Kan ikke finne releet heller

Et bilde hadde vært flott. :)
safari
Takk for svar.DrGreve skrev:Normalt ligger det en bryter i girkassen og en bryter ved clutch-hendelen. På gamle sykler kan det også være en såkalt diode switch eller silicon rectifier en eller annen plass i ledningsnettet. Her er jeg litt usikker, men tror at delenummeret er 4U881980M0.
Bryteren til sidestøtten er montert på rammen under støtta og har delenummer 1AA8256600.
Bryteren på clutch-hendelen har delenummer 36Y8291700
Bryteren som ligger nede i girkassen har delenummer 1AE8254000
Jeg ville først sjekket om den single ledningen som går fra girkassen til spenningsregulatoren er sammenkoblet. Er den det, ville jeg sjekket om bryteren på clutch-hendelen funker. Greit å sjekke billigste løsning først før man går på de dyreste løsningene :)
Lykke til.
Jepp. Har den, men den viser ikke hvor det skal kobles på. Bare ett omtrentlig bilde av hvor på sykkelen det skal ståDrGreve skrev:Istedet for å legge ut noen bilder kan du ta på deg detektivarbeidet her :)
http://www.cmsnl.com/yamaha-fz750n-1985 ... partslist/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjekk først om kontakten til girkassebryteren er i orden før du går på selve bryteren. Den kan være dradd ut ved et uhell. Jeg tror du kan måle om bryteren funker ved å måle om det er kontakt ved å måle spenningen samtidig som du bruker girspaken. Da skal det være spenning når den er i fri, med tenningen på, seff... Tror jeg :)safari skrev: Bryteren til girkassen er vel for Neutral lyset. Skal sjekke den imorgen
DrGreve skrev:Sjekk først om kontakten til girkassebryteren er i orden før du går på selve bryteren. Den kan være dradd ut ved et uhell. Jeg tror du kan måle om bryteren funker ved å måle om det er kontakt ved å måle spenningen samtidig som du bruker girspaken. Da skal det være spenning når den er i fri, med tenningen på, seff... Tror jeg :)safari skrev: Bryteren til girkassen er vel for Neutral lyset. Skal sjekke den imorgen
Var det jeg og håpte på... Men uheldigvis ikke så lett.. Godt vinteren er laaaang her oppe i Tromsø :-)DrGreve skrev:Funker girkassebryteren, så er det vel bare en mulighet igjen og det er at pæren til neutral-lyset er sprengt? :)