Tråden om MC'er som ikke svarte helt til forventningene...

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Re: Tråden om MC'er som ikke svarte helt til forventningene.

Legg inn av PCP »

Jeg er nok muligens da en av disse utstøtte som blir fnyst av, siden min MC-bruk i all hovedsak begrenser seg til helger og i feire. Blir vel ca 10-12.000 km pr år. Kan ikke si jeg har følt meg tråkket på av den grunn, men det er helt sikkert at det finnes mange grunner til bruks-mønsteret folk har, og selv om jeg ikke føler meg truffet tror jeg nok at de såkalt forståsegpåerne har rett i at det finnes en del både 40års-kriser, eller noen som ikke fikk den tenningen de hadde forventet. For meg føles det som det motsatte av en krise! :yeyeye

Men nok om det, hvis det er sånn at sykkelen som helhet ikke skal ha stått til forventningene har jeg ingenting å bidra med. Men etter å ha sett min gamle VFR bli rost opp i skyene i sin glanstid, feks kåret til "årest sport-touring" 6 år på rad, "bullet proof engine", "sykkelen du kan ta med pikkpakk, kone og alt og kjøre til Italia, og lesse av pikkpakk for en tur på banen", "benchmark for klassen" osv, bla, bla, bla, så har sittekomforten ikke helt levd opp til forventingene jeg hadde. Mye av skrytet er jeg enig i, men setet er (i alle fall for min rumpe) forbausende vondt. Og enda mer forbausende fordi jeg syns jeg sitter veldig godt den første timen... :-k

Jeg hadde nok kjøpt den uansett, men dette mange sier om å prøvekjøre sykkelen man sikler på i flere timer er et veldig godt poeng syns jeg. ;-)

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Ny sal er jo en smal sak. De fleste saler blir nok designes men hovedvekt på looks. Hvor behaglige de er kommer nok i andre rekke på mange modeller. Men er jo mange som lager nye saler.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tenkte kanskje jeg skulle la være å skrive noe i denne tråden, men fant etter hvert ut at... hvorfor ikke?

Som kjent hadde jeg stor glede av Triumph Tiger 1050 de to årene jeg hadde den.
Så var tiden inne for å vurdere bytte...
Siden jeg har en jobb med mulighet for testkjøring av sykler, fikk jeg mulighet til å bruke like lang tid på Triumph Tiger Explorer og Moto Guzzi Stelvio.
Som Triumph-mann tok jeg det som en selvfølge at Explorer'en skulle forsterke go'følelsen jeg hele tiden hadde hatt for 1050'en.
Men den fikk jeg ikke. Hvorfor vet jeg ikke helt, men Explorer'en ble kanskje for "sivilisert" og anonym? Kjente ikke igjen triplekarakteristikken og racinggenene fra 1050'en... En annen ting var ergonomien; kjørestillingen passet meg dessverre ikke. Styret var for langt framme og salen opplevde jeg som ikke mer enn ganske ordinær.
Dessuten bråstoppet (såkalt "stalling") sykkelen en gang i et kryss ved igangsetting. Skjedde brått og uventet og gjorde at jeg nesten holdt på å tippe. Dette ga meg et dårlig inntrykk og gjorde meg betenkt.
Så fikk Bakpå sitte bakpå og ga klart uttrykk for at hun synes 1050'en var bedre... Hva hun sa om Stelvio-salen første gang hun ble med på tur med den, trenger jeg nok ikke nevne her ;-) .

Og til slutt; jeg synes faktisk heller ikke at Explorer'en var spesielt sprek. På ingen måte treg, men manglet det lille ekstra som jeg gjorde med Stelvio'en og som avgjorde mitt sykkelvalg i september 2012, som selvfølgelig ikke var riktig så tilfeldig som jeg ga uttrykk for i denne posten: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=131804#p131804" onclick="window.open(this.href);return false;

Stelvio'en "vant" duellen med Explorer - hands down - og jeg har ikke angret en dag siden.
Skal på ingen måte påstå at den er bedre enn Explorer'en, men for meg "snakket" Stelvio til meg på en helt annen måte enn Explorer'en.
Egentlig veldig overraskende siden jeg i utgangspunktet var ihuga Triumph-fan, selv om jeg hadde vært nysgjerrig og interessert i Moto Guzzi i lenge tid.

Så langt veldig godt fornøyd med Stelvio'en etter 23000 kjørte km. I løpet av denne tiden har jeg opplevd at en tennpluggkabel har sviktet(antakelig forårsaket av en uforsiktig måte å løsne denne fra pluggen på ifm. service – en kjent svakhet på disse syklene...) og at en coil og innfestingen til en styrevekt har gjort det samme (trolig forårsaket av for hardt tilskrudd moment med påfølgende gjengskader ifm. ettermontering av varmeholker).
Alt byttet på garanti med leveringstid på deler på under en uke. Veldig bra!

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Bringisen...hvor er din dårlige bike? K1300S ja, men flere også?
Jeg kan gjerne ta med VF1000F -84...vinglemerr!
Nei......jeg kan ikke si jeg har hatt eller har prøvd en dårlig bike.
Å nei.....K1300S har jeg ikke sagt er en dårlig bike, tvert i mot. Jeg har med hånden på hjertet aldri kjørt en råere sykkel. Hvis du tenker på det jeg antydet lenger oppe i tråden, så var det for å prøve og sette et eksempel på hvordan tråden kan misbrukes. Jeg sa bare at jeg ikke synes den var så komfortabel som jeg trodde den skulle være. Men det vil jo ikke si at den er dårlig......
Som den sykkelen den er , så er den vel helt i ypperste klasse. Og har man riktige forventinger så innfrir den til de grader.

Av de syklene jeg har hatt, har vel ingen vært dårlige. Noen har bare ikke holdt tritt med hva jeg trodde jeg ønsket meg :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar