Lørdag morgen. To trøtte øyne titter ut på det dårlige været og leter fram telefonen. Yr og storm sjekkes, og været skal gå over utover formidagen! Yes!
Fruen skal utenbys. Bikkja skal til "farmor" og jeg, jeg er helt alene med meg selv, og "Shadow", og i dag er det Bikefest i Trondheim!
Været letter, klokke kryper over 11, og kjøreklærne er montert og jeg sitter på sykkelen. Triller rolig mot Trondheim i litt sånn duskregnlignende vær. Tar en pitstop underveis og fyller tanken.
Mens jeg står der med pistolen i hølet begynner jeg å stusse litt. Det er usedvanlig lite sykler ute, til tross for at det er Bikefest og greier...
Hm, jeg tenker at dette har sikkert noe med været å gjøre.
Full tank. Kursen stakes ut for Trondheim Spektrum (Nidarø). Ingen sykler verken foran eller bak. Ingen rundt meg. Nærmer meg plassen for Bikefesten.
Ingen...... Ble det avlyst på grunn av litt regn?!
Opp med telefonen, og inn på bikerjournalen for å se på plakaten for bikefesten. Neida. Den er ikke avlyst.
Den er i morgen! Søndag........ Småflau og oppgitt fyrer jeg opp sykkelen og putrer litt rundt i Trondheims gater. Går en tur på "Bondens marked" som er på torvet og kjører litt hit og dit. Finner plutselig NAF`s familiedag utenfor NAF-senteret i Trondheim da. Masse sykler og show og greier.. Da ble det istedet noen timer der, istedet for Bikefest da.. hehe..snakk om å være ivrig.
Ble en rolig fin tur på 15 mil i dag. Med mye bykjøring, og den klassiske Byneset rundt