilbake. Fantastisk :-)

Shell Værnes ble besøkt for en ny is, og litt drivstoff. Og en "Shellfie" :-D

Herlig følelse ble til irritasjon da jeg endte opp med å måtte dra på jobb. Skyfri himmel og 20.5 grader hjelper ikke... Må kjøre litt bil. Får satse på at jeg er kjapt ferdig :)
MysteryShadow

Brukeravatar
MysteryShadow

Klokken har såvidt rundet 09.00 og jeg står på trappa. Myser opp mot en knall blå himmel. Så bort på motorsykkelen.

Jeg pakker vann, sjokolade, caps og solbriller i sideveska og skræver over. Starter opp og kort tid senere er jeg på vei hjem til en kamerat som skal sitte på. Mange tanker går gjennom hodet. Jeg har aldri hatt noen på sykkelen før. Ikke på MIN sykkel iallefall og jeg har ingen verdens ide om hvordan sykkelen vil bli.

25 mil og mange timer senere. Faaantastisk dag. Fantastisk sykkel. Og den kosa seg selv med to personer på. Var et par telehiv-humper som sendte både meg og passasjeren opp fra setet, men ellers var det en fin tur.

Møtte mange blide fjes langs veien så det ble mye veiving og hilsing underveis :-)
MysteryShadow

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

MysteryShadow skrev:Klokken har såvidt rundet 09.00 og jeg står på trappa. Myser opp mot en knall blå himmel. Så bort på motorsykkelen.

Jeg pakker vann, sjokolade, caps og solbriller i sideveska og skræver over. Starter opp og kort tid senere er jeg på vei hjem til en kamerat som skal sitte på. Mange tanker går gjennom hodet. Jeg har aldri hatt noen på sykkelen før. Ikke på MIN sykkel iallefall og jeg har ingen verdens ide om hvordan sykkelen vil bli.

25 mil og mange timer senere. Faaantastisk dag. Fantastisk sykkel. Og den kosa seg selv med to personer på. Var et par telehiv-humper som sendte både meg og passasjeren opp fra setet, men ellers var det en fin tur.

Møtte mange blide fjes langs veien så det ble mye veiving og hilsing underveis :-)
Det å ha noen bak på sykkelen har jeg hatt noen ganger og det merker jeg ikke i det hele tatt egentlig. Så lenge dem "danser" med og ikke stritter i mot i svinger etc. Effektmessig så kan jeg ikke si jeg merker noe forskjell heller med to på. Nå har jo jeg en 1300cc så det har kanskje litt å si, men uansett så har man nok krefter i bøtter og spann med to på sykkelen vil jeg tro.

Honda Shadow er jo en skikkelig kosesykkel som jeg har nevnt tidligere! :)
For rundt latterlige 100.000,- så får man en splitter ny Shadow, og ved siden av lav forsikringspremie (i motorsykkelverdenen) og godlyd så må vel dette være en flott sykkel. Dette er et av de første syklene jeg skal prøvekjøre når lappen er i boks for jeg har alltid lurt på hvordan denne sykkelen yter. Det er vel en 750cc med ca. 50HK'er? Min er jo en 1300 med 74HK'er og det er jo ikke stpore forskjellen med tanke på hester på papiret og Shadow'en er jo kanskje noen kilo lettere også?

Uansett...ser frem til flere bilder av doningen din mens du er på tur! :)

Brukeravatar
MysteryShadow

Re: MysteryShadows verden. Faen så ivrig!

Lørdag morgen. To trøtte øyne titter ut på det dårlige været og leter fram telefonen. Yr og storm sjekkes, og været skal gå over utover formidagen! Yes!
Fruen skal utenbys. Bikkja skal til "farmor" og jeg, jeg er helt alene med meg selv, og "Shadow", og i dag er det Bikefest i Trondheim!

Været letter, klokke kryper over 11, og kjøreklærne er montert og jeg sitter på sykkelen. Triller rolig mot Trondheim i litt sånn duskregnlignende vær. Tar en pitstop underveis og fyller tanken.
Mens jeg står der med pistolen i hølet begynner jeg å stusse litt. Det er usedvanlig lite sykler ute, til tross for at det er Bikefest og greier...

Hm, jeg tenker at dette har sikkert noe med været å gjøre.

Full tank. Kursen stakes ut for Trondheim Spektrum (Nidarø). Ingen sykler verken foran eller bak. Ingen rundt meg. Nærmer meg plassen for Bikefesten.

Ingen...... Ble det avlyst på grunn av litt regn?!

Opp med telefonen, og inn på bikerjournalen for å se på plakaten for bikefesten. Neida. Den er ikke avlyst.

Den er i morgen! Søndag........ Småflau og oppgitt fyrer jeg opp sykkelen og putrer litt rundt i Trondheims gater. Går en tur på "Bondens marked" som er på torvet og kjører litt hit og dit. Finner plutselig NAF`s familiedag utenfor NAF-senteret i Trondheim da. Masse sykler og show og greier.. Da ble det istedet noen timer der, istedet for Bikefest da.. hehe..snakk om å være ivrig.

Ble en rolig fin tur på 15 mil i dag. Med mye bykjøring, og den klassiske Byneset rundt :prf
MysteryShadow

Brukeravatar
MysteryShadow

Bjerknez skrev: Det å ha noen bak på sykkelen har jeg hatt noen ganger og det merker jeg ikke i det hele tatt egentlig. Så lenge dem "danser" med og ikke stritter i mot i svinger etc. Effektmessig så kan jeg ikke si jeg merker noe forskjell heller med to på. Nå har jo jeg en 1300cc så det har kanskje litt å si, men uansett så har man nok krefter i bøtter og spann med to på sykkelen vil jeg tro.

Honda Shadow er jo en skikkelig kosesykkel som jeg har nevnt tidligere! :)
For rundt latterlige 100.000,- så får man en splitter ny Shadow, og ved siden av lav forsikringspremie (i motorsykkelverdenen) og godlyd så må vel dette være en flott sykkel. Dette er et av de første syklene jeg skal prøvekjøre når lappen er i boks for jeg har alltid lurt på hvordan denne sykkelen yter. Det er vel en 750cc med ca. 50HK'er? Min er jo en 1300 med 74HK'er og det er jo ikke stpore forskjellen med tanke på hester på papiret og Shadow'en er jo kanskje noen kilo lettere også?

Uansett...ser frem til flere bilder av doningen din mens du er på tur! :)
Jeg fikk den følelsen jeg også da jeg hadde en bakpå at sykkelen hadde mer enn nok krefter. Det handlet bare om å treffe riktig gir i de situasjonene man måtte godt ned i girene, men ellers var sykkelen god, og var villig til 120+ og det holder mer enn nok.

Passasjeren er en ivrig scooterfører og har sittet på mye på motorsykkel og kjentes. Det var lite å kjenne til han egentlig, og jeg syns jeg taklet det veldig bra å ha noen på. Det er første gang jeg kjørte med noen på utenom skolekjøringen. Jeg syns faktisk sykkelen føltes hakket bedre å kjøre med noen bakpå enn når jeg kjører alene! Nå kan det tenkes at det er fordi fjæra er strammet helt opp, og med god vekt på vil den jo bli mykere og mer behagelig.

Jeg har faktisk ikke vent meg til godlyden i sykkelen ennå, og i korte tuneller der lyden blir reflektert godt sitter jeg stadig og ser meg rundt for å se om jeg ser sykkelen som lager gromlyden..hehe

Ja, sykkelen er 750cc og 45 hester tror jeg. Akkurat passe. Men alikevell drømmer man seg litt bort på Finn.no til tider. BMW 1200R og sånt, og V-Strom og de store touringsyklene ser jo forferdelig søte ut. Men så gløtter man ut døra og ser på sin egen... den er ikke så verst alikevell ;=

Det jeg kanskje kan sette som et minus på den er at det er lite kapasitet på vekt på den. Har man 80 kilos passasjer så er det ikke igjen noe til bagasje, men det går nok stort sett greit. Andre ting som er er lite minus med customsykler er at gps og sånt montert på styret ser så missplassert ut :P

Tankene for sykkelen fremover er å få motorvernsbøyle med fothvilere på, og kanskje større vesker. Har tanker om et nytt sete også, men det er relativt dyrt, og jeg er ikke såååå glad i å kjøpe ting på ebay som koster såpass mye..
MysteryShadow

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg merker vertfall overhodet ikke noe som heslt når jeg har noen bak på og kjører nøyaktig som før. Jeg hadde en voksen mann bakbå som sikkert veide over 100kg. og dette var helt uanstrengt. Er ikke sikker på hvordan Shadow'en låter, men noen videoer på Youtube gir jo en pekepinn vil jeg tro?

Uansett så vet jeg vertfall at min bråker noe så helt inni gamperæva når jeg gir på og spesielt når turtallet er lavt for da smeller det skikkelig i potta. Det skal sies at jeg har byttet ut den orginale med en Cobra Slipon. Det som er fint er at den går relativt rolig når jeg kjører pent og da hører man bare en liten pen buldring :)

Brukeravatar
MysteryShadow

Bjerknez skrev:Jeg merker vertfall overhodet ikke noe som heslt når jeg har noen bak på og kjører nøyaktig som før. Jeg hadde en voksen mann bakbå som sikkert veide over 100kg. og dette var helt uanstrengt. Er ikke sikker på hvordan Shadow'en låter, men noen videoer på Youtube gir jo en pekepinn vil jeg tro?

Uansett så vet jeg vertfall at min bråker noe så helt inni gamperæva når jeg gir på og spesielt når turtallet er lavt for da smeller det skikkelig i potta. Det skal sies at jeg har byttet ut den orginale med en Cobra Slipon. Det som er fint er at den går relativt rolig når jeg kjører pent og da hører man bare en liten pen buldring :)
Jeg kikket mye på YouTube-videoer der Shadow Spirit raser rundt, men konklusjonen var da jeg fikk sykkelen at det nærmest er umulig å høre hvor fin lyden er i virkeligheten. Nå er det ikke ofte jeg hører gromlyden jeg heller da ettersom jeg har hjelmen tredd nedover ørene når jeg starter opp, men av og til når jeg bare skal flytte den så høres den søte buldringen. Hører litt av den i tuneller og i garasjen og sånn, men ellers lite. Bråker ganske greit min også hvis jeg drar skikkelig i gassen, men jeg prøver å la vær..spesielt når jeg er ute på kveldstur og kommer inn igjennom boligfeltet. Da er det pen kjøring i lavt turtall.
MysteryShadow

Brukeravatar
MysteryShadow

Skulle ut på en liten tur i kveld, og tenkte jeg skulle flytte gaffelveska jeg hadde liggende oppå lykta, men endte opp med å ikke få det til som jeg ville. Litt irritert slang jeg veska inn i gangen, og kjørte meg en tur uten. Du verden for en forskjell!

Tidligere har sykkelen vært litt..tja..hva skal man si..ikke direkte vinglete, men det har vibrert godt i styret og å slippe styret har vært umulig, men nå var sykkelen helt stille. I by-fart, og motorvei-fart + + var det ingen risting eller ubalanse noe sted. Tror ikke den veska kommer på plass med det første, nei.

Kanskje det ble vibrasjoner og mye vindfang fordi jeg hadde den så høyt oppe? Den er vel ment for montering nede på gaffelen, rett over skjermen, men jeg var redd den ville ligge nedpå skjermen å ligge å gnukke på lakken, og det hadde ikke vært bra..

Men med begrenset oppbevaringsplass på sykkelen fra før, så må jeg finne på noe lurt.

Fin kveldstur da. Halvannen time i solnedgang, og med et par andre sykler bak meg til tider. Lite er mer fantastisk enn å se siluetten av to motorsykler i speilet med solnedgangen som bakgrunn :-)
MysteryShadow

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

MysteryShadow skrev:Skulle ut på en liten tur i kveld, og tenkte jeg skulle flytte gaffelveska jeg hadde liggende oppå lykta, men endte opp med å ikke få det til som jeg ville. Litt irritert slang jeg veska inn i gangen, og kjørte meg en tur uten. Du verden for en forskjell!

Tidligere har sykkelen vært litt..tja..hva skal man si..ikke direkte vinglete, men det har vibrert godt i styret og å slippe styret har vært umulig, men nå var sykkelen helt stille. I by-fart, og motorvei-fart + + var det ingen risting eller ubalanse noe sted. Tror ikke den veska kommer på plass med det første, nei.

Kanskje det ble vibrasjoner og mye vindfang fordi jeg hadde den så høyt oppe? Den er vel ment for montering nede på gaffelen, rett over skjermen, men jeg var redd den ville ligge nedpå skjermen å ligge å gnukke på lakken, og det hadde ikke vært bra..

Men med begrenset oppbevaringsplass på sykkelen fra før, så må jeg finne på noe lurt.

Fin kveldstur da. Halvannen time i solnedgang, og med et par andre sykler bak meg til tider. Lite er mer fantastisk enn å se siluetten av to motorsykler i speilet med solnedgangen som bakgrunn :-)
Selv har jeg kjøpt meg en Givi XS311 tankveske. Denne rommer opp til 27-liter og de fleste cruisere er bygget på en slik måte at man kan få plass til store tankvesker.

Disse magnetene er såpass kraftige at man slipper å feste vesken på noen annen måte. På langtur kommer jeg til å feste den litt ekstra, men da mest med tanke på tyveri. Bare pass på at tanken er ren før du setter den på. Skulle det på sikt bli noen bitte små riper så polerer du lett bort disse selv.

Her er et bilde av min sykkel med tankvesken montert:
2.jpg

Svar